چطور برای کنکور شروع کنم؟

چطور برای کنکور شروع کنم؟ برای کنکور 1403 از کجا باید شروع کرد؟

چطور برای کنکور شروع کنم؟

سوالی است که اکثر دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور از خود می‌پرسند. اما باید از کجا برای کنکور شروع کرد؟

موفقیت در کنکور و رسیدن به هدف خود از مهم‌ترین نگرانی‌های داوطلبان است. اما بدون برنامه ریزی درسی اصولی و عدم رعایت شیوه‌های مطالعاتی موثر، امکان قبولی و موفقیت در کنکور وجود ندارد. برای شروع مطالعه و آمادگی برای کنکور باید هر چه سریع‌تر دست بجنبانید تا از رقبای خود عقب نیفتید.  

با ما همراه باشید؛ ما در الف مشاور به نحوه آماده‌سازی خود برای کنکور و چگونه شروع کردن برای کنکور 1403 می‌پردازیم.

چگونه از صفر برای کنکور شروع کنیم؟

برای شروع کنکور از صفر، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

  • برنامه ریزی

برنامه ریزی برای یادگیری و آماده شدن برای کنکور بسیار مهم است. ابتدا باید برنامه‌ای برای خود تعیین کنید که در آن زمان‌های مشخصی را برای درس خواندن، تمرین کردن و تلاش کردن برای بهبود عملکرد خود در نظر بگیرید.

  • مطالعه و یادگیری

بعد از تعیین برنامه، باید به مطالعه و یادگیری را در برنامه خود جای دهید. بهتر است با درس‌های پایه شروع کنید و سپس به سطوح پیشرفته‌تر بروید. همچنین مطالعه منابع مختلف و استفاده از کتاب‌های درسی، جزوات و منابع آموزشی دیگر نیز به شما کمک خواهد کرد.

  • تمرین

برای بهبود عملکرد خود، باید تمرین و تلاش بیشتری نیز داشته باشید. این امر شامل حل تمرین‌های مختلف، مشارکت در کلاس‌های تقویتی و شرکت در آزمون‌های تستی نیز می‌شود.

  • مشاوره

در صورت نیاز می‌توانید با مشاوران کنکور تماس بگیرید و از آنها راهنمایی در خصوص بهبود عملکرد خود در کنکور بخواهید. داشتن یک مشاور کاربلد و باتجربه در زمینه مشاوره کنکور از مهم‌ترین اصول یک برنامه ریزی درسی خوب است. شما همگام با مشاور پیش می‌روید و با نقاط ضعف و قوت خود آشنا می‌شوید و بهترین برنامه مناسب به خود را تهیه می‌کنید.

  • پایداری

برای رسیدن به موفقیت در کنکور باید برنامه و هدف‌تان، پایدار و مداوم باشد و از انگیزه خود پشتیبانی کنید. بهتر است هدف‌های کوتاه مدت و بلند مدت خود را تعیین کنید و به آنها پایبند باشید.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی از الف مشاور کلیک کنید

از کجا برای کنکور باید شروع کرد؟

برای کنکور از کجا شروع کنم؟

برای شروع کنکور، می‌توانید با تعیین هدف، برنامه ریزی درسی، مطالعه و یادگیری، تمرین و مشاوره شروع کنید. 

ابتدا برای شروع هر کاری باید هدف گذاری کنید. برای خود هدف مشخصی را تعیین کنید و در ذهن و گوشه‌ای از میز مطالعه خود یادداشت کنید. سپس برای رسیدن به هدف باید برنامه ریزی کنید.

داشتن یک برنامه درسی اصولی و جامع باعث موفقیت در کنکور و افزایش بازدهی مطالعاتی شما می‌شود.

سپس طبق برنامه‌ای که تعیین می‌کنید، پیش روید. اجرای کامل برنامه درسی که تهیه می‌کنید، الزامی است. زیرا تنها در این صورت بهترین نتیجه را می‌گیرید.

برای تهیه بهترین برنامه درسی می‌توانید از مشاورین خبره در این زمینه کمک بگیرید. با شناخت تفاوت‌ها و عادات رفتاری، نقاط ضعف و قدرت خود با کمک مشاور بهترین برنامه را تنظیم کنید.

همانطور که می‌دانید رسیدن به هدفی مشخص تنها با استمرار در آن و پایبند بودن به آن امکان‌پذیر است. بنابراین  پیشنهاد می‌کنم که در راه آماده شدن برای کنکور از حرکت نایستید و به طور جدی پیش روید.

