مشاوره کنکور انسانی

بهترین مشاوره کنکور انسانی

شاید با خودتون فکر کنید که کنکور انسانی سخت نیست و نیاز به مشاوره کنکور ندارید. باید بدونید که خیلی از داوطلبان کنکور انسانی با معدل بالا، به دنبال کسب رتبه‌های عالی تو کنکور هستند. افرادی که می‌تونستند تو رشته‌های تجربی و ریاضی هم موفق باشند اما تنها به دلیل علاقه به این رشته وارد اون شدند. اگه با این وجود، هنوز هم متقاعد نشدید که بهترین مشاوره کنکور انسانی می‌تونه نقش موثری تو رسیدن به رتبه خوب براتون ایفا کنه، در ادامه با الف مشاور همراه باشید.

چگونه بهترین مشاوره کنکور تجربی موجب موفقیت می‌شود؟

عده‌ای هستند که خیال می‌کنند با مشاوره کنکور، فقط وقتشون تلف و جیبشون خالی میشه. این تصور برای تمام مشاوره‌ها، صدق نمی‌کنه. شما می‌تونید واسه سنجش اثربخشی مشاوره‌های مجموعه ما، تو دوره مشاوره تحصیلی ۷ روزه رایگان شرکت کنید و بعد تصمیم بگیرید که آیا مشاوره براتون مفید بوده یا نه. حالا می‌رسیم به اقداماتی که بهترین مشاوره کنکور انسانی چه در دوره‌های پولی و چه در مشاوره تحصیلی رایگان ارائه میده.

1.    برنامه‌ریزی دقیق، منسجم و کاربردی برای مطالعه

2.    اعمال ساعت‌های فراغت و استراحت و زمان‌هایی برای دروس جبرانی

3.    ایجاد انگیزه و تشویق برای درس خوندن

4.    تقویت نقاط قوت درسی و رفع مشکلات و ضعف‌های احتمالی

5.    آموزش روش تست زنی

6.    یاد دادن تندخوانی

7.    پیگیری منظم برنامه‌ریزی‌ها و اطلاع دادن اخبار مرتبط  با کنکور

8.    آموزش نکته برداری و خلاصه کردن متون

9.    رفع اشکالات درسی

10. در دسترس بودن مشاوره و ارتباط منظم و روزانه با داوطلب

کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان 1403
ویژگی های مشاوره کنکور انسانی

۵ ویژگی‌ مشاوره کنکور انسانی

مشاوره کنکور انسانی حتی اگه بهترین هم باشه، نمی‌تونه معجزه کنه. این رو گفتیم تا بدونید که خود شما هم مهم هستید و باید پایبند رعایت برنامه‌هایی که توسط مشاوره انجام می‌گیره، باشید. در ادامه مهم‌ترین خصوصیات یک مشاوره کنکور رو براتون بیان می‌کنیم. با اطلاع داشتن و آشنایی با این ویژگی‌ها، می‌تونید متوجه بشید که مشاوری که انتخاب کردید براتون مفید هست یا خیر.

1.     شناخت کامل

اغلب داوطلبان رشته انسانی که دنبال رتبه برتر هستند، رشته حقوق را می‌پسندند. فرقی نمی‌کنه که شما هم به رشته حقوق، روانشناسی یا شاخه‌های مدیریت علاقه داشته باشید. باید مشاوره از رشته مورد علاقتون اطلاع داشته باشه تا بتونه با شناخت کامل توانمندی‌هاتون، مسیر رسیدن به هدف رو طراحی کنه.

2.     اطلاع از انواع برنامه‌ریزی‌ها

برنامه‌ریزی برای کنکور دارای سه روش به شرح زیر هست که مشاور نسبت به تمام اون‌ها باید کاملاً آگاه باشه.

●      برنامه‌ریزی حجمی: تو این برنامه‌ریزی، مشاور تنها مشخص می‌کنه که مثلاً درس ۱ عربی رو به طور کامل امروز بخونید.

●      برنامه‌ریزی زمانی: این شیوه برنامه‌ریزی، تنها زمان را مشخص می‌کنه. یعنی به شما میگه که امروز ساعت ۱۵ الی ۱۶ رو به خوندن درس ۱ عربی اختصاص بدید.

برنامه ریزی کنکور

●      برنامه‌ریزی حجمی زمانی: این برنامه‌ریزی نیاز به تخصص و آشنایی کامل مشاوره به دروس انسانی داره.‌ چون هم حجم و هم زمان درس خوندن، باید دقیق براتون تعیین بشه. مثلاً به شما میگه امروز طی ساعت ۱۵ تا ۱۶ درس ۱ عربی مطالعه بشه. از اونجایی که این شیوه دقیق‌تر و در عین حال سخت‌تره، بهترین مشاوره کنکور انسانی این روش برنامه‌ریزی رو براتون پیاده می‌کنه.

3.     آشنایی با منابع معتبر و جامع کنکور

اگه قرار باشه خودتون انواع منابع رو تهیه کنید، قطعاً سردرگم می‌شید. به علاوه ناچارید بودجه زیادی برای تهیه منابع مختلف صرف کنید و زمان زیادی برای تست زنی اختصاص بدید. چه بسا منابعی که تهیه می‌کنید، معتبر نباشه و خیلی به دردتون نخوره. مشاوره کنکور انسانی از انواع منابع، کتاب‌ها و مجموعه‌های آموزشی اطلاع داره و بهترین رو به شما معرفی می‌کنه.

