رازهای موفقیت در کنکور

مهمترین رازهای موفقیت در کنکور- 11 نکته طلایی موفقیت

رازهای موفقیت در کنکور چیست؟ آیا با دانستن این رازها، می‌توان صد در صد به موفقیت رسید؟ در کنار اطلاع از رازهای موفقیت، باید خودتون نیز تلاش و پشتکار داشته باشید تا بتوانید به هر آنچه که مد نظرتون هست، دست پیدا کنید.‌ حالا اگه واسه کنکوری درس خوندن مصمم هستید پس با ما در الف مشاور همراه باشید تا شما رو با مهم‌ترین رازهای موفقیت در کنکور آشنا کنیم.

چگونه در کنکور 1403 موفق شویم؟

به طور مختصر و ساده برای موفقیت در کنکور 1403 می‌تونیم راه‌های زیر رو به شما پیشنهاد کنیم.

● به ۱۱ راز طلایی موفقیت در کنکور که در این مقاله ارائه شده عمل کنید.

● اعتماد به نفس و پشتکار داشته باشید.

● از تجربه افراد موفق و مشاوران برنامه‌ریز استفاده کنید.

● به اطرافیان خود بگویید که سبک زندگی سال کنکور شما با سال‌های قبل متفاوت خواهد بود.

 چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟

مهم‌ترین عوامل موفقیت در کنکور

موفقیت در کنکور فرمول پیچیده و جادویی نداره. سه واژه برنامه‌ریزی، تلاش و امیدواری راس مثلث موفقیت در کنکور رو تشکیل می‌دهند. برای این منظور باید مطالعه کردن و تست زدن رو به یک عادت روزانه تبدیل کنید و در کنار تمام این‌ها با دیدی واقع گرایانه به هدف خودتون توجه داشته باشید.

مثلاً اگه در کل سال تحصیلی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم هیچ تلاشی برای کنکوری درس خوندن نداشته‌اید و اکنون تصمیم دارید با ۳ ماه مطالعه شبانه روزی، به رتبه تک رقمی دست پیدا کنید، قطعاً خارج از واقعیت است. بنابراین با شرکت در دوره هفت روزه رایگان مجموعه ما می‌تونید برنامه‌ریزی بر مبنای هدف خودتون رو یاد بگیرید.

 برنامه ریزی کنکور

بهترین رازهای موفقیت در کنکور

۱۱ راز طلایی موفقیت در کنکور

موفقیت در کنکور یک رویا نیست. اون داوطلبانی که به رتبه برتر و رشته مورد علاقه‌شون دست پیدا می‌کنند، درست مثل شما هستند؛ فقط رازهای طلایی موفقیت در کنکور رو می‌دونند و پایبند اجرای اون‌ها هستند. اگه شما هم دوست دارید با ۱۱ راز طلایی موفقیت در کنکور آشنا بشید، در ادامه همراه ما باشید

1. اولین گام موفقیت؛ تعیین هدف

اصولاً برای موفقیت در هر کاری باید هدف خودتونو مشخص کنید و کنکور نیز از این اصل مستثنا نیست. تعیین هدف، باعث می‌شه تا ذهن شما متوجه بشه که باید به چه چیزی دست پیدا کنه. پس باید مشخص کنید که به دنبال رسیدن به چه رشته‌ای در کدام دانشگاه هستید؟ می‌تونید اهداف خودتونو مکتوب کنید و جلوی چشم بگذارید تا روزانه اون‌ها رو ببینید و راه‌های رسیدن به اهداف خودتون رو پیدا کنید.

2. برنامه‌ریزی اصولی؛ تضمین موفقیت در کنکور

آنچه که خیلی از داوطلبان کنکور قادر به انجام درست و اصولی اون نیستند، برنامه‌ریزی است. حتی اگه ممتازترین دانش آموز کلاس باشید و اهداف خودتون رو به درستی تعیین کنید اما برنامه‌ریزی دقیقی نداشته باشید، دستیابی به اهداف غیر ممکن خواهد بود. برنامه‌ریزی صحیح باید موارد زیر رو شامل بشه.

