از سال یازدهم چگونه درس بخوانیم؟

سال یازدهم چگونه درس بخوانیم؟

سال یازدهم در واقع می‌تونه زمان مناسبی، برای آغاز مطالعه برای کنکور باشه. حتی خیلی از رتبه‌های برتر کنکور، از سال دهم شروع به خواندن و تست زدن می‌کنند اما اگه شما سال دهم رو مثل سال‌های گذشته تنها برای مدرسه و امتحانات درس خوندید، باید بگیم هیچ اشکالی نداره؛ هنوز هم زمان زیادی برای برنامه‌ریزی اساسی و اصولی و استارت زدن برای کنکور وجود داره. فقط باید اراده داشته باشید و قوی پیش برید.

یکی از مشکلاتی که خیلی از دانش آموزان باهاش روبرو هستند، اینه که میگن امسال رو می‌گذرونیم، از سال دوازدهم کل روز رو درس می‌خونیم و خودمونو برای کنکور آماده می‌کنیم؛ این تصور اشتباهه. شاید در نگاه اول یک سال، سال دوازدهم، فرصت زیادی باشه اما برای اینکه بتونید رتبه عالی‌ای تو کنکور کسب کنین، نباید روی یک سال حساب کنید. استرس کنکور، حجم زیاد کتاب‌های درسی سال دهم، یازدهم و دوازدهم، تایمی که تو مدرسه هستید و در نهایت خستگی بازدهی شما رو حسابی کاهش میده. ما تو این مقاله به سوال پرتکرار اغلب داوطلبان کنکور که میگن سال یازدهم چگونه درس بخونیم؟ پاسخ می‌دیم و از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه الف مشاور باشید.

چرا پایه یازدهم برای کنکور مهم است؟

پایه یازدهم بنا به دلایلی که در زیر عنوان میشه، به اندازه پایه دوازدهم تو کنکور مهم و سرنوشت سازه.

●      بخش زیادی از سوالات کنکور، از کتاب‌های پایه یازدهم طرح میشه. پس تمرکز روی یادگیری دروس پایه یازدهم، می‌تونه مسیر موفقیت شما رو هموارتر کنه.

●      امتحانات پایه یازدهم که به صورت کشوری برگزار می‌شه، می‌تونه رو رتبه کنکور شما اثر بذاره.

●      چون وقت آزاد بیشتری دارید، پس با استرس و فشار کمتری می‌تونید روی دروس یازدهم و دوازدهم متمرکز بشید.

●      با مطالعه دقیق‌تر دروس یازدهم و حتی دهم، پایه‌های خودتون رو تقویت می‌کنید و مباحث کتب درسی دوازدهم رو راحت‌تر یاد می‌گیرید.

دلیل مهم بودن مقطع یازدهم
جهت طراحی بهترین برنامه ریزی درسی کلیک کنید

آیا معدل سال یازدهم تو کنکور تاثیر داره؟

هر درسی که امتحانات اون، به صورت هماهنگ و کشوری برگزار بشه، روی معدل و در نهایت رتبه کنکور اثر داره. پس با مطالعه دقیق تو سال یازدهم هم تسلط بیشتری روی مطالب و تست زدن پیدا می‌کنید و هم با توجه به تاثیر معدل روی کنکور، خیالتون از بابت معدل نیز راحت می‌شه. البته میزان تاثیر معدل روی رتبه توسط سازمان سنجش اعلام میشه و چیزی که امسال تصویب شده تاثیر ۵۰ درصدی معدله که واسه اونایی که درس خواندن رو از پایه یازده، حتی ده شروع می‌کنند، می‌تونه یه قوت قلب و فرصت عالی باشه.

نکات طلایی برای نحوه درس خواندن در سال یازدهم

سال یازدهم وقت خوبی برای مرور درس‌های سال گذشته و موشکافانه درس خواندن در سال جدید محسوب می‌شه. بیاید و با خودتون روراست باشید و تنبلی رو کنار بذارید. شاید اولش سخت به نظر بیاد که باید دو ساله تمام، درس بخونید و از خیلی از تفریحات، مهمونی، خواب و استراحت زیادی چشم پوشی کنید اما به نتیجه کار که دستیابی به رشته مورد علاقتونه، فکر کنید قطعاً تحمل سختی‌های این مسیر آسون‌تر می‌شه. در ادامه به نکات مهمی که رعایت کردن اون‌ها، می‌تونه سال پرباری رو براتون رقم بزنه اشاره می‌کنیم.

  • مشخص کردن هدف

اول از همه مشخص کنید که هدفتون چه رتبه و چه رشته‌ایه. بعد طبق اون هدف، برنامه‌ریزی روزانه دقیق طراحی کنید. اگه با روش‌های برنامه‌ریزی دقیق و اصولی آشنایی ندارید، می‌تونید از دوره مشاوره تحصیلی مجموعه ما شرکت کنید.

  • تهیه کتاب از منابع معتبر

زمانی که تصمیم می‌گیرید، برای کنکور درس بخونید، دیگه نباید تنها به کتاب‌های درسی اکتفا کنید. باید از کتب آموزشی و تست بهره بگیرید. توجه کنید که خریدن حجم بسیار زیادی از کتاب‌ها از منابع مختلف و گاه غیر معتبر، فقط باعث آشفتگی ذهن شما می‌شه. پس باید کتاب‌های معتبر رو بشناسید و اون‌ها رو تهیه کرده و هم راستا با دروس مدرسه به مطالعه کتاب‌‌های کمک درسی هم بپردازید.

