پردرآمدترین رشته های دانشگاهی

آشنایی با پردرآمدترین رشته های دانشگاهی + معرفی بهترین مشاور کنکور

پردرآمدترین رشته های دانشگاهی در ایران کدامند؟ چه رشته‌هایی در ایران از بازارکار و آینده شغلی خوبی برخوردار هستند؟

 یکی از مهم‌ترین معیارها در زمان انتخاب رشته کنکور، توجه به بازارکار و آینده شغلی رشته انتخابی خود است. زیرا انتخاب رشته‌ای که دارای بازار کار نامناسب باشد؛ تنها هدر دادن پول، زمان و عمر است. 

با ما همراه شوید؛ ما در الف مشاور به معرفی تمامی رشته‌های پردرآمد دانشگاهی می‌پردازیم.

چرا باید رشته های دانشگاهی پر درآمد را بشناسیم؟

شناخت رشته‌های پردرآمد دانشگاهی به دلایل زیر بسیار مهم و با اهمیت است.

  • انتخاب بهترین رشته

شناخت رشته‌های پردرآمد دانشگاهی به افراد کمک می‌کند تا در انتخاب رشته تحصیلی خود بهتر تصمیم گیری کنند و به سمت رشته‌هایی که در آینده درآمد بالایی دارند، هدایت شوند.

  • انتخاب بهترین شغل

شناخت رشته‌های پردرآمد دانشگاهی به فارغ التحصیلان کمک می‌کند تا در انتخاب شغل خود بهتر تصمیم گیری کنند و به سمت شغل‌هایی که درآمد بالایی دارند، رجوع کنند.

  • رقابت در بازار کار

شناخت رشته‌های پردرآمد دانشگاهی به افراد کمک می‌کند تا در رقابت با دیگران در بازار کار بهتر عمل کنند و در صورت داشتن دانش و تخصص در رشته‌های پردرآمد، به راحتی می‌توانند به شغل های با درآمد بالا دست یابند.

  • اقتصاد

شناخت رشته‌های پردرآمد دانشگاهی به کشور کمک می‌کند تا در جهت توسعه اقتصادی پیش بروند و با تولید نیروی کار متخصص در رشته‌های پردرآمد، بتوانند به رشد اقتصادی کشور کمک کنند.

معرفی پردرآمدترین رشته های دانشگاهی تجربی

در ادامه به معرفی پردرآمدترین رشته های دانشگاهی علوم تجربی می‌پردازیم.

  • پزشکی

پزشکی به عنوان یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی تجربی، همیشه جایگاه ویژه‌ای در جامعه داشته است. این رشته با داشتن چندین حوزه کاری متنوع، شامل جراحی، داخلی، عفونی، اورولوژی و … فرصت‌های شغلی بسیاری را برای فارغ التحصیلان خود فراهم می‌کند.

معرفی کامل رشته پزشکی
  • دندانپزشکی

رشته دندانپزشکی از پرمتقاضی‌ترین و پردرآمدترین رشته های دانشگاهی علوم تجربی است که به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می پردازد. 

دندانپزشکان می‌توانند در بخش دولتی مثل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز خصوصی مشغول به کار شوند. آنها همچنین می‌توانند مطب شخصی خود را تاسیس کنند.

معرفی کامل رشته دندانپزشکی
  • داروسازی

رشته داروسازی از بهترین و پردرآمدترین رشته های دانشگاهی علوم تجربی است. رشته داروسازی شاخه‌ای از علوم پزشکی است که در آن اطلاعات لازم در زمینه آناتومی و فیزیولوژی بدن، بیماری‌ها و مکانیزم‌های رفتاری آنها روی بافت و سیستم‌های مختلف بدن، مواد شیمیایی و غیر شیمیایی موثر و اصول فرموله کردن این مواد به اشکال معمول دارویی، فنون تولید و ساخت دارو، بررسی وضعیت دارو در بدن انسان و موجودات زنده و روند اثر داروها در بدن و چگونگی مقابله با عوامل بیماری زا و همچنین اصول ساخت فراورده‌های بهداشتی و آرایشی در حد نیاز در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

  • فیزیوتراپی

فیزیوتراپی شاخه‌ای از پزشکی است که در آن برای اصلاح فعالیت‌های حرکتی، افزایش مهارت‌های حرکتی، برطرف نمودن محدودیت‌های حرکتی، تقویت عضلات ارادی و نیز آموزش حرکت ارادی به افراد معلول یا ناتوان زمینه‌ای را فراهم می‌آورد. به طور خلاصه هدف فیزیوتراپی مستقل نمودن بیمار در طول زندگی می باشد. این رشته از پرمتقاضی‌ترین و پردرآمدترین رشته های دانشگاهی علوم تجربی است.

فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند در بیمارستان‌ها، سازمان بهزیستی، هلال احمر، کلینیک‌های توانبخشی و سازمان‌های مربوط به توانبخشی فعالیت کنند. آنها همچنین می‌توانند مرکز و مطب شخصی خود را تاسیس کنند.

جهت آشنایی بیشتر با رشته فیزیوتراپی به مقاله “معرفی کامل رشته فیزیوتراپی” مراجعه کنید.
  • پرستاری

رشته پرستاری یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی علوم تجربی است. یک پرستار با مراقبت از افراد در تمام مراحل زندگی آنها از پیشگیری از بیماری‌ها گرفته تا مراقبت در هنگام بیماری و توانبخشی پس از بیماری سروکار دارد.

پرستاران می‌توانند در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و پاراکلینیک‌های دولتی و خصوصی به عنوان پرستار شیفت، سرپرستار، سوپروایزر بالینی، سوپروایزر کنترل عفونت، سوپروایزر آموزشی و ریاست پرستاری بیمارستان مشغول به کار شوند.

  • مامایی

رشته مامایی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی علوم تجربی است. هدف از رشته مامایی تربیت کارشناسانی است که با مهارت‌های لازم در جهت سلامت مادران و کودکان بپردازند. همچنین باید بدانید که تنها داوطلبان خانم مجاز به انتخاب این رشته هستند.

  • علوم آزمایشگاهی

علوم آزمایشگاهی یکی از شاخه‌های علوم پزشکی است که بیشتر به آنالیز آزمایشگاهی خون، مایعات و بافت‌های بدن انسان با هدف تشخیص بیماری، پیگیری درمان و حفظ سلامت افراد جامعه سروکار دارد.

دانشجویان ضمن کسب دانش نظری در زمینه آسیب شناسی و علت بروز بیماری‌ها و تغییرات ناشی از آنها به صورت تخصصی با عملکرد آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، تجهیزات و دستگاه‌های پیچیده الکترونیکی و کامپیوتری مورد استفاده در این آزمایشگاه‌ها، اصول نمونه برداری از نمونه های بیولوژیک مانند خون و ادرار و…. آشنا می‌شوند.

فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، کلینیک‌ها و سایر مراکز پزشکی دولتی و خصوصی که مجهز به بخش پاتولوژی و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی هستند و نیز در آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی، سازمان انتقال خون، شرکت‌ها و کارخانجات تولید و توزیع وسایل و مواد آزمایشگاهی و فرآورده‌های بیولوژیک، مراکز آموزشی و تحقیقاتی فعالیت کنند.

  • علوم تغذیه

با توجه به صنعتی شدن زندگی دنیای امروز، اکثر مردم جامعه با مشکلات متعدد از جمله چاقی و انواع بیماری‌ها سروکار دارند. متخصص تغذیه با استفاده از رژیم درمانی نوع رژیم غذایی لازم در بیماری‌های مختلف را مشخص می‌کند و همچنین با طبقه بندی ارزش غذایی برای گروه‌های مختلف مردم اعم از کودکان، میانسالان، بیماران، افراد چاق و لاغر متناسب با وضعیت و نیاز آنها برنامه غذایی تهیه می‌کند. این رشته در حال حاضر دارای بازار کار مناسب و درآمد عالی است. 

جهت آشنایی با رشته علوم تغذیه به مقاله “معرفی کامل رشته علوم تغذیه ” مراجعه کنید.