● مشخص کردن ساعت و مقدار حجم مطالعه هر درس در طی روز

● تعیین زمان تست زنی به صورت روزانه

● گنجاندن ساعت‌هایی برای مطالعات جبرانی

● اختصاص دادن تایمی برای استراحت و تجدید قوا

3. بهره‌گیری از روش‌های متنوع مطالعه

برای درک بهتر مطالب درسی باید شیوه‌های متنوع مطالعه رو امتحان کنید. مثلاً نحوه مطالعه دروس زمین شناسی و زیست شناسی با درس‌های تحلیلی مثل ریاضی و فیزیک متفاوته. شما باید برای تثبیت مطالب در ذهن خودتون، هر درس رو به روش مناسب خودش مطالعه کنید.

4. درک مفهومی و عمیق مطالب

کنکوری خوندن مثل درس خوندن برای کلاس نیست که اگر قسمتی از مطلب رو بنویسید به اندازه آنچه که نوشته‌اید، نمره بگیرید. کنکوری خوندن یعنی باید به جواب نهایی برسید؛ پس باید عمیق‌تر و مفهومی‌تر مطالب درسی رو درک کنید.

5. راز مهم موفقیت؛ تست زدن و افزایش مهارت تست زنی

باید با تست زدن‌های مستمر و روزانه، علاوه بر افزایش سرعت تست زنی، مهارت کافی در پاسخ به سوالات تستی رو به دست بیارید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌تونید مقاله بهترین تکنیک‌های تست زنی رو مطالعه کنید.

6. مرور؛ کلیدی‌ترین نکته در مطالعه برای کنکور

راز تثبیت سخت‌ترین مطالب در ذهن، تکرار و مرور کردنه.‌ بنابراین شما باید در سال کنکور چندین بار کتب درسی رو مرور کنید تا به طور کامل به تمام بخش‌های کتاب تسلط داشته باشید. اگر با روش‌های تکنیکی مرور و جمع بندی آشنا نیستین، کافیه رو مقاله “روشهای تکنیکی مرور و جمع بندی رتبه برترها” که کلیک کنین.

7. پیشخوانی، خلاصه نویسی و نکته برداری

پیشخوانی به شما کمک می‌کنه تا یک ذهنیت پیش زمینه‌ای و کلی در مورد مبحث درسی برای شما ایجاد بشه. علاوه بر این خلاصه نویسی و نکته برداری در ماه‌های پایانی کنکور خیلی به دردتون می‌خوره. چون فرصت کافی برای مرور کتاب‌ها رو ندارید؛ پس می‌تونید نکات خلاصه برداری رو مطالعه کنید. همچنین اگر دوس داری با روش‌های خلاصه نویسی رتبه‌های برتر کنکور آشنا بشی کافیه کلیک کنین.

8. بهره‌مندی از منابع مناسب کنکور

برای موفقیت در کنکور تنها به کتب درسی نباید اکتفا کرد. باید از منابع کمک آموزشی و تست زنی نیز بهره بگیرید. اینکه از چه کتاب‌های کمک درسی و چه انتشاراتی استفاده کنید، خیلی مهمه. شما فرصت امتحان کردن تمام کتاب‌های کمک آموزشی رو ندارید، پس باید از معتبرترین منابع استفاده کنید تا وقت و بودجه‌تون هدر نره. مشاوره تحصیلی رایگان مجموعه الف مشاور به شما در انتخاب مناسب‌ترین منابع تست زنی کمک می‌کنه.

9. استفاده بهینه از فضای مجازی

اعتیاد به فضای مجازی در سال کنکور، می‌تونه باعث کاهش تمرکز و هدر رفتن وقت مفید مطالعه و بروز خستگی بشه. از فضای مجازی می‌تونید برای ارتباط گرفتن با مشاوران و یا خوندن مقالات مفید آموزشی و انگیزشی استفاده بهینه کنید.

