تعطیلات عید

شروع از عید برای کنکور – تعطیلات عید سکوی پرتاب کنکوری ها

آیا شما هم نگران زمان سپری شده اید؟ آیا به دنبال راهی برای جبران این زمان از دست رفته هستید؟ بسیاری از رتبه برترها علت موفقیت خود را سه ماه آخر سال و به نوعی نقطه شروع مطالعشان را از عید و ابتدای فروردین بیان کرده اند. تعطیلات ابتدای سال فرصت مناسبی برای هر داوطلب با هر سطح درسی است تا بتواند سطح درسی خود را ارتقا ببخشد. اما عده ای از داوطلبان به اشتباه با برنامه ریزی غلط و سنگین به مرور تمام دروس به صورت فشرده می‌کنند که روشی غیر قابل اجراست و بازدهی مثبتی نخواهد داشت. در ایام عید مطالعه مباحث درسی به صورت عمیق جوابگو نیست بلکه باید مباحث پایه را مرور کنید و به تست زنی مشغول باشید. آکادمی الف مشاور برای استفاده حداکثری از تعطیلات عید به شما روش هایی کاربردی پیشنهاد می دهد که بتوانید بهترین نتیجه را برای کنکور به دست بیاورید، در ادامه با ما همراه باشید. 

اهمیت شروع از عید برای کنکور

تعطیلات عید و نوروز بهترین زمان برای مطالعه و شروع طوفانیه. چرا؟ چون در طول عید دیگه مدرسه نمیری و ساعت خیلی زیادی رو تو خونه و برای مطالعه کردن داری. البته باید برنامه  ریزی درست و اصولی داشته باشی تا این فرصت طلایی رو از دست ندی.

بستگی به مقطع تحصیلی که داری باید تلاشت رو بیشتر کنی. اگر سال دهمی هستی نحوه مطالعه و شروع کردنت از عید با کسی که سال دوازدهمه متفاوته. چون سال دوازدهمی ها دیگه فرصتی برای شروع و مطالعه صفر تا صد پایه و اختصاصی رو ندارن.

اگر سال دوازدهمی باید بیشتر وقتت رو به جمع‌بندی و مرور اختصاص بدی تا بتونی تو کنکور عملکرد بالایی داشته باشی.

شروع از فروردین برای کنکور

با توجه به اهمیت ماه های نزدیک به کنکور و فرصت مناسب تعطیلات عید دیگر زمانی برای آزمون و خطا نخواهید داشت و باید با روش درست مطالعه را یاد داشته باشید. مقاله در ماه آخر کنکور چگونه درس بخوانیم؟ نیز به شما برای مطالعه بهتر کمک می کند. استرس داوطلبان کنکور با نزدیک شدن به کنکور سراسری بیشتر و بیشتر می‌شود و این امر باعث سردرگمی در تصمیم‌گیری آنها می‌شود. بهترین راه برای رسیدن به موفقیت، داشتن برنامه ریزی حرفه ای تا روز کنکور خواهد بود. پیشنهاد ما به شما ۷ روز مشاوره تحصیلی رایگان است تا در ایام عید از این فرصت بی نظیر نهایت استفاده را ببرید. 

🔵📣اگه تازه شروع کردی بیشتر رو این مباحث تمرکز کن:#انسانی

  • 🔹ریاضی انسانی :مباحث پایه دوازدهم+فصل۲یازدهم
  • ✨تاریخ دهم:دروس۲و۴و۵و۶و۸و۱۰و۱۱
  • ✨تاریخ یازدهم:دروس۴و۶و۱۱و۱۴
  • ✨تاریخ دوازدهم:دروس۲و۳و۶و۸و۱۱
  • ✨جغرافیا دهم:دروس۴و۵و۸و۹و۱۰
  • ✨جغرافیا یازدهم:دروس۷و۱۱
  • ✨جغرافیا دوازدهم:دروس۲و۴و۵

نمونه برنامه ریزی عید برای کنکوری ها

◀ برنامه ریزی اصولی داشتن مستلزم اراده ای قوی و عزمی راسخ برای ادامه دادن به مسیر است. قبل از هرچیز کند بودن و درجا زدن را کنار بگذارید و سعی کنید هر روز بهتر از دیروز عمل کنید. امروز تصمیم بگیرید بهترین عملکرد خود داشته باشید و فکر کنید این آخرین فرصت شما برای مطالعه است.

◀ اگر تا به حال به صورت جدی درس نخوانده اید در ایام عید می توانید ساعت مطالعه خود را افزایش دهید. از ۵ ساعت مطالعه شروع کنید و به ۱۰ ساعت مطالعه به صورت تدریجی برسانید. با این کار کیفیت مطالعه شما نیز افزایش می یابد‌.

