تست زمان‌دار

تست های زمان دار بزنید

یکی از مهمترین و تکنیک هایی که باید هر داوطلب کنکور سراسری یاد داشته باشد، تست های زمان دار در هنگام آزمون می باشد. مدیریت زمان در هنگام آزمون سراسری در عملکرد نتایج داوطلب بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت است. بسیاری از داوطلبان کنکور با اینکه دانش کافی را در جواب سوالات آزمون دارند اما با از دست دادن زمان، وقت کم می آورند. از این رو آکادمی الف مشاور در این مقاله به تکنیک های تست های زمان دار با شما صحبت میکند تا در آزمون کنکور سراسری بهترین عملکرد را  داشته باشید. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

چگونه تست بزنیم؟

بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان با این عنوان که “درس هامو خیلی خوب خوندم، ولی نمیدونم برای چی توی آزمون‌هام نمیتونم خوب تست بزنم؟” با مشاورین الف مشاور صحبت میکنند. باید گفت که آزمون کنکور سراسری با امتحان های پایانی سال تحصیلی متفاوت است و علاوه بر دانش لازم باید بر روی مهارت تست زنی تمرین کرد. بهترین راه حل مشکل تست زنی، حل مسائل و نمونه سوالات متعدد در زمان مشخص میباشد.

4 نکته کلیدی در تست زنی

4 نکته اساسی در تست زنی وجود دارد که در سرعت و عملکردتان بسیار تاثیرگذار است. در ادامه به این نکات میپردازیم با ما همراه باشید.

تست های زمان دار

  1. توصیه میشود بعد از هر مطالعه، تعدادی تست مرتبط با بحث بزنید. تعداد 10 تا 15 عدد تست برای تمرین هر مطالعه مناسب و معقول میباشد. این امر منجر میشود تا شما با ساختار تستی مطلبی که مطالعه کردید، آشنا شوید و دید بازتری را نسبت به آن پیدا کنید.
  2. هرگز فراموش نکنید. برای تست زنی افراط نکنید. همونطور که تست زدن به شما در موفقیت آزمون کنکور کمک میکند، زیاد تست زدن هم عواقب بدی را برای شمابه همراه دارد. از جمله این عواقب میتوان به اتلاف وقت، هدر دادن تست، خستگی روحی ناشی از عدم اعتماد‌ به‌نفس و … اشاره کرد.
  3. بهتر است تست های آزمایشی را به صورت تصادفی انتخاب کنید تا بتوانید تمام مطلب مطالعه شده را در تست ها مشاهده کنید.
  4. نکته آخر اینکه اگر تست زنی برایتان خسته کننده میشود، تعداد تست ها را در هر قسمت کم کنید اما تعداد دفعات تست زنی را افزایش دهید. تکرار تست باعث پیشرفت شما در زمینه تست زنی میشود.

4 نکته طلایی گفته شده در روند تست زنی تان، بسیار موثر میباشد که با گذشت زمان پیشرفت خود را در این زمینه احساس میکنید.

برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور کلیک کنید.

🔴📣 با اصل ۵+۱تست‌برثانیه‌ت رو افزایش بده !!

🔹 کنکوری عزیز! زیاد شدن سرعتت تو تست زنی یه سری اصول داره که امروز میخوام بهت بگم.

🔺اصل ۱: تسلط بر موضوع

🔹 تسلط با بلد بودن فرق داره!!
پس با روش‌هایی که قبلا گفتم، خوندن مفهومی و عمیق رو فراموش نکن!!

🔺 اصل۲: حضور ذهنه

🔹باید انقدر تمرین و تکرارت زیاد باشه که توی انتخاب روش حل مسئله تردیدی نداشته باشی!

🔺 اصل۳: نداشتن استرس زیاد

🔹استرس سرعت تست زدن رو به طور محسوسی کم میکنه! اینم بگم تسلط بالا خودش استرس رو کم میکنه!

🔺 اصل۴: دسته‌بندی مطالب

🔹مطالب رو توی ذهنت آنچنان طبقه‌بندی و ساده کن که ۱۰۰‌ها تست  یک موضوع، توی چند بخش خلاصه بشه!

🔺 اصل۵: توجه به صورت سوال

🔹حواست باشه که طراح آزمون ازت چی میخواد و تیپ سوالات چیه؟ از کجا و به شکلی سوال قراره طرح کنه؟

🔺 اصل۶: تست زمان‌دار

🔹 اگه خوب درس نخوندی، تست زمان‌دار مشکل کم بودن سرعت تست‌زنی رو رفع نمی کنه!
ولی …اگه مفهومی خوندی و توی دوران جمع‌بندی هستی، تست #زمان‌دار به شدت کمکت میکنه!

تست های زمان دار

برخی از افراد در تست زنی دقت را فدای زمان میکنند و با بی دقتی گزینه نادرست را انتخاب می کنند. میدانید که یک گزینه نادرست در آزمون سراسری بسیار سرنوشت ساز و تعیین کننده است. برای اینکه دقت را چاشنی سرعت کنید، باید در زمان مطالعه از تست های زمان دار برای تمرین بیشتر استفاده کنید. در ادامه به فواید تست های زمان دار میپردازیم. با ما همراه باشید.

