کنکور دانشگاه فرهنگیان

صفر تا صد شرایط شرکت در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان 1403

️اگر شما هم امسال جزء دانش‌آموزان کنکور سراسری هستید، احتمالا نام کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان را شنیده‌اید.

هر ساله تعدادی از متقاضیان قصد ورود به دانشگاه فرهنگیان و انتخاب شغل دبیری یا آموزگاری را دارند. کسانی که به این دانشگاه وارد می‌شوند از اولین روز استخدام رسمی هستند و از مزایایی مانند بیمه، حقوق و نداشتن خدمت سربازی (برای پسران) بهره‌مند خواهند شد که همین مزایا باعث اقبال قابل توجه داوطلبان نسبت به این دانشگاه می‌شود. 

هر ساله متقاضیان ورود به این دانشگاه پس از شرکت در آزمون و داشتن شرایطی مانند کسب تراز علمی و معدل مشخص دعوت به مصاحبه چند برابر ظرفیت می‌شدند و در صورت قبولی می‌توانستند در این دانشگاه  شروع به تحصیل کنند. مدت تحصیل در دانشگاه فرهنگیان یا همان مرکز تربیت معلم سابق، ۴ سال است و دانشجویان پس از گذراندن واحد‌های مربوطه و قبولی در آنها، به محض اتمام دانشگاه وارد مدرسه شده و به تدریس رشته‌ی مربوطه خود می‌پردازند. این مرکز در رشته‌هایی مانند آموزگار ابتدایی، دبیری ادبیات، اجتماعی، زیست‌شناسی، فیزیک، شیمی، مشاوره و… به تربیت معلمان آینده می‌پردازد.

🛑امسال همزمان با انتشار دفترچه راهنمای آزمون سراسری و شرایط ثبت‌نام در کنکور ۱۴۰۳، بر خلاف سالهای گذشته آزمونی جدید با نام آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان مطرح شد که تغییرات زیادی نسبت به سال‌های گذشته دارد که مطمئنا ابهامات زیادی را در ذهن داوطلبین به وجود آورده است.

الف مشاور قصد دارد در این مقاله با توضیح این تغییرات، نحوه‌ی ورود به دانشگاه تربیت معلم و شرکت در آزمون اختصاصی فرهنگیان را توضیح دهد. با ما همراه باشید.

همه چیز درباره کنکور اختصاصی تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان

با اعلام وزارت آموزش و پرورش و مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، امسال کنکور جداگانه ای برای جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد. بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش تنها کسانی که در این آزمون شرکت کرده و قبول شوند، می‌توانند به دانشگاه فرهنگیان وارد شوند و بر خلاف سالهای گذشته جذب از طریق آزمون سراسری و کنکور وزارت سنجش نخواهد بود. بنابراین کنکور اختصاصی فرهنگیان، آزمونی است که برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان توسط وزارت آموزش و پرورش با شرایطی مخصوص، در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. 

همچنین شرایط سنی، معدل و منابع این آزمون نیز نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است و بخش قابل توجهی از نمره ورود به دانشگاه هم به مصاحبه تعلق گرفته است. با توجه به ضوابط ورود به دانشگاه، پس از برگزاری آزمون سراسری و بررسی نتایج، تعدادی از داوطلبین به مصاحبه‌ی چندبرابر ظرفیت دعوت خواهند شد، که در صورت قبولی در فرایند مصاحبه و گزینش می‌توانند به دانشگاه وارد شوند.

سن ورود به دانشگاه فرهنگیان برای کنکور 1403 تغییر کرد!
طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان برای کنکور 1403 به 24 سال تغییر کرد.
شرایط سنی ایجاد شده تنها برای کنکور 1403 است و سال‌های آینده شرایط سنی به روال قبل تغییر خواهد کرد.

زمان و ثبت نام در کنکور اختصاصی فرهنگیان

📚ثبت‌نام در این آزمون دقیقا در بازه‌ی ثبت نامی آزمون سراسری، یعنی از ۵  تا ۱۱ آذر ماه از طریق وبسایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org انجام می‌شود و شرایط عمومی شرکت‌کنندگان در این آزمون مانند آزمون سراسری است. البته فعلا اطلاعات تکمیلی توسط وزارت آموزش و پرورش راجع به شرایط ویژه (به جز مواردی که در همین مقاله قرار داده شده است) اعلام نشده که به محض اطلاع‌رسانی در اینجا قرار خواهد گرفت. همچنین این آزمون برخلاف آزمون سراسری که در دو نوبت اردیبهشت و تیر برگزار می‌شود، فقط در نوبت اردیبهشت ماه انجام خواهد شد و امکان شرکت در نوبت تیر برای داوطلبین فرهنگیان وجود ندارد.