◀ برای نتیجه گیری در هرکاری باید هدف داشته باشید. با سردرگمی و نداشتن هدف شما به موفقیت نخواهید رسید. هدف اصلی خود را مشخص کنید سپس به مسیر خود ادامه دهید. خواهید دید مسیر موفقیت شما هموارتر خواهد شد. مقاله موفقیت در کنکور با تکنیک هدف گذاری و دفترچه یادداشت اهداف در این مسیر به شما کمک خواهد کرد.

◀ روی افزایش درصد های کنکور تمرکز کنید، برای اینکه بتوانید یک درس را کاملا یاد بگیرید و تست های آن درس را به خوبی بزنید باید بودجه بندی کنکور را بشناسید و با توجه به آنها و فرصت کمی که دارید مطالعه کنید. از مباحث غیر ضروری چشم پوشی کنید. زیرا این فرصت کوتاه به شما اجازه نمی‌دهد همه مطالب را به خاطر بسپارید. مباحثی که کمتر از آنها در کنکور سوال مطرح می شود و یادگیری آنها دشوار تر است کنار بگذارید و روی مباحث پرتکرار تمرکز کنید. 

◀ در کنار مطالعه کتاب های درسی شما نیاز به منابع مناسبی دارید که کمک می‌کنند با قدرت به موفقیت و رتبه برتر شدن دست پیدا کنید. با توجه به فرصت محدود ایام عید منابع جامع وقت زیادی از شما می‌گیرند و محتوای باکیفیتی به شما نخواهند داد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که منابع تخصصی ماهیت و مفهوم یکسانی دارند فقط از نظر ویراستاری متفاوتند. با هر منبعی که با شکل ویراستاری راحت هستید با همان منبع ادامه دهید.

دوران طلایی عید

برنامه جمع بندی کنکور در عید

با توجه به دید و بازدید ها کیفیت مطالعه دانش آموزان در ایام عید کاهش می یابد. بسیاری از مشاوران تحصیلی اردوهای مطالعاتی را برای اثرگذاری بیشتر مطالعه و عملکرد مناسب پیشنهاد می‌کنند. اما آن چیزی که برای جمع بندی ایام عید برای داوطلبان اهمیت دارد برنامه ایست که با آن پیش می‌روند، راه درست ادامه دادن با همان برنامه است. برخی دانش آموزان نیمسال دوم سال دوازدهم را مطالعه می کنند و برخی نیمسال اول سال دوازدهم و یک پایه را مرور می کنند. بسیاری نیمسال دوم را برای مطالعه جمع بندی عید با اهمیت تر می دانند زیرا آمادگی دانش آموزان برای امتحانات میان ترم و امتحانات نهایی را فراهم می‌کند. به این خاطر در بهمن و اسفند دبیران نیم سال دوم را تدریس می کنند تا دانش آموزان فرصت کافی برای تست زنی و مطالعه این بخش را داشته باشند. اما برخی بر این باورند جمع بندی نیمسال اول در تعطیلات عید از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا دانش آموزان این مباحث را در امتحانات دی ماه مطالعه کرده اند و پس از تدریس مباحث نیمسال دوم در انتهای سال عید فرصت مناسبی برای مرور مطالب نیمسال اول خواهد بود در غیر اینصورت این مطالب فراموش خواهند شد. با توجه به این موضوع داوطلبان نگران آزمون های آزمایشی هفته های اول نوروز نباشند و مرور و جمع بندی مباحث نیمسال اول بپردازند. برای آشنایی با روش های جمع بندی به مقاله چگونه برای کنکور 1403 جمع بندی کنیم؟ مراجعه کنید. 

جمع بندی برای دانش آموزان قوی که مطالعه مستمر داشته اند و دانش آموزانی که تازه شروع به مطالعه کرده اند متفاوت خواهد بود. برای دانش آموزان قوی ترفند پیشنهادی شروع کتاب تست جدید خواهد بود. ابتدا خلاصه ها رو کاملا مرور کنند و اگر ضعف درسی در خود متوجه شدند جزوه های آن درس را دقیق مطالعه کنند. در ادامه می توانند به نکات تست ها و هایلایت های خود مراجعه کنند. حال می‌توانند به سراغ کتاب تست جدید با سطح بالاتر و سخت‌تر بروند. اما تکنیک جمع بندی عید برای دانش آموزان تازه کار به‌ گونه است که با مشورت با مشاور تحصیلی خود می‌توانند تعدادی از دروس یا مباحث را حذف کنند و با تمرکز روی مباحث مهم تر در ایام عید نتیجه خوبی به دست بیاورند. همچنین در ایام عید مطالعه جزوات و منابع معرفی شده توسط مشاوران تحصیلی بسیار اهمیت دارد. 