به مقاله بهترین منابع کنکور 1403 مراجعه کنین و با کاملترین منابع کنکور آشنا بشین.

  • تست زدن

وقت اون رسیده که خیلی جدی تست زدن رو شروع کنید. اینطوری هم با روش‌های تست زنی آشنا می‌شید، هم سرعت تست زدن خودتونو افزایش می‌دید. الف مشاور تو مقاله بهترین روش‌های تست زنی کنکور از تکنیک‌های مهم برای تست زنی صحبت کرده، شما می‌تونین کاملترین مطلب رو تو الف مشاور یاد بگیرین. همچنین می‌تونید بعد از انجام دادن تکالیف درسی روزانه خودتون به مرور درس‌های یازدهم و دهم بپردازید و در نهایت یک تایمی رو برای تست زدن اختصاص بدید. توجه کنید که تست زدن باید مستمر باشه و وقفه‌ی طولانی در روند برنامه ریزی تون نیفته. شرکت در دوره برنامه‌ریزی کنکور ۷ روزه رایگان، فرصت مناسبیه تا خودتون رو با برنامه پیش رفتن هماهنگ کنید.

جهت دریافت بهترین برنامه ریزی کنکور از الف مشاور کلیک کنید.

  • شرکت در آزمون‌ها

یکی از مهمترین نکاتی که از شرکت در آزمون‌ها به دست میارید، مدیریت زمان در جلسه آزمونه. ممکنه شما جواب تمام تست‌های آزمون آزمایشی رو بلد باشید اما به دلیل سرعت کند و عدم مدیریت زمانی، نتونید به کل سوالات پاسخ بدید. اینطوری استرس زیادی به شما وارد میشه و حتی ممکنه مطالبی که می‌دونید رو هم فراموش کنید.

  • نکته برداری از متون درسی

سعی کنید همینطور که درس‌های امسال و سال گذشته خودتون رو مرور می‌کنید و نکته‌برداری رو تمرین می‌کنید، با تکنیک‌های اون آشنا بشید. نکته‌برداری‌ها علاوه بر زمان کنکور، در زمان امتحانات پایان ترم نیز براتون مفید و کاربردی هستند.

روش درس خواندن در سال یازدهم

آیا لازمه برای تابستون کلاس یازدهم برنامه‌ریزی داشته باشیم؟

شما کنکوری درس خواندن رو از سال یازدهم شروع کردید و باید تا انتهای سال یازدهم، به کلیه دروس دهم و یازدهم مسلط بشید. الف مشاور، می‌تونه شما رو تو یه برنامه‌ریزی جامع و دقیق راهنمایی کنه. تابستون کلاس یازدهم می‌تونه فرصتی عالی، برای افزایش ساعت‌های مطالعه، مرور و جمع‌بندی کلیه مطالب و دروس سال‌های گذشته باشه.

چگونه سال دوازدهم درس بخوانیم؟

سال یازدهم تستی درس بخوانیم یا تشریحی؟

اولویت و تمرکز سال یازدهم، روی دروس مدرسه است، پس اول مطالب کتب درسی رو به صورت تشریحی بخونید. تشریحی خواندن به شما تو تست زدن هم کمک کنه و می‌تونید با توجه به آنچه که از تشریحی خواندن تو ذهن خودتون دارید، تست زدن رو آغاز کنید. بعد با یادگیری تکنیک‌ نکته‌برداری برای بخاطر سپردن جزئیات و هم چنین تکنیک حذف گزینه‌های اشتباه، باید سرعت تست زدن خودتون رو افزایش بدید. سپس می‌تونید توی تابستون سال یازدهم، کلیه مطالب رو به روش تستی خواندن، مرور و جمع‌بندی کنید.

همچنین میتونید برای اطلاع از اخبار جدید کنکور تو کانال تلگرامی الف مشاور عضو بشید.

کلام آخر

اغلب رتبه‌های برتر کنکور از سال یازدهم برنامه‌ریزی جدی برای کنکور رو آغاز می‌کنند. شما هم اگه دوست دارید، به رشته مورد علاقه و ایده آل خودتون دست پیدا کنید، می‌تونید با یک برنامه‌ریزی و هدف گذاری دقیق و پایبند بودن به اون، موفقیت رو برای خودتون به ارمغان بیارید. سایت اورجینال مشاور، همیشه همراه و کنار شماست و با طراحی دوره ۷ روزه رایگان و مشاوران مجرب بسیار، می‌تونه نقش موثری در پشتیبانی و یاری‌گری شما کنکوری‌ها داشته باشه.

ما را در اینستاگرام الف مشاور دنبال کنید

به امید موفقیت برای شما داوطلبان گرامی

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
بهترین مشاوره کنکور تجربی
بهترین مشاوره کنکور تجربی
بهترین مشاوره کنکور در تهران
بهترین مشاوره کنکور در تهران
تغذیه کنکوری ها
هر آنچه که باید درباره تغذیه کنکوری ها بدانید!
صفر تا صد معرفی رشته مهندسی کامپیوتر
0 تا 100 رشته مهندسی کامپیوتر
چطور زیست را 20 بگیریم؟
8 قدم تا 20 گرفتن زیست نهایی
انتخاب رشته ریاضی
بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + مشاوره انتخاب رشته ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی| 13 شغل پردرآمد رشته ریاضی 
شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
راهنمای مشاوره انتخاب رشته کنکور
راهنمای مشاوره انتخاب رشته 1403
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!