افزایش سرعت تست زنی

زمان بندی در تست زنی در افزایش سرعت به شما کمک میکند. با مرور زمان و تمرین های مکرر شما میتوانید زمان هر تست را به میزان استاندار آن نزدیک کنید. به یاد داشته باشید که سرعت تست زنی زمانی ارزشمند است که از دقت بالایی برخوردار باشد.

افزایش قدرت تنظیم وقت

شما با تست های مداوم و استاندارد میتوانید به ذهن خود آموزش دهید که زمان مناسب برای هر تست چقدر است و چگونه زمان را مدیریت کند. پس حتما حتما حتما زمانی را برای تست های زمان دار اختصاص دهید.

مهارت هایی که از تست های زمان دار کسب می کنید

نکاتی که باید در تست های زمان دار رعایت کرد

برای اینکه بهترین عملکرد را در آزمون سراسری داشته باشید، نکاتی که در ادامه شرح داده ایم را باید رعایت کنید.

مبحث

همانطور که گفتیم بعد از مطالعه نمونه سوالات تستی حل کنید. توجه داشته باشید تست های بعد مطالعه جنبه آموزشی دارد و نیازی به زمان بندی نیست. این تست ها به شما کمک میکند تا دیدگاهتان نسبت به سوالات تستی که از مبحثی که مطالعه کرده اید باز شود. بهتر است تست های زمان دار را چند روز بعد از مطالعه مبحث انجام دهید تا هم مروری بر مطالب شود و هم سوالات تستی بیشتری را حل کنید.

فاصله

معمول برای مرور و یادآوری مطالب به دانش آموزان پیشنهاد میشود که مباحث را با فاصله زمانی ۳ روز، یک‌هفته، ۱۵ روز، یک‌ماه و سه‌ماه مطالعه کنند اما برای تست های زمان دار لازم نیست از این روش پیروی کرد. فقط کافی است در برنامه هفتگی تان ساعاتی را به تست های زمان دار اختصاص دهید و درمورد مباحثی که مطالعه کرده اید تست های مربوطه را بزنید. معمولا فاصله بین تست های زماندار 3 روز یکبار میباشد.

زمان

تست های زمان دار ساعت و زمان خاصی ندارند و در هر زمان از تایم درسی میتواند صورت گیرد. اما بهترین زمان تست های زمان دار ساعات اولیه روز می باشد که به منظور هنگام سازی با شرایط زمانی کنکور است. در غیر این صورت تست های زمان دار را میتوان با توجه به دروس تحلیلی و خواندنی در فاصله دو زمان متفاوت مطالعه کرد.

برای دریافت مشاوره تحصیلی رایگان 7 روزه کلیک کنید

در هنگام تست زنی زمان را مدیریت کنید

وقت

از آنجایی که آزمون سراسری با استرس و اضطراب فراوانی همراه است، سبب میشود که عملکرد شما برای جواب سوالات کاهش یابد. از این رو به شما داوطلبین عزیز توصیه میکنیم که زمان تست های آزمایشی را کمتر از زمان کنکور در نظر بگیرید.

تعداد تست

بهترین تعداد برای تست های زمان دار، تعدادی است که در هر درس آزمون کنکور آورده میشود برای مثال برای درس زبان 25 سوال و برای درس شیمی 35 سوال در نظر بگیرید. این امر باعث میشود تا با عدد تست در هنگام آزمون همسازی بیشتری داشته باشید.

تعداد دروس

برای بازدهی بیشتر بهتر است تست های زمان دار را  همزمان برای چند درس انجام دهید تا هم آمادگی بیشتری برای پاسخ دهی سوالات کنکور داشته باشید و هم بتوانید زمان تست زنی را مدیریت کنید. هرچه تعداد دروسی که در تست های زمان دار بیشتر باشد، همسان سازی بیشتری با سوالات آزمون کنکور سراسری داشته و عملکرد شما را تا حد قابل توجهی بهبود میبخشد.

منبع

بهترین منبع برای تست های زمان دار و آزمایشی، نمونه سوالات کنکور سال های گذشته در داخل و خارج ایران است. بنابراین سعی کنید بیشتر بر روی سوالات کنکور سال های قبل مسلط شوید و در کنار آن از تست های تالیفی برای باز شدن ذهن و حل مسئله استفاده کنید.

روش

بهتر است برای تست زنی سوالات را به صورت تصادفی انتخاب کنید برای مثال سوالاتی که مضربی از عدد 3 هستند را جواب دهید. زدن تست یه صورت مرتب شیوه درستی نیست زیرا ذهن مطابق ترتیب و دسته بندی تست ها پیش میرود و میزان بازدهی آن به حداقل میرسد. اما در شیوه ی گزینشی ذهن از خلاقیت و تلاش بیشتر، برای رسیدن به جواب استفاده میکند.

