سال دوازدهم چگونه درس بخوانیم؟

سال دوازدهم چگونه درس بخوانیم؟

سال دوازدهم چگونه درس بخوانیم؟ این یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که اکثر دانش‌آموزان با نگرانی و استرس زیاد از معلم و مشاور خود می‌پرسند و خواستار این هستند که نحوه درست درس خواندن را در این سال بدانند. در حقیقت باید بگوییم که جای هیچ‌گونه استرس و نگرانی نیست، تنها کاری که باید انجام دهید این است که خونسردی خود را حفظ کنید و پر تلاش برای شروعی تازه قدم بردارید و درس بخوانید. اما این مطالعه نیازمند برنامه‌ریزی درست و اصولی است. در الف مشاور تمام نکات و موارد مهم برای مطالعه دروس در سال دوازدهم ذکر شده، کافی است ادامه مطلب را دنبال کنید.

آیا شروع از سال دوازدهم دیر نیست؟

اجازه دهید خیلی صادقانه‌تر با شما صحبت کنیم. باید بگوییم که بهتر بود کمی زودتر شروع می‌کردید تا استرس کمتری را جهت تثبیت مطالب در ذهن خود ایجاد کنید. اما الان هم جای نگرانی نیست و می‌توانید با کمی برنامه‌ریزی درست و بهره‌گیری از دوره‌های آموزشی مثل دوره هفت روزه رایگان یا دوره برنامه‌ریزی کنکور قدم به قدم پیش روید و از زمان خود استفاده کرده و درس بخوانید. اگر به این برنامه‌ها پایبند باشید و تلاش خود را دوچندان کنید، مطمئنا به هدف موردنظر خود می‌رسید.

سال دوازدهم چگونه درس بخوانیم؟

اولین کاری که به عنوان یک دانش آموز باید انجام دهید این است که یک برنامه‌ریزی درست و اصولی را طبق دروس دوازدهم خود داشته باشید تا بتوانید بدون نگرانی و مطابق با برنامه خود جلو رفته و پیشرفت کنید. بهتر است دروس خود را مطابق با مدرسه تنظیم کنید و هر روز همان درس را در خانه مطالعه داشته باشید تا مطالب در ذهن‌تان تثبیت شود. می‌توانید از مشاوره تحصیلی الف مشاور استفاده نمایید.

اگر تابستان به مطالعه سال دهم و یازدهم پرداخته بودید، الان می‌توانستید یکی از دروس پایه را بخوانید و مرور کنید. اما به دلیل اینکه بسیاری از دانش آموزان از تابستان خود به خوبی استفاده نکرده‌اند، لذا توصیه می‌کنیم که از دوره برنامه ریزی درسی استفاده نمایید و درسی که در سال دوازدهم برای شما تدریس می‌کنند را بررسی کرده و ببینید پیش نیازش کدام فصل از دروس پایه است. به این شکل می‌توانید مطابق با برنامه مدرسه درس بخوانید.

به عنوان مثال، اگر مبحث سنتیک آموزش داده می‎شود، لازم است پیش‌نیاز این مبحث را بخوانید تا بتوانید مدیریت درستی روی مطالعه دروس خود داشته باشید.

بهترین روش برنامه ریزی در سال آخر مدرسه

بهترین روش برنامه ریزی در سال دوازدهم

روش‌های متعددی برای برنامه‌ریزی دروس وجود دارد، اما با توجه به اینکه شما پایه دوازدهم هستید و باید به صورت کاملا اصولی درس بخوانید و از تک تک ثانیه‌های خود بهترین استفاده را ببرید، لذا درست‌ترین روش برنامه ریزی در سال دوازدهم به این صورت است:

  1. برنامه ریزی هدفمند جهت آزمون‌های متعدد

این برنامه هدفمند باید به صورت طولانی مدت برای شما انجام شود. برای طراحی این آزمون لازم است از یک تیم مشاوره‌ای متخصص و خبره در این حوزه استفاده نمایید. بسیاری از این مشاوران بهترین راهنمایی‌ها را در جهت رسیدن به هدف‌تان در اختیار شما قرار می‌دهند.