4.     یاد دادن روش مطالعه

روش‌های مطالعه هر درس با درس دیگه متفاوته و شیوه صحیح مطالعه می‌تونه کمک زیادی به شما در به خاطر سپردن طولانی مدت مباحث درسی داشته باشه. مشاوره دانش بالایی داره و با حوصله براتون توضیح میده که هر درس رو چطور بخونید تا هم سرعت مطالعه‌تون افزایش پیدا کنه و هم اون مباحث تو ذهنتون حک بشه.

بهترین برنامه ریزی درسی را خودتان طراحی کنید. کافیست کلیک کنید.

5.     تسلط به ضرایب دروس رشته علوم انسانی

مشاوره باید با ضرایب دروس رشته انسانی آشنایی داشته باشه تا بتونه به شما کمک کنه که تمرکزتون رو روی کدوم درس‌ها بذارید. اینطوری شما می‌دونید برای کدوم درس‌ها، وقت بیشتری صرف کنید و مرور و جمع‌بندی کامل‌تری داشته باشید.

نحوه انتخاب بهترین نوع مشاوره

رقابتی شدن شرایط کنکور، خصوصاً در چند سال اخیر، وجود یک مشاور و همراه خوب رو برای موفقیت ثابت کرده اما چطور بهترین مشاور کنکور را انتخاب کنیم؟ این سوالیه که از اغلب داوطلبان کنکور شنیده میشه. صادقانه می‌گیم، به هر حال صحبت یک سال تلاشه و اگه انتخاب نادرستی داشته باشید عمر، سرمایه و آرزوهاتون ممکنه به باد بره. پس داشتن یه مشاوره برنامه‌ریزی که به اصطلاح سرد و گرم چشیده هست و چند تا پیرهن بیشتر پاره کرده، می‌تونه موثر واقع بشه. حتی می‌تونید دوره برنامه‌ریزی رایگان درسی رو انتخاب کنید و به مدت یک هفته از خدمات اون مشاوره بهره‌مند بشید. البته توجه کنید مشاوره‌هایی که دوره رایگان هم دارند به کارشون مطمئن هستند، پس این می‌تونه یه معیاری برای سنجش و انتخاب بهترین مشاوره کنکور باشه.

 راه دوم اینه که به نظرات افراد موفق توجه کنید. به هر حال شما هم تصمیم دارید به جایگاه اون افراد برسید. پس برید سراغ رتبه‌های برتر کنکور و اطلاع پیدا کنید که اون‌ها زیر نظر و راهنمایی کدوم مشاوران، برنامه‌ریزی درسی داشتند.

چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟

تاثیر مدرسه در رتبه دانش آموز

تأثیر مدرسه عالی در رتبه کنکور

شاید زمان‌های قدیم، اینکه دوره متوسطه دوم رو، تو چه مدرسه‌ای بخونید، چندان مهم نبود؛ چون معدل هیچ تاثیری تو کنکور نداشت اما چند سال اخیر معدل سال نهایی روی کنکور اثر داره. البته بماند که مثل هر تصمیمی، یه عده مخالف و موافق برای این نظر وجود داره. چیزی که برای کنکور سال ۱۴۰۳ به تصویب رسیده، تاثیر ۵۰ درصدی معدل تو رتبه کنکوره. پس این نشون میده مدرسه عالی می‌تونه نصف راه رسیدن به هدف شما رو هموار کنه. اینکه مدارس عالی چه ویژگی‌هایی دارند، در ادامه بیان میشه.

●      معلمان و کادر مجرب مدارس عالی می‌تونن تو یادگیری مباحث درسی شما رو کمک کنند، به طوری که بیشتر مبحث درسی رو تو کلاس کاملاً مسلط میشید. این طوری حداقل برای پرسش‌های کلاسی آمادگی دارید و نیازمند وقت زیادی واسه درس خوندن برای مدرسه نیستید.

●      مدارس عالی مشاوره‌  تحصیلی خیلی خوبی دارند که به شما تو انتخاب رشته و شیوه مطالعه برای دستیابی به رشته مورد علاقه‌تون کمک می‌کنند.

●      این مدارس کلاس‌های فوق برنامه کنکور برگزار می‌کنند و با طراحی آزمون‌های شبه کنکور، آمادگی شما را محک می‌زنند.

ما را در اینستاگرام الف مشاور دنبال کنید و از مطالب مفید ما در اینستاگرام نهایت لذت را ببرید.

کلام پایانی

مشاوره کنکور انسانی، جزء اساسی ترین معیارها، واسه موفقیت تو رشته مورد علاقه شماست پس دست، دست نکنید و همین حالا حداقل شرکت تو دوره‌های ۷ روزه رایگان رو انتخاب کنید و نتیجه مطلوب اون رو ببینید.

جهت اطلاع از به‌روزترین اخبار کنکور در کانال تلگرام الف مشاور عضو شوید.

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
تغذیه کنکوری ها
هر آنچه که باید درباره تغذیه کنکوری ها بدانید!
صفر تا صد معرفی رشته مهندسی کامپیوتر
0 تا 100 رشته مهندسی کامپیوتر
چطور زیست را 20 بگیریم؟
8 قدم تا 20 گرفتن زیست نهایی
انتخاب رشته ریاضی
بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + مشاوره انتخاب رشته ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی| 13 شغل پردرآمد رشته ریاضی 
شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
راهنمای مشاوره انتخاب رشته کنکور
راهنمای مشاوره انتخاب رشته 1403
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
بهترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین و جامع ترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین تحلیل منابع کنکور
بهترین و کامل‌ترین تحلیل منابع کنکور 1403
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!