شرایط کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

توصیه ای مهم در رابطه با ثبت نام کنکور اختصاصی تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان

در زمان مراجعه به سایت شما با سه گزینه زیر مواجه خواهید شد.

▫️ فقط متقاضی شرکت در آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان هستم.

▫️فقط متقاضی شرکت در آزمون سراسری هستم. 

▫️متقاضی شرکت در آزمون سراسری و همچنین دانشگاه فرهنگیان هستم.

لازم به توضیح است که انتخاب هر کدام از گزینه‌های بالا شرایط ویژه خود را دارد که داوطلبین باید از آن مطلع باشند. 

✅داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام آزمون سراسری سال 1403 (نوبت اول)، نوع آزمون خود را «فقط متقاضی شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو ـ معلم هستم» انتخاب می‌کنند، در صورت قبولی و یا عدم قبولی در آزمون، حق انتخاب رشته در رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال 1403 را نخواهند داشت.

✅داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام، نوع آزمون خود را «متقاضی شرکت در آزمون سراسری و همچنین آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو ـ معلم هستم» انتخاب می‌کنند. نتیجه آزمون پذیرش دانشجو ـ معلم در سال 1403 قبل از انتخاب رشته متقاضیان آزمون سراسری و مراکز آموزش عالی اعلام خواهد شد و بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو در سال 1403، مهلت چند روزه به این دسته از داوطلبان داده می‌شود که چنانچه از قبولیِ خود در دانشگاه فرهنگیان منصرف شدند، امکان انتخاب رشته در آزمون سراسری سال 1403 را داشته باشند.

🔺پس داوطلبین حتما باید این نکته را قبل از ثبت‌نام در آزمون سراسری مورد توجه قرار دهند. 

اگر میخوای تو کنکور فرهنگیان ثبت نام کنی، ویس زیر رو کامل گوش بده.

❎ داوطلبین محترم می‌توانند برای مطالعه‌ی شرایط عمومی و اختصاصی و نحوه‌ی ثبت نام در کنکور ۱۴۰۳، به مقاله ثبت‌نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ مراجعه کنند.

چه کسانی شرایط ثبت نام در کنکور فرهنگیان را ندارند؟

همچنین چند دسته از متقاضیان امکان شرکت در دانشگاه فرهنگیان را ندارند:

🛑دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر و همچنین دانشجویان دارای تعهد به دستگاه‌های اجرایی کشور و بورسیه، مجاز به ثبت‌نام در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو ـ معلم  در دانشگاه فرهنگیان نیستند.

☑️ تیم مشاوره‌ای الف مشاور آماده پاسخگویی به سوالات شما، در زمینه‌ی نحوه‌ی ثبت‌نام در کنکور اختصاصی فرهنگیان و مشاوره رایگان در این زمینه است.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی از الف مشاور کلیک کنید

 شیوه برگزاری کنکور تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان 1403

علاوه بر جدا شدن کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان از آزمون سراسری، تغییرات گسترده‌ای هم در شرایط آزمون و نحوه‌ی قبولی در دانشگاه فرهنگیان به وجود آمده است که در اینجا قصد داریم مهمترین آنها را بررسی کنیم. 

برگزاری کنکور اختصاصی فرهنگیان در نوبت اردیبهشت ماه

اولین تغییر که در بالا هم به آن اشاره شد، این موضوع است که پذیرش دانشگاه فرهنگیان، فقط از نوبت اول آزمون سراسری یعنی کنکور اردیبهشت ماه خواهد بود. 

با توجه به این نکته و بازه‌ی زمانی باقی‌مانده تا کنکور سراسری، لزوم یک برنامه‌ریزی مناسب که بتواند داوطلب را به طور مناسب برای کنکور اختصاصی فرهنگیان آماده کند الزامی است.

دفترچه سوالات ویژه کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان 1403

داوطلبانی که در آزمون اختصاصی فرهنگیان شرکت می‌کنند، باید علاوه بر دفترچه سوالات آزمون که مربوط به رشته‌ی تحصیلی آنهاست، به یک دفترچه دیگر که شامل سوالات اختصاصی مربوط به این آزمون است، پاسخ دهند. 

بنابراین این کنکور شامل دو دفترچه سوال خواهد بود. اول، دفترچه مشترک با آزمون سراسری که شامل سوالات کتب درسی متوسطه دوم در رشته‌های نظری است و دوم، دفترچه‌‌ی ویژه دانشگاه فرهنگیان. 

محتوای دفترچه اختصاصی

این دفترچه سوال اختصاصی دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر است.