نکات طلایی شروع از عید برای کنکور

چگونه از عید برای کنکور شروع کنم؟ به چه شیوه مطالعه کنم؟ چه درس‌هایی رو بخونم؟ چه کلاس‌هایی رو شرکت کنم؟ چطور از عید شروع کنم و تو کنکور موفق بشم؟

اگر سوالات بالا ذهن تو رو هم درگیر کرده و استرس داری و فکر میکنی که نمیتونی از عید برای کنکور شروع کنی باید چند نکته رو که در ادامه به اونا می‌پردازیم به طور کامل رعایت کنی.

  • اول بدون که دیر شروع کردی و زمانت محدوده و باید تمام تلاشت رو بکنی و متمرکز بشی رو کنکور.
  • اهدافت رو تعیین کن و بهشون پابند باش.
  • دیروزت مثل امروز و فردات مثل امروزت نباشه. حتما باید امروزت از دیروز بهتر باشه و بیشتر تلاش کنی.
  • عید مدرسه تعطیله. پس باید ساعت مطالعه زیادی رو درس بخونی و به مرور این ساعت رو افزایش بدی.
  •  با بودجه بندی دروس و اخبار به روز کنکور باید آشنا باشی. اگر دوس داری از اخبار لحظه‌ای کنکور آگاه بشی کافیه تو کانال تلگرامی الف مشاور عضو بشی.
  • وسواس مطالعه رو بزار کنار. وسواس تو مطالعه و برگشت به عقب تنها تو رو از رسیدن به هدفت و آرزوهات دور میکنه. برای از بین بردن وسواس مطالعاتی کافیه سری به مطالعه زیر بزنی.

وسواس مطالعاتی چیست؟

  • منطقی باشین و واقع گرا. اصلا حسرت گذشته و اینکه چیکار کردین و چه کاری نکردین رو نخورین.
  • حتما منبع مناسبی رو برای مطالعه انتخاب کنین. منبع مناسب تاثیر به سزایی در موفقیت و عملکرد شما داره.

بهترین منبع و مناسب ترین منبع برای مطالعه چیه؟ کافیه مقاله زیر مطالعه کنی تا بفهمی بهترین و مناسب‌ترین منبع مطالعه برای تو چیه.

بهترین و کامل ترین تحلیل منابع کنکور 1403

سخن آخر

با توجه به نکات گفته شده شما داوطلبان عزیز حتی در این فرصت کوتاه پایان سال تحصیلی و تعطیلات عید نیز می‌توانید زمان از دست رفته را جبران کنید و به موفقیت دست پیدا کنید‌. نکات دیگری که باید به آنها توجه کنید از این قبیل هستند: از دید و بازدید های عید جدا پرهیز کنید، مسافرت مانع بزرگی برای رسیدن به اهداف شماست، به سخنان منفی دیگران توجه نکنید و امید و انگیزه خود را حفظ کنید. برای نتیجه بهتر می توانید ورزشی کوتاه و قدم زدن را امتحان کنید، استراحت کوتاه و چرت ۲۰ دقیقه ای به ادامه دادن مطالعه شما کمک می کند، به دست و صورتتان آب بزنید و در برخی مواقع از چای و قهوه برای انرژی گرفتن دوباره استفاده کنید. اما در آخر توصیه می کنیم ایام استثنائی عید را با بی برنامگی و برنامه ناکارآمد هدر ندهید و از ۷ روز مشاوره تحصیلی رایگان برای برنامه ریزی ایام عید خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید این سختی ها بسیار ارزشمند هستند و طعم شیرین موفقیت آنها را جبران می‌کند. 

اینستاگرام الف مشاور

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
انتخاب رشته ریاضی
بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + مشاوره انتخاب رشته ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی| 13 شغل پردرآمد رشته ریاضی 
شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
راهنمای مشاوره انتخاب رشته کنکور
راهنمای مشاوره انتخاب رشته 1403
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
بهترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین و جامع ترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین تحلیل منابع کنکور
بهترین و کامل‌ترین تحلیل منابع کنکور 1403
افزایش دقت
راه های افزایش دقت و تمرکز در حین درس خواندن
بدون مشاور خودت برنامه ریزی کن.
چطور برنامه ریزی درسی کنیم؟ بدون کمک گرفتن از مشاور
از کی برای کنکور 1404 شروع کنیم؟
از کی برای کنکور 1404 شروع کنم؟
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ابوالفضل ایل بیگی
ابوالفضل ایل بیگی

سلام ، برنامه رایگان برای عید در گروه تلگرام زده بودید ، میخواستم ببینم چجوری دریافت کنم

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور

سلام تو چت آنلاین برای ما پیام بزارین

زهرا
زهرا

شما چن روز در عید رو برای استراحت پیشنهاد میکنید؟

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور
پاسخ به  زهرا

سلام زهرا جان … اگر که سال اخری هستی پیشنهاد میکنم فقط روز اول رو استراحت کنی البته در حد یکی دو ساعت مطالعه داشته باشی هم بد نیس.. ولی از روزهای انی باید شروع کنی و پر قدرت ادامه بدی

فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!