جهت آشنایی با تمامی رشته های دانشاهی علوم تحربی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود PDF معرفی رشته‌های دانشگاهی علوم تجربی

پردرامدترین رشته های انسانی

معرفی پردرآمدترین رشته های دانشگاهی انسانی

در ادامه به معرفی بهترین و پردرآمدترین رشته های دانشگاهی علوم انسانی می‌پردازیم.

  • حقوق

رشته حقوق به عنوان یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی انسانی، شامل مطالعه قوانین و مقررات مرتبط با حقوق و امور قضایی است. فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در حوزه‌های مختلف حقوقی، شامل وکالت، دادگستری، مشاوره حقوقی و سازمان‌های دولتی فعالیت کنند.

  • روانشناسی

رشته روانشناسی به عنوان یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی انسانی، شامل مطالعه رفتار و فرایندهای ذهنی انسان است. فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در حوزه‌های مختلف روانشناسی شامل مشاوره، روانپزشکی، آموزش و پژوهش فعالیت کنند.

  • اقتصاد

رشته اقتصاد به عنوان یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی انسانی، شامل مطالعه فرآیندهای اقتصادی و تأثیر آن بر جامعه است. فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در حوزه‌های مختلف اقتصادی، شامل بانکداری، مدیریت مالی، بازاریابی و سازمان‌های دولتی فعالیت کنند.

  • علوم سیاسی

علوم سیاسی به عنوان یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی انسانی، شامل مطالعه ساختار و فرایندهای سیاسی جامعه است. فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در حوزه‌های مختلف سیاسی شامل مشاوره سیاسی، رسانه‌ها، دولت و حتی در آموزش فعالیت کنند.

  • فلسفه

فلسفه به عنوان یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی انسانی، شامل مطالعه مفاهیم فلسفی و تأثیر آن بر جامعه است. فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در حوزه‌های مختلف فلسفی، شامل آموزش، پژوهش و در سازمان‌های دولتی فعالیت کنند.

جهت آشنایی با تمامی رشته های دانشگاهی علوم انسانی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود PDF معرفی رشته‌های دانشگاهی علوم انسانی

معرفی پردرآمدترین رشته های دانشگاهی ریاضی

در ادامه به معرفی پردرآمدترین رشته های دانشگاهی علوم ریاضی می‌پردازیم.

  • مهندسی برق

مهندسی برق یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی ریاضی است که در حال حاضر دارای بسیاری از فرصت‌های شغلی در صنعت، تحقیقات و توسعه و حتی سازمان‌های دولتی می‌باشد. رشته مهندسی برق از سخت‌ترین و پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی محسوب می‌شود.

  • مهندسی نفت

این رشته به عنوان یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی ریاضی است که شامل مطالعه و تحلیل مسائل مربوط به صنعت نفت و گاز می‌باشد. فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در شرکت‌های نفتی، شرکت‌های خدماتی و حتی سازمان‌های دولتی کار کنند.

  • مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک به عنوان یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی علوم ریاضی است که شامل طراحی، توسعه و بهینه سازی سیستم‌های مکانیکی می‌باشد. فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در بخش‌های مختلف صنعت، تحقیقات و توسعه، طراحی و ساخت و حتی آموزش فعالیت کنند.

  • علوم کامپیوتر

علوم کامپیوتر به عنوان یکی از پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی ریاضی، شامل مطالعه الگوریتم‌ها، برنامه نویسی و فناوری‌های پیشرفته کامپیوتر است. همچنین این رشته شامل مطالعه و تحلیل مسائل مربوط به رایانه و نرم افزارهای کامپیوتری است. فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در شرکت‌های فناوری اطلاعات، شرکت‌های نرم افزاری، سازمان‌های دولتی و حتی در حیطه آموزش فعالیت کنند.

  • ریاضی مهندسی

مهندسی ریاضی به عنوان یکی از پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی ریاضی، شامل مطالعه روش‌های پیچیده و نوآورانه برای حل مسائل ریاضیاتی و فناوری‌های پیشرفته است. فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در صنایع مختلف، شامل فناوری اطلاعات، مهندسی برق و حتی در سازمان‌های دولتی فعالیت کنند.