🔹هوش و استعداد معلمی؛ ضریب ۳

🔸تعلیم و تربیت اسلامی؛ ضریب ۲

 طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، محتوای دفترچه ویژه شامل سوالاتی با دو محور هوش و استعداد معلمی و تعلیم و تربیت اسلامی است که به ترتیب اولی با ضریب ۳ و دومی ضریب ۲ دارد. 

این دو منبع فعلا محتوای رسمی ندارند که طبق گفته‌ی وزارتخانه، تا تاریخ ۲۰ آذر ماه، منابع آن اعلام می‌شود. احتمالا تعداد سوالات هر کدام از منابع و شرایط دیگر نیز در آن تاریخ گفته شود که به محض اطلاع‌رسانی در این سایت نیز قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که در ابتدا قرار بود یک منبع دیگر به نام فرهنگ و تمدن ایرانی – اسلامی نیز در آزمون وجود داشته باشد، که در اصلاحیه‌ی جدید دفترچه توضیحات آزمون، حذف شد. نکته‌ی دیگر اینکه، این دفترچه در روز آزمون پس از دفترچه سوالات مشترک با آزمون سراسری، در بین داوطلبان توزیع خواهد شد.

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان 1403

در سال‌های گذشته پس از اتمام آزمون سراسری و در مهلت انتخاب رشته، داوطلبان می‌توانستند رشته‌های مورد نظر خود را که شامل دانشگاه فرهنگیان و غیر آن بود، انتخاب کنند. یعنی اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های تربیت معلم باید در فرم انتخاب رشته سراسری می‌آمد. اما امسال طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، انتخاب رشته‌ی دانشگاه فرهنگیان از اواخر دی ماه و به صورت مجزا انجام خواهد شد. با توجه به اهمیت بالای گزینش در آزمون امسال، این انتخاب رشته زودهنگام نیز احتمالا به دلیل سنجش توانایی‌های فردی خواهد بود.

شرایط شرکت در کنکور اختصاصی تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان 1403

شرایط شرکت در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان چیست؟ داوطلبان متقاضی شرکت در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان باید چه مواردی را رعایت کنند؟ با ما در ادامه همراه شوید تا با صفر تا صد شرایط شرکت در دانشگاه فرهنگیان آشنا شوید.

میزان تاثیر و سهم امتیازات در پذیرش دانشگاه فرهنگیان

در نتیجه نهایی پذیرش دانشجو- معلم، موارد زیر تاثیرگذار هستند.

▫️۵۰ درصد سوابق تحصیلی

▫️۲۵ درصد آزمون اختصاصی (۱۵ درصد نمرات آزمون کنکور+ ۱۰ درصد نمرات آزمون اختصاصی پذیرش  دانشگاه فرهنگیان)

▫️۲۵ درصد ارزیابی شایستگی معلمی

همانند آزمون سراسری میزان سهم سوابق تحصیلی در کنکور اختصاصی فرهنگیان نیز ۵۰ درصد است که ضوابط آن برای هر دسته از داوطلبان اعم از کسانی که امسال دیپلم می‌گیرند، کسانی که در سالهای گذشته در نظام جدید(۳_۳_۶) و نظام سالی_ واحدی فارغ التحصیل شده اند، در مقاله ثبت‌نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ کامل توضیح داده شده است. 

با توجه به دو دفترچه‌ای که در این آزمون وجود دارد، ۲۵ درصد از نتیجه بین این دو دفترچه تقسیم شده است که ۱۵ درصد نمرات مربوط به آزمون کنکور و ۱۰ درصد مربوط به آزمون اختصاصی است. بنابراین هر دوی این دفترچه ها پراهمیت و قابل توجه هستند. 

همچنین سهم ۲۵ درصدی شایستگی‌های معلمی که مربوط به فرایند مصاحبه است نیز بسیار مهم است. مصاحبه دانشگاه فرهنگیان هم شامل آیتم های مخصوص به خود می‌باشد که هر فردی که علاقمند به دانشگاه فرهنگیان است باید برای آن برنامه داشته باشد. 

✅مشاورین الف مشاور آماده پاسخگویی به هر گونه‌ سوالی در خصوص کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و بخش های مختلف آن هستند.

