شروع از فروردین

شروع از فروردین برای کنکور انسانی + مشاوره رایگان

آیا شما هم جز آن دسته از داوطلبان کنکور انسانی هستید که برای کنکور دیر شروع به مطالعه کرده اند؟ بهترین زمان شروع تعطیلات عید و ماه فروردین است. شاید بخواهید مانند برنامه ریزی رتبه برترها عمل کنید تا سد کنکور را شکست دهید و این سه ماه آخر با برنامه ریزی پیش بروید، این فرصت عالی برای موفقیت در کنکور معجزه می کند. از سرزنش خود دست بردارید و از این فرصت باقی مانده بهترین استفاده را ببرید، شک نکنید شما هم می توانید رتبه برتر شوید و به دانشگاه و رشته مورد علاقه خود دست پیدا کنید. همین ترس زمان از دست رفته باعث به هدر رفتن زمان باقی مانده خواهد شد. برای استفاده حداکثری از فروردین ماه و تعطیلات نوروز و به طور کلی سه ماه آخر کنکور داشتن برنامه ریزی از مهم ترین اقدامات هر داوطلب کنکوری است. با برنامه ریزی مطالعه و تلاش شما نتیجه بخش خواهد بود. الف مشاور به شما ۷ روز مشاوره تحصیلی رایگان را پیشنهاد می کند تا با راهنمایی از مشاوران تحصیلی از فروردین ماه تا کنکور را با بهترین برنامه پیش بروید.

کسانی که در سه ماه آخر کنکور معجزه کردند

داوطلبان کنکور انسانی زمان زیادی حدود ۶ و ۷ ماه را از دست داده اید و نگرانی و استرس شما بیشتر و بیشتر می شود. سوالاتی مثل چه درس هایی را بخوانم؟ چطور جمع بندی کنم؟ در ذهنتان مطرح می شود. اما در کنار این نگرانی ها باید شما‌ نکاتی را رعایت کنید تا اگر هم زمان را از دست داده اید و فقط برای سه ماه آخر شروع به مطالعه و جمع بندی کرده اید. مطمئن باشید با برنامه ریزی این سه ماه ارزشمند پرثمر خواهد بود و هم به نتیجه دلخواه می‌رسید. نکات که شرح می‌دهیم باید از شروع فروردین رعایت کنید:

  • عدم توجه به جزئیات: با توجه به مهلت محدود باید از جزئیات سرصحنه نظر کنید به طور مثال از حاشیه ها،بیشتر بدانید و پاورقی ها. این مطالب نیز اهمیت چندانی ندارند و ۸۰ درصد سوالات کنکور از متن اصلی کتاب مطرح می شود.
  • سوالات کنکور نه سوالات تالیفی: باید به این نکته توجه داشته باشید که هوشمندانه پیش بروید و شروع شما از فروردین با کمک گرفتن از منابع مناسب آموزشی باشد. سوالات مباحثی را انتخاب کنید که مشابه سوالات کنکور سال های قبل باشد. از درسنامه های کم حجم و خلاصه وار استفاده کنید. تست های مربوط به آنها را بزنید تا سریع یاد بگیرید. استفاده از منابعی که تست های سراسری دارند بسیار کمک کننده است. 
  • نخواندن مطالب جدید: اشتباه ترین کار ممکن خواندن مطالب جدید است. در این فرصت باقیمانده به مرور مطالب قبل بپردازید تا کاملا آنها را یاد بگیرید.
چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟

کسانی که از ۱۵ فروردین شروع کردند

داوطلبان رشته انسانی ابتدا باید برای خود هدف، رشته و دانشگاه مورد نظر خود را معین کنند. از بودجه بندی هر درس و ضرایب آنها مطلع شوند، زیرا در هر زیر گروه ضرایب متفاوت است. به طور مثال برای قبول شدن در رشته حقوق باید زبان انگلیسی، ادبیات فارسی، عربی و ریاضی به خوبی مطالعه شود و کاملا بر این دروس مسلط باشید. ضرایب این دروس ۴ و ۳ می باشد. با توجه به مهلت باقیمانده تا کنکور شروع از فروردین برای مطالعه دروسی که ضریب بیشتری دارند منطقی تر است. اگر بخواهید شروع خوبی برای کنکور انسانی داشته باشید و به بهترین رشته های انسانی در دانشگاه دست پیدا کنید نیازمند یک برنامه ریزی اصولی هستید که این ویژگی ها را داراست: 

