مدرسه رفتن یا نرفتن در سال کنکور

مدرسه رفتن و نرفتن در سال کنکور

آیا در سال کنکور به مدرسه برویم یا نه؟

در سال دوازدهم مدرسه حضوری بهتر است یا غیر حضوری؟

در سال کنکور مدرسه رفتن بهتر است یا نرفتن؟

همه دانش آموزان سال دوازدهمی که قرار است در کنکور سال آینده شرکت کنند؛ با معضل رفتن به مدرسه و یا نرفتن به مدرسه رو به رو هستند. اما کدام بهتر است؟ رفتن یا نرفتن به مدرسه؟

عدم حضور در کلاس‌های مدرسه با مزایا و معایب متعددی رو به رو است. اگر شما هم جزو طرفداران عدم حضور در کلاس هستید و یا نمی‌دانید که در کلاس‌های درسی شرکت کنید یا نه. با ما همراه شوید. ما در الف مشاور به معرفی مزایا و معایب عدم حضور در کلاس درسی می‌پردازیم.

مدرسه حضوری بهتر است یا غیر حضوری؟

برای بسیاری از دانش آموزان این سوال پیش می‌آید که مدرسه حضوری بهتر است یا غیر حضوری؟

در شرایط سخت کرونا بسیاری از مدارس به صورت غیر حضوری در فضای مجازی کلاس‌های درسی خود را برگزار کردند. عده‌ای از دانش آموزان خود را با شرایط  درس خواندن به صورت آنلاین وقف داده‌اند و به دنبال مدارس غیر حضوری برای سال دوازدهم خود هستند.

در ابتدا باید یادآور شویم که ثبت نام در مدارس غیر حضوری تنها برای دانش آموزان متاهل خانم و یا دانش آموزان سرپرست خانوار است. بنابراین تمام دانش آموزان نمی‌توانند در مدارس غیر حضوری ثبت‌نام کنند.

اما منظور از مدرسه حضوری و یا غیر حضوری برای تمام دانش آموزان این است که آیا در سال کنکور خود به مدرسه بروند یا نه؟

با ما همراه باشید؛ ما در ادامه به معرفی مزایا و معایب رفتن و یا نرفتن به مدرسه خواهیم پرداخت.

مدرسه نرفتن در سال کنکور

نرفتن به مدرسه در سال دوازدهم به معنای عدم حضور در کلاس‌های درس حضوری و تنها شرکت در امتحانات میان ترم و ترم است. علت اصلی عدم حضور دانش آموزان سال دوازدهمی در مدرسه، مدیریت زمان خود برای مطالعه در طول روز است. بسیاری از دانش آموزان فکر می‌کنند که با عدم حضور در مدرسه، در زمان خود صرفه جویی کرده‌اند و از رقبای خود جلو زده‌اند.

همچنین به دلیل تفاوت کنکور با برنامه‌های آموزشی مدرسه، بسیاری از دانش آموزان از رفتن به مدرسه خودداری می‌کنند.

بسیاری از دانش آموزان با نرفتن به مدرسه قصد دارند تفاوت میان کلاس‌های مدرسه و آزمون را جبران کنند. بنابراین تصمیم می‌گیرند که درکلاس‌های درس مدرسه شرکت نکنند.

برای طراحی بهترین برنامه ریزی شخصی مختص به خود می‌توانید از مشاوران الف مشاور، برنامه ریزی کنکور دریافت کنید و برای موفقیت در کنکور قدم بردارید
مزایا رفتن به مدرسه

مزایا و معایب عدم حضور در مدرسه

رفتن به مدرسه و یا نرفتن، بدون مزایا و معایب نیست. برای تصمیم گیری درست در مورد رفتن و یا نرفتن به مدرسه، باید به درستی در مورد مزایا و معایب آن بدانید تا بتوانید تصمیم بگیرید. با ما همراه باشید.

مزایا غیر حضوری خواندن سال دوازدهم

نرفتن به مدرسه مزایایی دارد به موارد زیر توجه کنید.