  • کمک گرفتن از یک مشاور خوب

اگر نمی‌توانید خودتان برنامه‌ریزی خوبی برای مطالعه دروس داشته باشید، بهترین راهکار مراجعه به یک مشاور درسی متخصص و با تجربه در این حوزه است که بتواند در مدت زمان‌های مشخصی برای شما برنامه‌ریزی کند.

چگونه در سال دوازدهم تفریح و استراحت خود را مدیریت کنیم؟

به عنوان یک دانش آموز باید برنامه‌ریزی خوبی را برای خود ایجاد نمایید تا بتوانید علاوه بر درس، تفریح و استراحت خود را هم مدیریت کنید. با توجه به اینکه ثانیه‌ها در سال دوازدهم به طرز عجیبی زود می‌گذرد، لذا باید از هر ثانیه بیشترین استفاده را برای پیشرفت درسی خود ببرید. نکته‌ای که در اینجا باید بدانید این است که زمانی را برای تفریح و استراحت مغز خود قرار دهید تا ذهن و جسم شما به تجدید انرژی بپردازد تا به واسطه آن بتوانید بیشترین بازدهی را از ساعات مطالعه خود داشته باشید.

در تابستان سال کنکور چگونه درس بخوانیم؟

اگر هنوز مطالعه را شروع نکرده‌اید و سردرگم هستید، بهتر است همین الان تصمیمی جدی بگیرید تا از ثانیه‌های تابستان سال کنکور خود بیشترین بهره را برای مطالعه ببرید، چرا که وقت طلاست و دیگر چنین فرصتی برای مطالعه پیدا نمی‌کنید. در این بازه سعی کنید حتما دروس تخصصی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و سپس مباحثی عمومی را در بین آن برای خواندن قرار دهید.

موفقیت در کنکور اتفاقی نیست! جهت دریافت بهترین برنامه ریزی کنکور کلیک کنید

بهترین روش استفاده از زمان های مرده در سال دوازدهم

در طول روز حتما برای شما هم اتفاق افتاده که زمان‌هایی را بدون هیچ هدف خاصی سپری کرده باشید، مثل زمانی که منتظر سرویس مدرسه هستید یا صف انتظار برای دریافت خدمات پزشکی و کلی موارد دیگر که اصطلاحا به آن زمان‌های مرده می‌گویند. مهم‌ترین هدف شما در سال دوازدهم این است که این زمان‌های مرده را نجات داده و از آن استفاده نمایید. پیشنهاد می‌کنیم در این زمان‌های مرده از روش خلاصه‌برداری، یادداشت برداری یا مطالعه کتاب‌های جیبی استفاده کنید.

بهترین شیوه مدیریت زمان در سال دوازدهم

در سال دوازدهم، مدیریت زمان بهترین روش برای مطالعه شما خواهد بود. سعی کنید از این سال تحصیلی خود بهترین استفاده را برده و تا حد امکان با تلاش زیاد درس بخوانید. بهترین شیوه مدیریت زمان در سال دوازدهم به این صورت است که تقسیم‌بندی مناسبی برای خواندن مباحث مختلف داشته باشید تا بتوانید در زمان مشخصی هر مبحث را مطالعه کنید.

چگونه در کنکور تست بزنیم؟

بهترین روش‌های تست زنی در سال کنکور

روش‌های متنوعی برای تست‌زنی در سال دوازدهم وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید میزان مطالعه خود را دو برابر کنید. بهترین روش‌های تست‌زنی در سال کنکور به این صورت است:

  1. استفاده از تست‌های آموزشی

بعد از خواندن مباحث مختلف، لازم است تست آموزشی آن مبحث را بزنید تا محتوای آموزشی در ذهن شما باقی بماند.

  • استفاده از تست‌های سنجشی

بعد از هر مطالعه و پاسخگویی به تست‌های آموزشی، توصیه می‌کنیم تست‌های سنجشی را بررسی کنید.