جهت دریافت بهترین برنامه ریزی کنکور از الف مشاور کلیک کنید 

با توجه به سهم موارد مختلف که در اینجا ذکر شد، ممکن است برخی از داوطلبان فکر کنند که کنکور اهمیت کمتری نسبت به امتحانات نهایی و گزینش در آزمون اختصاصی دارد و توجه خود را بیشتر معطوف به این دو مورد کنند اما توجه به اینکه بسیار ضروری است که:

🔰از آنجا که سوابق تحصیلی دانش آموزان در تیرماه ۱۴۰۳ آماده خواهد شد، ملاک معرفی چند برابر ظرفیت برای مرحله ارزیابی شایستگی‌های معلمی در سال ۱۴۰۳ منحصراً ۶۰ درصد نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) و ۴۰ درصد نمره کل دفترچه اختصاصی دانشگاه فرهنگیان می‌باشد.

این نکته به این معناست که با توجه به اینکه امتحانات نهایی در خرداد ماه برگزار شده و نتایج و سهم ۵۰ درصدی آن در تیرماه مشخص می‌شود و از طرفی به دلیلی برگزاری کنکور اختصاصی در اردیبهشت ماه و دعوت از افراد برای مصاحبه قبل از آماده شدن نمرات نهایی، ملاک دعوت افراد به مصاحبه فقط کنکور است. همچنین در کنکور نیز سهم آزمون اختصاصی ۶۰ و دفترچه اختصاصی فرهنگیان ۴۰ درصد است، بنابراین به هیچ عنوان نباید نقش آزمون کنکور را برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان دست کم گرفت.

اعتبار دو ساله نتایج گزینش معلمی 

بخش ارزیابی شایستگی‌های معلمی که ۲۵ درصد کل نمره پذیرش را به خود اختصاص می‌دهد، در دو بخش شایستگی‌های عمومی و اختصاصی صورت می پذیرد و هر داوطلب در این دو بخش مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. نکته‌ قابل توجه این است که نتایج این ارزیابی تا دو سال اعتبار خواهد داشت و برای داوطلب قابل استفاده است.

گزینش نهایی داوطلبان 

پس با توجه به نکاتی که در بالا اشاره شد، گزینش نهایی متقاضیان بر اساس نمره آزمون اختصاصی (شامل آزمون سراسری+ آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان) و نمره کل سوابق تحصیلی و نمره ارزیابی شایستگی معلمی خواهد بود. 

شرط معدل و سن 

در سال‌های گذشته همواره یکی از دغدغه‌های مهم داوطلبان فرهنگیان، شرط معدل و سن برای ورود به مرکز تربیت معلم بوده است. در سال‌های قبل بارها این دو شرط تغییر کرده و بالا و پایین شده‌اند. 

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، در کنکور ۱۴۰۳ حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان، 24 سال تمام است ( متولدین 1379/7/1 به بعد).

همچنین طبق اعلام این وزارتخانه، شرط معدل در آزمون امسال حذف شده است. بنابراین داوطلبان با هر معدلی و به شرط داشتن شرایط سنی مذکور می‌توانند در آزمون اختصاصی فرهنگیان شرکت کنند.

♻️بنابراین به طور خلاصه می‌توان مهمترین تغییرات کنکور اختصاصی فرهنگیان را نسبت به گذشته به صورت زیر خلاصه کرد: 

✔️تاثیر سوابق تحصیلی قطعی و به میزان ۵۰ درصد 

✔️۲۵ درصد تاثیر کنکور سراسری( ۱۵ درصد آزمون کنکور + ۱۰ درصد آزمون اختصاصی ویژه فرهنگیان)

✔️۲۵ درصد سهم ارزیابی شایستگی‌های معلمی ( فرایند گزینش و مصاحبه)

✔️حذف شرط معدل

✔️دارا بودن حداکثر 24 سال ( متولدین 1379/7/1 به بعد)

منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم 1403

از مهم‌ترین دغدغه داوطلبان انتخاب بهترین منبع برای کنکور فرهنگیان است. طبق نظر شورای عالی کنکور فرهنگیان به صورت مجزا و بر اساس دروس اختصاصی برگزار خواهد شد. همچنین لازمه قبولی در دانشگاه فرهنگیان، نمره قبولی در آزمون کتبی است.

منابع کنکور فرهنگیان توسط سازمان سنجش بر اساس دفترچه ثبت‌نام، متاب‌های هوش و استعداد معلمی در کنکور تربیت معلم و … است. البته نباید احتمال سوال از دروس عمومی در کنکور فرهنگیان را نیز نادیده بگیریم.

سخن آخر

❇️با توجه به موارد ذکر شده و مزایای دانشگاه فرهنگیان و تعداد نسبتا بالای متقاضیان ورود به این دانشگاه، مطمئنا داوطلبی می‌تواند در نهایت قبول شود که در مسیر رسیدن به این هدف از برنامه‌ریزی مناسب برخوردار باشد و بتواند با آگاهی از آخرین تغییرات آزمون و منابع درسی، به بهترین شیوه مطالعه کرده و خود را آماده سازد. 