چطور برای کنکور شروع کنم؟ از کی برای کنکور آماده بشم؟ آمادگی برای کنکور اردیبهشت یا تیر؟ ویس مشاور کاربلد الف مشاور در رابطه با آمادگی برای کنکور… حتما گوش کنید.

برای کنکور انسانی از کجا شروع کنم؟

برای شروع کنکور انسانی، می‌توانید با مطالعه و یادگیری درباره دروس مختلفی که در این رشته وجود دارد، شروع کنید. بهتر است از منابع مختلفی مانند کتاب‌ها، جزوات، سایت‌های آموزشی و بکارگیری شیوه‌های مطالعه و یادگیری جدید و تنوع استفاده کنید. 

همچنین برای تمرین بیشتر، می‌توانید از سوالات آزمون‌های قبلی، منابع تستی و … استفاده کنید. 

در نهایت با مشاوران کنکور و مربیان مجرب در ارتباط باشید و از راهنمایی‌های آنها برای بهبود عملکرد خود در کنکور استفاده کنید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور

برای کنکور 1403 از کجا شروع کنم؟

اگر شما یک داوطلب کنکوری هستید و قصد دارید در کنکور 1403 شرکت کنید؛ باید بگوییم که وقت تنگ است. از همین الان باید خود را برای کنکور 1403 آماده کنید. در ابتدای کار و قبل از هر کاری، باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

  1. تعیین هدف خود
  2. تهیه برنامه درسی اصولی و جامع
  3. تهیه بهترین منابع برای مطالعه
  4. بکارگیری بهترین تکنیک‌های مطالعه و یادگیری دروس
  5. حل نمونه سوالات کنکور سال‌های گذشته
  6. حل تست
  7. استفاده از روش‌های خلاصه‌نویسی، جمع‌بندی، مرور و تندخوانی
  8. بهره‌مندی از راهنمایی‌های مشاوران کنکور

در زمان آماده‌سازی خود برای کنکور از تمامی افکار منفی دوری کنید و تنها بر روی هدف خود تمرکز کنید. بهتر است هدف خود را بر روی تابلو، کاغذ و … بنویسید و بر دیوار اتاق خود نصب کنید تا هر روز به هدف خود نگاه کنید و رویای رسیدن به آن را در سر بپرورانید.

همچنین تهیه برنامه درسی جامع و اصولی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین کارها است. اگر خودتان به تنهایی نمی‌توانید یک برنامه دقیق و مختص به خودتان را طراحی کنید، بهتر است از یک مشاور کاربلد کمک بگیرید.

سعی کنید در مسیر راه از بهترین و به روزترین روش‌های مطالعه دروس استفاده کنید تا هم قدرت یادگیری شما افزایش یابد و هم دچار خستگی و دلزدگی نشوید.

در پاسخ به سوال چطور برای کنکور شروع کنم؟ باید بگویم که ابتدا سطح درسی خود را مشخص کنید. به نقاط ضعف و قدرت خود آگاه باشید و به تقویت دروس پایه و نقاط ضعف خود بپردازید. همچنین در کلاس درس هوشیار باشید و از کلاس‌های تقویتی و آزمون‌های جامع غافل نشوید.

از کی برای کنکور 1403 شروع کنم؟
باید بگویم که هر چه سریع‌تر و زودتر مطالعه خودتان را شروع کنید، به طور قطع نتیجه بهتری هم می‌گیرید. پس از همین حالا شروع کنید!
از چه زمانی برای کنکور شروع کنیم؟

بهترین زمان شروع درس خواندن برای کنکور

بهترین زمان برای درس خواندن و شروع برای کنکور، تابستان است. نظر اکثر مشاوران خبره کنکور و همچنین مشاورین الف مشاور این است که باید درس خواندن را از ابتدای شروع فصل تابستان شروع کنید.

فصل تابستان بهترین فرصت شروع برای درس خواندن است، زیرا دیگر به مدرسه نمی‌روید و وقت آزاد زیاد دارید و می‌توانید بهترین برنامه را برای این مدت تهیه کنید. شما می‌توانید در این مدت از شیوه‌های مختلف مطالعه استفاده کنید و با آزمون و خطا، بهترین روش مطالعه خود را بیابید.

البته اگر شما فرصت خود را در تابستان از دست داده‌اید، اصلا نگران نباشید. از همین حالا شروع کنید. بهترین زمان موقعی است که تنبلی و ناامیدی را کنار بگذارید و به طور جدی مطالعه برای کنکور را شروع کنید.

از کلاس چندم برای کنکور بخوانیم؟

تعیین کلاس چندم برای کنکور باید بر اساس سطح دانش و توانایی شخص و همچنین زمان باقی‌مانده تا کنکور انجام شود. در صورتی که زمان کافی برای مطالعه و تمرین وجود دارد، می‌توانید از کلاس‌های پایه شروع کنید و به تدریج به سطوح پیشرفته‌تر بروید. 