10. تقویت روحیه و ناامید نشدن

درسته که شما قراره با هزاران نفر به رقابت بپردازید اما این موضوع نباید موجب ناامیدی و تضعیف روحیه شما بشه. اگه هدف خودتونو به درستی مشخص کنید و برای رسیدن به اون برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و با اراده و مصمم برای رسیدن به هدفتون تلاش کنید، دیگه جایی برای ناامیدی وجود نخواهد داشت.

11. داشتن لایف استایل کنکوری

لایف استایل یا سبک زندگی کنکوری، باید متناسب و در راستای اهداف و برنامه‌ریزی شما باشه. برای این منظور باید نکات زیر رو رعایت کنید.

● استراحت و خواب شبانه کافی

از شب بیداری‌های طولانی و درس خوندن پرهیز کنید. این کار بازدهی شما رو به شدت کاهش میده. سعی کنید خواب با کیفیت شبانه داشته باشید. برای این منظور بهتره از نوشیدن قهوه در عصر و یا خوابیدن در طی روز خودداری کنید.

● ورزش در کنار درس

منظور ما این نیست که ساعت‌های طولانی به باشگاه برید. می‌تونید در تایم استراحت بین مطالعه، در طی روز چندین حرکت کششی و نرمشی رو تمرین کنید. این کار هم از خستگی شما جلوگیری می‌کنه و هم موجب نشاط و امیدواری در شما می‌شه. همچنین اگر طوری برنامه ریزی کنین که حداقل یک ساعت از وقتتون صرف ورزش کردن بشه، اصلا چیزی رو از دست ندادین. چون ورزش باعث افزایش تمرکز و بهبود حافظه میشه.

● تغذیه سالم

در سال کنکور باید به تغذیه خودتون بیشتر توجه کنید. استفاده از غذاهای چرب با حجم زیاد تنها باعث چاق شدن شما میشه. بهتره از میان وعده‌های سالم مثل مغزیجات و میوه‌ها که می‌تونه حافظه شما رو تقویت کنه، استفاده کنید.

سخن آخر

موفقیت در کنکور یک شبه حاصل نمی‌شه؛ بلکه به یک برنامه‌ریزی طولانی مدت نیاز داره. ما در این مقاله رازهای موفقیت در کنکور رو با شما در میان گذاشتیم. اینکه چقدر پایبند به این نکات باشید، بستگی به اراده خودتون داره. دوره برنامه ریزی درسی رایگان الف مشاور به شما در ایجاد انگیزه برای مطالعه کمک فراوانی می‌کنه. اگه می‌خواهید به موفقیت دست پیدا کنید، باید برای چند سال، خیلی از تفریحات و سرگرمی‌ها رو کنار بگذارید و تنها روی بزرگترین هدف خودتون یعنی، دستیابی به رشته مورد علاقه متمرکز بشید.

با آرزوی موفقیت برای شما داوطلب گرامی

جهت اطلاع از به‌روزترین اخبار کنکور در کانال تلگرامی الف مشاور عضو شوید.

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
بهترین مشاوره کنکور در تهران
بهترین مشاوره کنکور در تهران
تغذیه کنکوری ها
هر آنچه که باید درباره تغذیه کنکوری ها بدانید!
صفر تا صد معرفی رشته مهندسی کامپیوتر
0 تا 100 رشته مهندسی کامپیوتر
چطور زیست را 20 بگیریم؟
8 قدم تا 20 گرفتن زیست نهایی
انتخاب رشته ریاضی
بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + مشاوره انتخاب رشته ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی| 13 شغل پردرآمد رشته ریاضی 
شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
راهنمای مشاوره انتخاب رشته کنکور
راهنمای مشاوره انتخاب رشته 1403
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
بهترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین و جامع ترین منابع کنکور تجربی 1403
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!