  • استفاده از تست‌های مروری

این تست‌ها به این منظور طراحی شده‌اند تا شما بتوانید قبل از مرور دروس خود برای یادگیری بیشتر مباحث، آن‌ها را بررسی کنید.

بهترین روش هماهنگ شدن با آزمون‌ها در سال دوازدهم

از آن‌جایی که زمانبندی آزمون‌ها بسیار محدود بوده و حجم مباحث مختلف برای مطالعه بسیار زیاد است، لذا سعی کنید مطالعه دروس مدرسه خود را با آزمون‌ها هماهنگ کنید تا بتوانید در آزمون‌های آزمایشی برای تثبیت مطالب شرکت نمایید. سعی کنید در نیمه اول سال در آزمونی ثبت‌نام نکنید تا بتوانید مطالعه بیشتری در منزل داشته باشید، این بهترین روش‌های هماهنگ شدن با آزمون‌ها در سال دوازدهم است.

نکات طلایی برنامه‌ریزی در سال کنکور از زبان رتبه برتر

رتبه برترها در سال دوازدهم به چه صورت مطالعه می‌کردند؟ این سوال اکثر دانش آموزان پایه دوازدهم است که دوست دارند نکات طلایی برنامه‌ریزی در سال کنکور را از زبان رتبه برترها بدانند. به عنوان مثال:

  • علیرضا دهقانی نفتی رتبه دوم کنکور 1401 تجربی می‌گوید:

در سال دوازدهم بین 7 الی 10 ساعت مطالعه می‌کردم و بیشتر از کتاب‌های درسی و سپس کتاب‌های آموزشی و کمک درسی معتبر و استاندارد برای تست‌زنی کمک می‌گرفتم تا بتوانم آمادگی بیشتری برای آزمون‌های آمادگی کنکور داشته باشم.

چگونه رتبه برتر شویم؟

مدرسه رفتن یا نرفتن در سال کنکور

مدرسه رفتن یا نرفتن در سال کنکور، کدامیک درست است؟ هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. اما اگر جزء دانش آموزانی هستید که می‌توانید با نرفتن به مدرسه با تلاش و کوشش خود به خوبی مطالعه کنید، پس برنامه ریزی خوبی برای خود داشته باشید و هماهنگ با آن درس بخوانید. اما اگر نیاز است که با معلم و تدریس او جلو بروید حتما به مدرسه رفته و مطالعه داشته باشید.

مدرسه رفتن و نرفتن در سال کنکور

سخن آخر

اگر به هر دلیلی در سال دهم و یازدهم نتوانسته‌اید مطالعه خوبی برای کنکور داشته باشید، توصیه می‌کنیم از سال دوازدهم بیشترین بهره را برای خواندن دروس و مباحث مختلف داشته باشید. سعی کنید با پشتکار فراوان و طبق یک برنامه ریزی درست پیش بروید و مطالعه کنید.

جهت اطلاع از به‌روزترین اخبار کنکور در تلگرام الف مشاور عضو شوید.

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
رشته بینایی سنجی
معرفی رشته بینایی سنجی و 5 گرایش دکتری آن
پردرآمدترین رشته های دانشگاهی
آشنایی با پردرآمدترین رشته های دانشگاهی + معرفی بهترین مشاور کنکور
معرفی رشته مهندسی پزشکی
معرفی صفر تا صد رشته مهندسی پزشکی
مهندسی پلیمر
معرفی کامل رشته مهندسی پلیمر و بررسی 2 گرایش آن
بازارکار رشته گفتار درمانی
معرفی صفر تا صد رشته گفتار درمانی
رشته دندانپزشکی
معرفی رشته دندانپزشکی
محبوب ترین شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
رشته داروسازی
معرفی صفر تا صد رشته داروسازی
بهترین مشاوره کنکور در تهران
بهترین مشاوره کنکور در تهران
بهترین مشاور کنکور
بهترین مشاور کنکور 1403 + برنامه ریزی اصولی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!