اما در صورتی که زمان کمی تا کنکور باقی مانده است، بهتر است از کلاس‌های پیشرفته‌تر شروع کنید و با تمرین و مطالعه فشرده، سطح دانش خود را افزایش دهید. همچنین می‌توانید با مشاوران کنکور و مربیان مجرب در این زمینه مشورت کنید.

شروع جدی برای کنکور

برای شروع جدی برای کنکور، ابتدا باید برنامه‌ریزی دقیقی برای مطالعه و تمرین داشته باشید. این برنامه باید شامل زمان‌بندی مطالعه، تمرین و استراحت باشد. 

همچنین باید به خاطر داشته باشید که تنها مطالعه کتاب درسی درست نیست و باید با حل تمرین‌های مختلف، شرکت در کلاس‌های تدریس شده توسط مربیان مجرب و شرکت در آزمون‌های جامع سطح دانش خود را افزایش دهید.

علاوه بر این باید به سلامتی خود نیز توجه کنید و به خواب کافی، تغذیه سالم و ورزش منظم توجه داشته باشید. همچنین با دوستان خود که در حال آماده شدن برای کنکور هستند، همکاری کنید و با هم، گروه‌های مطالعه تشکیل دهید.

در نهایت، باید به یاد داشت که شروع جدی برای کنکور نیاز به تلاش و پشتکار دارد و شما باید همیشه به هدفتان و تلاش برای دستیابی به آن پایبند باشید.

سخن آخر – چطور برای کنکور شروع کنم؟

ما در این مقاله به طور کامل در مورد اینکه به چه صورت و از کجا برای کنکور شروع کنید، توضیح داده‌ایم. بهتر است از همین الان برای کنکور 1403 برنامه ریزی کنید و به اصولی پیش روید تا بهترین نتیجه را بگیرید. امیدواریم با مطالعه این مطلب از سردرگمی و نگرانی آمادگی برای کنکور رها شوید. از اینکه تا انتها با ما همراه بودید، متشکریم.

با آرزوی موفقیت برای شما داوطلب گرامی

اینستاگرام الف مشاور
مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
بهترین مشاوره کنکور در تهران
بهترین مشاوره کنکور در تهران
تغذیه کنکوری ها
هر آنچه که باید درباره تغذیه کنکوری ها بدانید!
صفر تا صد معرفی رشته مهندسی کامپیوتر
0 تا 100 رشته مهندسی کامپیوتر
چطور زیست را 20 بگیریم؟
8 قدم تا 20 گرفتن زیست نهایی
انتخاب رشته ریاضی
بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + مشاوره انتخاب رشته ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی| 13 شغل پردرآمد رشته ریاضی 
شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
راهنمای مشاوره انتخاب رشته کنکور
راهنمای مشاوره انتخاب رشته 1403
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
بهترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین و جامع ترین منابع کنکور تجربی 1403
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی ادگی
مهدی ادگی

من کنکوری 1403 هستم. برنامه امون چیندم خوبم پیش میرم ولی خیلی نگرانمو استرس دارم که نتونم تو کنکور موفق بشم

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور
پاسخ به  مهدی ادگی

سلام دوست عزیز… اگر برنامه اصولی داشته باشی و بتونی از پس اون برنامه بربیای… حتما میتونی موفق بشی… برای کاهش استرس و اضطراب حتما مدیتیشن بکن و به خوبی به برنامه ات عمل کن

سهیلا منش
سهیلا منش

وقت بخیر من تو زمان سنجی هام خیلی خیلی دچار مشکل میشم. مثلا تعیین میکنم که 4 ساعت فیزیک بخونم گاهی 5 ساعت میگذره و من هنوز اون بحث رو تموم نکرم و نمیتونم درس بعدی رو شروع کنم. باید چیکار کنم؟

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور
پاسخ به  سهیلا منش

سلام دوست عزیز…. برنامه ریزی درسی ات اصولی نیست و زمان مطالعه حواس پرتی زیادی داری.. سعی کن رو درست تمرکز کنی و برنامه متناسب با خود طراحی کنی

گیتی
گیتی

سلام خسته نباشید
چطور میتونم با مشاورین شما ارتباط برقار کنم و برنامه درسی بگیرم؟

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور
پاسخ به  گیتی

سلام دوست عزیز.. شما میتونی تو چت آنلاین برای دریافت مشاوره تحصیلی از الف مشاور پیام بدی و مشخصات خودتو بفرستی

فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!