  1. از مهم‌ترین مزایای نرفتن به مدرسه در سال کنکور، مدیریت زمان در طول روز است. با نرفتن به مدرسه شما زمان زیادی در طول روز دارید که می‌توانید برنامه ریزی کنید و به مطالعه بپردازید. در این صورت افزایش زمان مطالعه برای شما آسان‌تر می‌شود.
  2. از مهم‌ترین مزیت دیگر نرفتن به مدرسه، رهایی از کوییز و پرسش و پاسخ کلاسی است. بسیاری از دانش آموزان با نگرانی از انجام ندادن تکالیف و یا آماده شدن برای کوییز کلاسی دست و پنجه نرم می‌کنند. با نرفتن به مدرسه دیگر لازم نیست نگران کوییز و پرسش کلاسی معلم باشید و بدون نگرانی به برنامه ریزی کنکور خود عمل می‌کنید.
  3. رفتن به مدرسه و ارتباط با دیگر همکلاسی‌های خود باعث می‌شود تا نگرانی و استرس زیادی ناشی از عقب افتادن از دیگر رقبا به شما دست دهد. البته ارتباط با دوستان خود در فضای مجازی هم، چنین بازتابی به همراه خواهد داشت. از دیگر مزایای نرفتن به مدرسه، مطالعه بدون استرس و نگرانی از سمت دیگران است.

معایب غیر حضوری خواندن سال دوازدهم

معایب نرفتن به مدرسه به شرح زیر است:

  1. از مهم‌ترین معایب نرفتن به مدرسه، محروم ماندن از تدریس معلم است. با شرکت نکردن در کلاس‌های درسی فرصت یادگیری از معلم و پرسش و پاسخ حضوری از او را از دست خواهید داد.
  2. از دیگر معایب نرفتن به مدرسه، عدم مدیریت درست زمان و کاهش یادگیری داوطلب است.بیشتر داوطلبان در مدیریت زمان خود دچار اشتباه می‌شوند و یا زمان‌های زیادی را به کلاس‌های خصوصی اختصاص می‌دهند. بدین صورت زمان را برای مطالعه از دست می‌دهند.  
  3. باید به طور خودآموز دروس پایه دوازدهم را مطالعه کنید. یادگیری و تسلط کامل به دروس پایه دوازدهم بدون حضور در کلاس زمان‌بر است و نیاز به مطالعه فراوان، حل تست فراوان و مشاهده ویدیوهای آموزشی زیاد دارد.
معایب نرفتن به مدرسه
جهت دریافت مشاوره تحصیلی کلیک کنید

چگونه در ایام مدرسه برای کنکور مطالعه کنیم؟

برای مطالعه کنکور در ایام مدرسه باید از نکات زیر پیروی کنید. 

  • برنامه ریزی منظم: برای مطالعه در ایام مدرسه برای کنکور، باید برنامه ریزی منظم داشته باشید و زمان خود را به صورت موثر واقعی به مطالعه اختصاص دهید. بدین معنا که شما باید ساعات مطالعه مفید خود را مدیریت کنید و به هیچ عنوان وقت محدود خود را تلف نکنید.
  • استفاده از فضای مدرسه: در زمان‌های آزاد خود، می‌توانید از فضای مدرسه برای مطالعه استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از وقت خود به بهترین نحو استفاده کنید.
  • استفاده از منابع درسی: در زمان مدرسه، می‌توانید از تمام منابع درسی مورد نیاز خود در کتابخانه مدرسه استفاده کنید و به دنبال پاسخ به سوالات خود باشید.
  • شرکت در کلاس‌های آزمایشی: شرکت در کلاس‌های آزمایشی و جلسات تدریس شده توسط معلمان، به شما کمک می‌کند تا درس های خود را به بهترین نحو درک کنید.
  • تمرین و تکرار: برای مطالعه در ایام مدرسه برای کنکور، باید تمرین و تکرار کنید تا به بهترین نتیجه برسید. بنابراین می‌توانید فلش کارت دروس تهیه کنید و در زمان‌های آزاد و یا زنگ تفریح مرور کنید.

بهترین مشاوره برای موفقیت در کنکور

جهت موفقیت در کنکور باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید تا بتوانید در جلسه کنکور به خوبی عمل کنید. به موارد زیر توجه کنید.