🔵📣تکنیک هایی برای افزایش #سرعت تست زدن

1- نباید هنگام زدم تست های #آموزشی زمان را در نظر بگیرید و سعی کنید سوالات را پاسخ دهید سوال را تا جایی که تونستید حل کنید بعد اگر نتوانستید پاسخ سوال را بیابید
1⃣ ابتدا به جزوه و کتاب درس خود📗
2⃣در نهایت به پاسخ نامه مراجعه کرده
3⃣صورتیکه تست نکته جدیدی داشت آن را       وارد #خلاصه نویس های خود نمایید ✍

2-در مورد دروس #تمرینی مثل ریاضی و فیزیک که نیاز به تمرین تست زیادی دارند👇🏻
🔸 بیشتر زمان واحد خود را به #تست_زنی اختصاص دهید

3- برای دروس خواندنی که نیاز به استدلال و حفظ کردن دارند بیشتر زمان واحد مطالعاتی خود را به مطالعه اختصاص دهید
◀️ مثلا اگه واحد درس اختصاصی شما ۱.۵ ساعت است ۶۰ دقیقه باید به تست زدن اختصاص بدید
💢 فراموش نکنید با تست زدنه که مطالب توی ذهنتون میمونه و مسلط میشید .

4- هر روز ساعت مطالعه و تعداد تست خود را ثبت کرده و سعی کنید هر بار مقدار کمی نسبت به بار قبل پیشرفت داشته باشید تا به تسلط و سرعت کافی در حل تست ها برسید .

5- فیلم آموزشی تست هم داره ، کافیه ؟!
❌ به تست زنی های داخل فیلمهای آموزشی اکتفا نکنید . بنابراین حتما شیوه صحیح تست زنی آموزشی رو رعایت کنید  .

6- سعی کنید با تست زنی از منابع کمک آموزشی مناسب با سطح خود به تسلط کافی دست پیدا کنید .

توصیه پایانی الف مشاور

تمام توصیه های گفته شده در زمینه تست های زمان دار را جدی بگیرید و برای رسیدن به بهترین عملکردتان در تست زنی تلاش کنید. برای اینکه به نتیجه مطلوب در تست زنی زمان دار برسید، مسیر سختی را در پیش دارید که با تمرین و ممارست میتوانید به آن دست یابید. داشتن یک مشاور تحصیلی میتواند در هموار ساختن مسیر هدفتان بسیار موثر و تاثیر گذار باشد. الف مشاور با بکارگیری مشاورین برتر کنکور سراسری و قبولی های متعدد رتبه برتری ها، بهترین مشاور تحصیلی شما خواهد بود. از آنجایی که هدف اصلی الف مشاور خدمت رسانی به محصلین و داوطلبین کنکور سراسری است، مشاوره تحصیلی رایگان 7 روزه را برای تمامی افراد با توجه به هدف و علاقه ای که دارند، فراهم کرده است.

برای اطلاع بیشتر میتوانید با مشاورین ما در الف مشاور تماس حاصل فرمایید یا اینستاگرام الف مشاور را دنبال کنید. با تشکر از توجه و همراهی شما.

سوالات متداول درباره روش تست زنی زمان دار

  1. چگونه تست بزنیم؟

تست‌زنی اصول و قواعدی دارد. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی با نکات طلایی تست‌زنی به متن مقاله مراجعه کنید.

  1. چطور برای موفقیت در کنکور برنامه‌ریزی کنیم؟

داشتن برنامه درسی منعطف و جامع از الزامات مهم برای موفقیت در کنکور است. توصیه می‌شود با شرکت در طرح 7 روز مشاوره تحصیلی رایگان الف مشاور موفقیت خود در کنکور را تضمین کنید.

با آرزوی موفقیت شما داوطلبان عزیز

گروه تخصصی مشاوره کنکور الف مشاور

مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه
انتخاب رشته ریاضی
بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + مشاوره انتخاب رشته ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی| 13 شغل پردرآمد رشته ریاضی 
شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
راهنمای مشاوره انتخاب رشته کنکور
راهنمای مشاوره انتخاب رشته 1403
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
بهترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین و جامع ترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین تحلیل منابع کنکور
بهترین و کامل‌ترین تحلیل منابع کنکور 1403
افزایش دقت
راه های افزایش دقت و تمرکز در حین درس خواندن
بدون مشاور خودت برنامه ریزی کن.
چطور برنامه ریزی درسی کنیم؟ بدون کمک گرفتن از مشاور
از کی برای کنکور 1404 شروع کنیم؟
از کی برای کنکور 1404 شروع کنم؟
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمانه
سمانه

من میخام از طرح رایگانتون استفاده کنم چیکار باید بکنم

مقانلو زاده
مقانلو زاده

خیلی دنبال نکات تست زنی بودم که چطور تایم تست زنی خوب داشته باشم شما بهترین راهنماییو کردین ممنونم.

فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!