  • آمار

آمار به عنوان یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی ریاضی، شامل مطالعه روش‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها و تأثیر آن بر تصمیم گیری است. فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در حوزه‌های مختلف شامل تحقیقات بازار، مالی، بهداشت و حتی در سازمان‌های دولتی فعالیت کنند.

  • ریاضیات مالی

ریاضیات مالی به عنوان یکی از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی ریاضی است که شامل مطالعه روش‌های ریاضی برای تحلیل و مدیریت ریسک‌های مالی می‌باشد. فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند در حوزه‌های مختلف شامل بانکداری، مدیریت سرمایه، بازار سرمایه و حتی در سازمان‌های دولتی فعالیت کنند.

جهت آشنایی با تمامی رشته های دانشگاهی علوم ریاضی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود PDF معرفی رشته‌های دانشگاهی علوم ریاضی

ویژگی یک انتخاب رشته عالی

چرا در انتخاب رشته باید از بهترین مشاور کنکور کمک بگیریم؟

استفاده از بهترین مشاور کنکور در انتخاب رشته تحصیلی بسیار مهم است زیرا:

  • مشاوران کنکور با سال‌ها تجربه در زمینه انتخاب رشته و راهنمایی دانشجویان می‌توانند بهترین نصیحت‌ها و راهنمایی‌ها را به داوطلبان ارائه دهند.
  • مشاوران کنکور با شناخت دقیق از رشته‌های پردرآمد دانشگاهی، می‌توانند به داوطلبان کمک کنند تا در انتخاب رشته تحصیلی خود بهترین تصمیم را بگیرند.
  • مشاوران کنکور با دسترسی به اطلاعات جامع در زمینه رشته‌های تحصیلی می‌توانند به داوطلبان اطلاعات دقیق و کامل در مورد هر رشته را ارائه دهند.
  • مشاوران کنکور با راهنمایی داوطلبان در طول مسیر تحصیلی می‌توانند به آنها کمک کنند تا در انتخاب شغل و پیشرفت در آینده، بهترین تصمیم‌ها را بگیرند.
  • مشاوران کنکور با راهنمایی و پشتیبانی داوطلبان، می‌توانند به آنها اعتماد به نفس بیشتری در انتخاب رشته و پیشرفت در آینده بدهند.
جهت دریافت بهترین مشاوره انتخاب رشته کنکور از الف مشاور، کلیک کنید.

سخن آخر

انتخاب رشته دانشگاهی از حساس‌ترین مراحل زندگی یک نوجوان است. برای داشتن بهترین انتخاب، باید از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی رشته تحصیلی خود آگاه باشید تا بتوانید یک انتخاب رشته موفق داشته باشید.

ما در این مقاله به پردرآمدترین رشته های دانشگاهی علوم ریاضی، انسانی، تجربی و علت اهمیت آگاهی از این رشته‌ها پرداخته‌ایم. در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید با ما در بخش کامنت ارتباط برقرار کنید.

به امید موفقیت برای شما داوطلب گرامی

اینستاگرام الف مشاور

گروه مشاوره کنکور الف مشاور

مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه
بهترین مشاوره کنکور در تهران
بهترین مشاوره کنکور در تهران
تغذیه کنکوری ها
هر آنچه که باید درباره تغذیه کنکوری ها بدانید!
صفر تا صد معرفی رشته مهندسی کامپیوتر
0 تا 100 رشته مهندسی کامپیوتر
چطور زیست را 20 بگیریم؟
8 قدم تا 20 گرفتن زیست نهایی
انتخاب رشته ریاضی
بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + مشاوره انتخاب رشته ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی| 13 شغل پردرآمد رشته ریاضی 
شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
راهنمای مشاوره انتخاب رشته کنکور
راهنمای مشاوره انتخاب رشته 1403
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
بهترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین و جامع ترین منابع کنکور تجربی 1403
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر علی
امیر علی

بنظرتون جز کلان شهر ها کدوم شهر بازار کاری بهتری داره؟

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور
پاسخ به  امیر علی

تهران از همه بهتره… بعد اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز و …

فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!