  • استفاده از کتب کمک آموزشی، مرور و تست زدن در زمان‌های آزاد خود مانند زنگ تفریح یا در را خانه و … می‌تواند باعث موفقیت شما در کنکور شود. بدین صورت شما از تمام وقت خود به صورت بهینه استفاده کرده‌اید.
  •  خود را درگیر مدرسه غیر حضوری نکنید. بهتر است برنامه ریزی داشته باشید و از تمام وقت خود حتی در ایام مدرسه به درستی استفاده کنید. بدین صورت زمانی تلف نمی‌شود و بازدهی شما افزایش می‌یابد.
  • حتما تست زدن را در برنامه روزانه خود قرار دهید. مهارت تست زنی خود را افزایش دهید و سعی کنید به بهترین شکل در کم‌ترین زمان به سوالات پاسخ درست دهد. حتما سوالات کنکور سال‌های گذشته را نیز حل کید.
  • هیچگاه ناامید نشوید و انگیزه خود را از دست ندهید. اگر در مسیر راه ناامید و خسته شدید، به هدفتان فکر کنید. فکر کردن به هدف و راحتی بعد از کنکور سختی راه را کم می‌کند.
مدرسه رفتن و نرفتن در سال کنکور

بالاخره در سال کنکور مدرسه برویم یا نه؟

در پاسخ به این سوال باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • اگر در سال کنکور به مدرسه نمی‌روید باید به بهترین نحو برای کنکور برنامه ریزی کنید و به آن پایبند باشید.
  • اگر سطح آموزشی مدرسه و معلمان شما بالا می‌باشد، توصیه می‌شود که به مدرسه بروید تا از تدریس با کیفیت معلم برخوردار شوید.
  • رفتن به مدرسه نظم و انضباط خاصی را به همراه دارد. اگر نتوانید به برنامه‌های خود نظم دهید، بهتر است به مدرسه بروید.
  • اگر سطح آموزشی مدرسه شما از کیفیت خوبی برخوردار نیست و می‌توانید به طور خودآموز دروس سال دوازدهم را مطالعه کنید؛ به شرطی که بتوانید زمان خود را مدیریت کنید، به مدرسه نروید.

سخن آخر- مدرسه رفتن و نرفتن در سال کنکور

از مزایای نرفتن به مدرسه، داشتن زمان زیاد برای مطالعه است. همچنین از معایب مهم نرفتن به مدرسه، عدم مدیریت درست زمان است.

ما در این مقاله به مزایا و معایب رفتن و نرفتن به مدرسه در سال کنکور اشاره کرده‌ایم. امیدوارم با مطالعه این مطلب بتوانید به درستی تصمیم بگیرید و بهترین استفاده را از وقت خود در سال آخر کنکور داشته باشید.

با آرزوی موفقیت برای شما داوطلب گرامی

اینستاگرام الف مشاور
مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
رشته بینایی سنجی
معرفی رشته بینایی سنجی و 5 گرایش دکتری آن
پردرآمدترین رشته های دانشگاهی
آشنایی با پردرآمدترین رشته های دانشگاهی + معرفی بهترین مشاور کنکور
معرفی رشته مهندسی پزشکی
معرفی صفر تا صد رشته مهندسی پزشکی
مهندسی پلیمر
معرفی کامل رشته مهندسی پلیمر و بررسی 2 گرایش آن
بازارکار رشته گفتار درمانی
معرفی صفر تا صد رشته گفتار درمانی
رشته دندانپزشکی
معرفی رشته دندانپزشکی
محبوب ترین شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
رشته داروسازی
معرفی صفر تا صد رشته داروسازی
بهترین مشاوره کنکور در تهران
بهترین مشاوره کنکور در تهران
بهترین مشاوره کنکور تجربی
بهترین مشاوره کنکور تجربی
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهسا
مهسا

سلام من هنوز نامزد دارم فقط عروسی نکردیم فقط عقد آیا میتونم به مدارس غیر حضوری برم؟

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور
پاسخ به  مهسا

ربطی به متاهل بودن شما نداره… میتونین در مدارس عیر حضوری شرکت کنین.. باید قوانین هر مدرسه رو از مدرسه محله اتون بپرسین

مهدی
مهدی

سلام ببخشید اگه به مدرسه نریم ولی تو امتحانات مدرسه شرکت کنیم مدرسه نمیتونه اقدام به اخراج دانش آموز یا کسر انضباط بشه؟

فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!