شروع صفر کنکور از دی ماه

شروع صفر کنکور 1403 از دی ماه- تو 6 ماه تضمینی موفق شو

همیشه یه سری از بچه‌ها هستند که به دلایل مختلف نمیتونن یا نمیرسن که از تابستون مطالعه‌شونو برای کنکور شروع کنند. هر چی که به آخرهای پاییز و شروع زمستون نزدیک میشیم ممکنه این دسته از داوطلبان ناامید و نگران باشند که از بقیه جا موندن و دیگه راهی برای قبولی توی دانشگاه ندارن‌.  اگه شما هم جز این دسته‌ای، می‌خوام این خبر رو بهت بدم که برای رتبه برتر شدن و قبولی توی بهترین دانشگاه‌ها اصلا دیر نشده و میشه از الان شروع کرد.

احتمالا الان یه سوالاتی توی ذهنتون بیاد که مگه میشه کسی که تا حالا نخونده قبول شه؟ یا اینکه چند ماه گذشته، چطور میشه درسهای نخونده رو جبران کرد؟ اگه برای کنکور بخونم پس تکلیف امتحانات چی میشه و… قراره توی این مقاله بریم سراغ جواب دادن به این سوالات و کلی نکته‌ی دیگه راجع به نحوه‌ی درس خوندن و ‌راز موفقیت برای کنکور و اینکه چطوری باید از این چند ماه استفاده کنیم.  

الف مشاور قراره توی این مقاله به شما بگه که اگه بخوایم از دی ماه شروع کنیم باید چه کارایی انجام بدیم و از چه کارایی پرهیز کنیم و چطوری برنامه‌ریزی کنیم که هم به امتحانات برسیم و هم به کنکور. پس برای رسیدن به جواب این سوالات حتما همراه ما باش.

آیا شروع مطالعه از دی ماه دیره؟

قطعا این یکی از اون سوالات مهمیه که  ذهن بچه‌هایی رو که هنوز استارت مطالعه رو نزدن درگیر کرده. دانش‌آموزانی که به دلایل مختلف سمت کتابها نرفتند و الان احساس می کنند که خیلی دیر شده و نمیتونن موفق بشند.  اما جالبه که بدونید از امروز که تا کنکور اردیبهشت حدودا ۵ ماه مونده و تا کنکور تیرماه که ۷ ماه وقت هست، امکانش وجود داره که کلی مطالعه و کارهای مفید کرد و به موفقیت رسید. تجربه‌ی کار کردن با بچه‌های کنکوری توی سالهای گذشته این نکته رو به ما ثابت کرده که داشتن زمان زیاد و شروع مطالعه از تابستون حتما دلیل موفقیت نبوده و برعکس شروع درس خوندن از دی ماه مانع رسیدن به هدف نشده. 

خیلی از بچه ها بودن که علیرغم شروع از دی ماه تونستن با یه برنامه‌ریزی مناسب هم به امتحانات مدرسه برسن و نمرات بالایی کسب کنند و هم از اون طرف توی کنکور حسابی ترکوندن و رتبه و دانشگاه خوبی آوردن و قبول شدن. پس اصلا به این فکر نکن که من از بقیه جا موندم و دیگه نمیتونم و از این حرفا☹️…. 

همیشه کیفیت از کمیت مهمتره. دانش‌آموزانی بودند که چندماه درس خوندنشون به اندازه‌ی چند سال درس خوندن بعضیای دیگه بوده و هر چند که فرصتشون از نظر زمانی کم بوده اما اونقدری عمیق و با کیفیت درس خوندن که نتیجه‌شون به مراتب بهتر از کسایی بوده که وقت خیلی بیشتری داشتند. ولی نکته‌ی مهم این بوده که این دانش‌آموزان با داشتن شاه‌کلیدی به اسم برنامه ریزی و مدیریت زمان تونستند از حداقل زمان حداکثر استفاده رو ببرند و بهترین حجم مطالعه‌ی درسی رو توی برنامه‌شون قرار بدن. قطعا شما هم میتونید یکی از این افراد موفق بشید، به شرط اینکه خودتون بخواید و با یه برنامه‌ریزی خوب و دقیق به دانشگاه و رشته‌ی مورد علاقتون برسید. ممکنه برای بعضی از بچه‌ها این سوال پیش بیاد که من بلد نیستم خوب برنامه ریزی کنم یا برنامه که میریزم طبق اون نمیتونم عمل کنم، خب الان باید چیکار کنم؟:(( 

اصلا لازم نیست نگران باشی، چون تیم الف مشاور بهترین و با تجربه ترین مشاورها و برنامه‌ریزان رو داره که میتونن کاری کنند که با توجه به استعداد و توانایی هات بهترین برنامه رو داشته باشی تا بتونی به هدفت برسی. 