✅قطعا وجود یک تیم مشاوره ای قوی در کنار دانش‌آموز باعث تغییر شیوه‌ی درس خواندن، نحوه‌ی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری او خواهد شد. یک مشاور خوب علاوه بر موارد تحصیلی به سایر مسائل از جمله روحی_ روانی و شرایط جسمی داوطلب نیز توجه کرده و با توجه به همه‌ی این موارد اقدام به برنامه‌ریزی برای او خواهد کرد.  

✳️تیم مشاوره‌ الف مشاور با توجه به سابقه چندین ساله خود در زمینه مشاوره و استفاده از قوی‌ترین و به‌روزترین مشاوران تحصیلی می‌تواند در این مسیر یاریگر و یاری دهنده داوطلبین محترم باشد. در صورت تمایل می‌توانید از طرح مشاوره تحصیلی رایگان با الف مشاور کمک بگیرید.

تلگرام الف مشاور

با آرزوی موفقیت برای شما داوطلب گرامی

مدت زمان مطالعه: 9 دقیقه
رشته بینایی سنجی
معرفی رشته بینایی سنجی و 5 گرایش دکتری آن
پردرآمدترین رشته های دانشگاهی
آشنایی با پردرآمدترین رشته های دانشگاهی + معرفی بهترین مشاور کنکور
معرفی رشته مهندسی پزشکی
معرفی صفر تا صد رشته مهندسی پزشکی
مهندسی پلیمر
معرفی کامل رشته مهندسی پلیمر و بررسی 2 گرایش آن
بازارکار رشته گفتار درمانی
معرفی صفر تا صد رشته گفتار درمانی
رشته دندانپزشکی
معرفی رشته دندانپزشکی
محبوب ترین شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
رشته داروسازی
معرفی صفر تا صد رشته داروسازی
بهترین مشاوره کنکور در تهران
بهترین مشاوره کنکور در تهران
بهترین مشاور کنکور
بهترین مشاور کنکور 1403 + برنامه ریزی اصولی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
19 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زینب
زینب

سلام من دیپلم تجربی دارم و الان در حال تحصیل کارشناسی روانشناسی هستم میخام کنکور فرهنگیان شرکت کنم آیا سوالات تخصصی رشته تجربی هم در این کنکور هست؟

هادی
هادی

سلام
من فقط کنکور فرهنگیان رو شرکت کردم
زمان آزمون فرهنگیان کِی هست و چه درس هایی میاد برای آزمون؟(رشته م تجربیه ،درس های تجربی هم میاد برای آزمون فرهنگیان؟)

zahra
zahra

من فقط کنکور فرهنگیان رو ثبت نام کردم سراسریو ثبت نام نکردم مشکلی نیست؟

خورشید
خورشید

سلام برای کنکور زبان اختصاصی از منابع کلی گفته شده بخونم کافیه و قبول میشم؟ علاوه بر عمومی های گفته شده

Tvu
Tvu

سلام و وقت بخیر
کنکور اختصاصی فرهنگیان ۱۴۰۳ در رشته زبان انگلیسی هم برگزار می شود؟ تاریخ برگزاری آن اعلام شده است؟

بینا
بینا

سلام.کسی که موقع ثبت نام کنکور فرهنگیان متقاضی فقط فرهنکیان زده، دیگه نمیتونه حتی در نوبت دوم کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کنه؟

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط بینا
بینا
بینا

سلام.میخواستم بدونم اگر کسی موقع ثبت نام متقاضی شرکت فقط فرهنگیان رو انتخاب کرده باشه یعنی دیگه نمیتونه در کنکور سراسری تیرماه ثبت نام و شرکت کنه؟

فاطمه
فاطمه

ببخشید یعنی اگر کسی فقط کمکور فرهنگیان را زده باشه هنگام ثبت نام حتی اگه کنکور تیر رو هم بده نمیتونه انتخاب رشته غیر از فرهنگیان کنه اگه مثلا فرهنگیان قبول نشه؟؟؟

نبی
نبی

متولدین 78 میتونن وارد دانشگاه فرهنگیان بشن ؟

Shima
Shima

سلام و عرض ادب. میخواستم بدونم برای کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳ شرایط دعوت به مصاحبه چیست؟بجز شرط سن
منظورم این است که در ازمون ملاک برای مجاز شدن چیست؟ در سایت های دیگر نوشته بودند ۶۰ درصد ازمون دروس اختصاصی هر رشته و ۴۰ درصد ازمون دروس فرهنگیان ، ولی من متوجه نشدم که این به چه معناست ممنون میشم توضیح دهید

فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!