جهت دریافت مشاوره تحصیلی از الف مشاور کلیک کن

آیا می‌توان از دی برای کنکور شروع کرد؟

آیا کسی که از دی ماه شروع می‌کنه می‌تونه رتبه برتر شه؟؟

مطمئنا رتبه برتر شدن آرزوی هر کنکوریه و هر کسی که توی آزمون سراسری شرکت می‌کنه، توی رویاها و آرزوهاش روزی رو میبینه که نتیجه کنکور اومده و با یه رتبه عالی توی اون دانشگاهی که همیشه آرزوشو داشته قبول شد. خب این آرزو، آرزوی داوطلبی هم هست که هنوز شروع نکرده و میخواد از دی ماه شروع کنه، اما آیا کسی که تا حالا کاری نکرده می‌تونه این توقع رو داشته باشه که رتبه برتر شه؟؟

جواب این سوال بله‌ست. منتها به شرطها و شروطها. همینطور که بالاترم اشاره کردیم دانش‌آموزانی میتونن توی این مسیر موفق شن که با داشتن یه برنامه ریزی دقیق که هم حجم مطالب رو پوشش بده و هم زمان باقی مانده تا کنکور رو مدیریت کنه تا بتونن بیشترین استفاده و سود رو از این فرصت چندماهه ببرند. رتبه برترهایی زیادی وجود دارند که اگه پای حرفشون بشینی میبینی که از دی ماه تازه شروع به مطالعه کردن و تونستن به اون چیزی که رویاشون بوده برسند. پس این کار نشدنی نیست و میشه بهش رسید. 

استرس و تبلی، دو مانع بزرگ 

کار چندساله با دانش‌آموزان کنکوری این نکته رو برای ما مشخص کرده که دو تا مانع بزرگ همیشه کار بچه‌ها رو سخت کرده و نذاشته که به هدفشون برسند. یکی از این موانع استرسه. استرس که مقدار کمش مثل بنزین میمونه و باعث هول دادن فرد به سمت انجام کار میشه اگه زیاد باشه و فرد نتونه اون رو کنترل کنه، تبدیل به یک مانع بزرگ در راه رسیدن به آرزو و رویاش میشه. کسی که تا الان مطالعه‌ای نداشته و از الان میخواد شروع کنه قطعا استرس این رو داره که نکنه دیر شده باشه و یا اینکه نتونه درسها رو تا اردیبهشت یا تیر تموم کنه و یا ممکنه استرس چطوری برنامه‌ریزی کردن درسها و مدیریت کردن زمانش رو داشته باشه. این استرس اگه به حدی باشه که باعث بشه دست روی دست بزاری و هیچ کاری انجام ندی تبدیل به عامل شکستت میشه. از طرف دیگه برای بعضی از بچه ها تنبلی و پشت گوش انداختن کارها باعث شده که سمت مطالعه نرن. برای بعضیا هم استرس اینکه کی شروع کنم و پشت گوش انداختن و تنبلی دست به دست هم میدن و کاری می کنند که به سمت درسها نمیره و به جاش همش استرس مطالعه نکردن و قبول نشدن رو داره. پس باید حواستون به این دو تا عامل باشه که چطور میتونن روی شما اثر بزارن و کاری کنند که شما از هدفتون دور بمونید و به اون نرسید. راهکار مقابله با این دو غول چیه؟؟ قطعا راهکار از بین بردن تنبلی اینه که از همین الان شروع کنیم و به این پشت گوش انداختنه ادامه ندیم. جالبه بدونید که با شروع کردن و درس خوندن حس بهتری سراغ انسان میاد و خود به خود کاری می‌کنه که از استرس شما هم کم بشه. پس از همین الان به این فکر باش که شروع کنی و زودتر با یه برنامه ریزی مناسب و منطقی از حجم استرستم کم کنی. 

این نکته رو هم در نظر داشته باش که مشاورای الف مشاور با توجه به تجربه و تخصصی که توی این زمینه دارند میتونن روش هایی برای کنترل استرس و از بین بردن اهمال کاری یا همون پشت گوش انداختن کارها رو بهت نشون بدن که با خیال راحت بتونی بری سراغ درسهات.

جهت دریافت برنامه ریزی کنکور از الف مشاور کلیک کن

رمز موفقیت در کنکور از دی ماه: انگیزه 

حتما شنیدید که برای موفق شدن توی هر کاری، انگیزه یه شرط اساسیه که همیشه فرد رو هول میده به سمت انجام دادن اون کار. اگه کنکور رو یک کار مهم بدونیم قطعا یکی از ستونهای اصلی رسیدن به موفقیت در اون، انگیزه هست. انگیزه نیروییه که هر جا ما ناامید میشیم یا خسته میشیم و می‌خوایم جا بزنم نمیزاره که بیافتیم و ما رو سرپا نگه میداره. انگیزه یه نیروی درونیه که اهمیتش اگه مهم تر از تلاش و درس خوندن نباشه، کمتر از اونا نیست. بدون انگیزه پای درس خوندن ما لنگ میزنه و این پای لنگ مانع رسیدنمون به هدف نهایی میشه. 

داشتن‌ انگیزه و قبول داشتن خود، شرط اساسی برای موفقیت بچه هاییه که می‌خوان از دی ماه شروع کنن. با توجه به حرفهایی که زدیم و حس های مختلفی که سراغ این دسته از داوطلبان میاد از جمله ناامیدی، استرس ، ترس از نرسیدن و جا موندن از بقیه و… خیلی خیلی مهمه که این بچه ها مجهز به یه نیرویی بشن که بتونه با این احساسات مقابله کنه و اون چیزی نیست جز انگیزه. انگیزه می‌تونه باعث شه که شما از همین الان برید سراغ درسها و هر جا که حس کردید، دارید ناامید می‌شید به کمکتون بیاد و بازم متمرکزتون کنه روی هدف. انگیزه یه شرط اساسی برای موفقیته و بودنش می‌تونه شما رو خیلی تقویت کنه. 

پس داشتن انگیزه: 

✅هولت میده به سمت درس خوندن 

✅نمیزاره ناامید بشی 

✅یه نیرویه برای کنترل استرست 

✅از تنبلی و اهمال کاری جلوگیری می کنه 

✅ یکی از پایه های اساسی  موفقیت محسوب میشه

بهترین برنامه برای شروع مطالعه کنکور از دی ماه

اگه شما تصمیم گرفتید که از دی ماه شروع به مطالعه برای کنکور کنید، باید یک برنامه با توجه به سطح خودتون داشته باشید. این نکته خیلی مهمه که اگه کسی میخواد به موفقیت برسه حتما باید از نقطه درستی شروع کنه و با یه ارزیابی مناسب از وضعیتش به برنامه‌ش ادامه بده. 

کسایی که می‌خوان از دی ماه شروع کنند ممکنه یکی از وضعیتها رو داشته باشن

دانش‌آموز پایه دوازدهمی که پایه رو خونده. این بچه ها ممکنه توی تابستون یا پاییز دروس یازدهم و دوازدهم رو یکبار به صورت تشریحی خونده باشند و الان بخوان استارت کنکوری خوندشون رو بزنن. با توجه به وقتی که تا کنکور مونده این دانش آموزان میتونن با خوندن امتحانات دی ماه و در کنارش با شروع دوره کردن و تست زدن دروس پایه تا اواخر زمستان و در ادامه خوندن بقیه‌ی پایه دوازدهم و مرور کردنشون به یک رتبه‌ی خوب برسند.

دانش آموز پایه دوازدهمی که صفر صفره. این بچه ها که بدون زمینه از دروس پایه هستند، اساس تمرکزشون رو باید در دی ماه روی امتحانات پایه دوازدهم بزارن که البته کمک کننده هم هست. چون به هر حال بخشی از سوالات کنکور مربوط به پایه دوازدهمه. در کنارش میتونن کم کم این دروس رو هم به صورت تستی کار کنن. بعد از اون شروع به خواندن دروس پایه تا آخر زمستون و مرور و ادامه ی دوازدهم از فروردین کنند. 

دانش آموز پشت کنکوری. این دواطلبان با توجه به نبودن مدرسه و وقت آزاد بیشتر، میتونن همزمان شروع به خوندن دروس پایه و دوازدهم کنند و با یک برنامه مناسب هم دروس رو به پایان برسونند و هم مروری مناسبی از اونها انجام بدن.

البته گفتن این نکته هم مهمه که این برنامه ریزی کردن یه کار تخصصیه و با توجه به زمانی که تا کنکور سراسری مونده اگه برنامه اشتباه یا ناقص باشه به جای رسیدن به هدف ما رو از اون دور می‌کنه. پس اگه توی این زمینه مشکلی داری، میتونی اون رو به تیم قوی الف مشاور و مشاورای کاربلدش بسپاری و خیالتو بابت برنامه و زمابندیش راحت کنی.

چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟

پس توی این زمان برنامه‌ای می‌تونه کمکت کنه که

✅ با توجه به روحیات و توانایی‌هات ریخته شده باشه

✅با توجه به زمان باقی مانده طراحی شده باشه

✅توجه به نقطه‌ی شروع و وضعیت الانت داشته باشه

✅منعطف باشه و در صورت نیاز تغییر کنه

✅ هم امتحانات رو پوشش بده و هم بتونه برای کنکور آماده ت کنه

اگه از دی شروع کردیم روزی چند ساعت درس بخونیم؟

یکی از سوالات متداول بچه ها اینه که روزی چند ساعت درس بخونیم تا بتونیم درسها رو جمع کنیم، هم به امتحانتمون برسیم و هم از کنکور جا نمونیم؟ در جواب باید بهتون بگم که با توجه به اینکه هیچ دو نفری توی دنیا شبیه هم نیستند نمیشه برای آدمها یه ساعت رو تعیین کرد که با اینقدر خوندن به موفقیت می رسید. این ساعت با توجه به روحیات، قدرت یادگیری و حافظه و حجم دروس می‌تونه متفاوت و متغیر باشه. این نکته حتما باید توی برنامه ریزی مورد توجه قرار بگیره وگرنه برنامه‌ی تقلیدی می‌تونه فرد رو خسته و ناامید کنه. بعضی از بچه ها توی برنامه هاشون روی زمان تاکید می کنند و بعضی هم روی حجم مطالب درسی، هر کدام از این روشها خوبی ها و بدی هایی داره که البته با توجه به اون فرد باید نقاط ضعف و قوت رو پیدا کرد. اما خیلی مهمه که داوطلب با ساعت مطالعه ای شروع کنه که تموم انرژیشو نگیره و طوری نباشه که زده شه و همون اول راه ناامید:(( …

اگر شما نمیتونید ساعت مشخصی رو برای برنامه تون تعیین کنید و در برنامه ریزی مشکل دارید اصلا نگران نباشید. مشاوران الف مشاور با توجه به شناختی که از شما به دست میارند و تجربیاتی که توی سالها کار مشاور به دست آورند بهترین برنامه رو برای شما طراحی می کنند.

بهترین روش های افزایش ساعت مطالعه برای کنکور

در ادامه به ویس تخصصی مشاوران الف مشاور در رابطه با سوال دانش آموزان خواهیم پرداخت.

سخن پایانی

با توجه به نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره شد، دی ماه میتونه فرصت عالی و مناسبی برای شروع کسانی باشه که تا الان کاری نکردند. این داوطلبان میتونند با یک برنامه منطقی و مناسب از همین الان برن سراغ مطالعه و خودشون رو برای امتحانات و کنکور آماده کنند. این برنامه اگر با حذف موانعی مثل استرس و تنبلی همراه شه و از طرفی خودشو به نیرویی به اسم انگیزه مجهز کنه قطعا می‌تونه داوطلب رو به هدفش برسونه. گفتن این نکته هم الزامیه که تیم الف مشاور در این مسیر سخت و پر و پیچ و خم می‌تونه با طراحی مناسب ترین برنامه و ارائه مشاوره تحصیلی و روحی روانی تا رسیدن به هدف در کنارتون باشه. 

برای اینکه از جدیدین و به روزترین اخبار کنکور آگاه بشی، تو کانال تلگرام الف مشاور جوین شو. تازه کلی برنامه و مطالب مفید هم به طور روزانه در اختیارت قرار میگیره.

ما را در اینستاگرام الف مشاور دنبال کنین
مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه
بهترین مشاوره کنکور تجربی
بهترین مشاوره کنکور تجربی
بهترین مشاوره کنکور در تهران
بهترین مشاوره کنکور در تهران
تغذیه کنکوری ها
هر آنچه که باید درباره تغذیه کنکوری ها بدانید!
صفر تا صد معرفی رشته مهندسی کامپیوتر
0 تا 100 رشته مهندسی کامپیوتر
چطور زیست را 20 بگیریم؟
8 قدم تا 20 گرفتن زیست نهایی
انتخاب رشته ریاضی
بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + مشاوره انتخاب رشته ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی| 13 شغل پردرآمد رشته ریاضی 
شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
راهنمای مشاوره انتخاب رشته کنکور
راهنمای مشاوره انتخاب رشته 1403
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آتنا عزیزی نژاد
آتنا عزیزی نژاد

برنامه درسی برای این چند ماه باقی مانده میخوام… چیکار کنم؟

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور

تو چت انلاین پیام بزارین… مشخصاتت رو برای ما ارسال کن

فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!