  1. ساده: نوشتن زمان مطالعه و کارای خود به گونه ای که خسته کننده نباشد.
  2. قابل اجرا: برنامه ای تنظیم کنید تا بتوانید از پس آن بر بیایید.
  3. منعطف: با توجه به زمان محدود اگر اتفاقات غیر قابل پیش بینی افتاد، بتوانید زمانی برای جبران این زمان در نظر بگیرید.
  4. مشخص کننده وضعیت تحصیلی فرد: برنامه ای تنظیم شود که پس مدتی شما شاهد پسرفت یا پیشرفت خود باشید.
  5. محدودیت زمانی: زمان شروع به مطالعه و پایان دادن به آن را مشخص کنید تا زمان مطالعه و استراحت شما دقیق تعیین شده باشد.
  6. برنامه ای متنوع: گنجاندن یک درس عمومی بین دو درس اختصاصی باعث تنوع در درس خواندن شما می شود. برای جلوگیری از بی انگیزگی باید اوقات فراغت کوتاه و استراحت کافی در نظر بگیرید.

🔵📣اگه تازه شروع کردی بیشتر رو این مباحث تمرکز کن:#انسانی

🔹ریاضی انسانی :مباحث پایه دوازدهم+فصل۲یازدهم
✨تاریخ دهم:دروس۲و۴و۵و۶و۸و۱۰و۱۱
✨تاریخ یازدهم:دروس۴و۶و۱۱و۱۴
✨تاریخ دوازدهم:دروس۲و۳و۶و۸و۱۱
✨جغرافیا دهم:دروس۴و۵و۸و۹و۱۰
✨جغرافیا یازدهم:دروس۷و۱۱
✨جغرافیا دوازدهم:دروس۲و۴و۵

سوال پرتکرار برای کنکور انسانی: دیر شروع به مطالعه کردم آیا موفق می شوم؟
شروع از فروردین برای کنکور

رتبه برترهایی که دیر شروع کردند

رتبه های تک رقمی هستند که در نیمسال دوم شروع به مطالعه کرده اند، از این موارد در رشته تجربی، انسانی و ریاضی یافت می شود. پس نگران نباشید که وقت خود را از دست داده اید. هر کسی به هر دلیلی امکان دارد نتوانسته نیمسال اول را مطالعه خوبی داشته باشد. تعداد قابل توجه رتبه برترهایی که از فروردین به طور جدی شروع به مطالعه کردند و نتیجه تلاش خود را دیدند نشان می دهد هر فردی با هر سطحی می تواند پر قدرت از فروردین ماه شروع به درس خواندن کند. با یک برنامه ریزی خوب، منابع مفید، فیلم های آموزشی و مشاور کاربلد سه ماه آخر سال می‌تواند جبران ضعف های تحصیلی و زمان از دست رفته را بکند. ما به شما توصیه می‌کنیم پر انگیزه باشید و حسرت گذشته را نخورید، با تلاش و برنامه ریزی دقیق موفق خواهید شد. 

برای استفاده حداکثری از فروردین ماه می توانید مقاله شروع از عید برای کنکور را مطالعه کنید و برای جمع بندی کنکور به مقاله چگونه برای کنکور 1402 جمع بندی کنیم؟ مراجعه کنید تا روش های اصولی جمع بندی را بیاموزید.

الف مشاور به شما ۷ روز مشاوره تحصیلی رایگان را برای شروع مطالعاتی شما از فروردین پیشنهاد می‌کند تا بهترین نتیجه را از کنکور به دست بیاورید.

اینستاگرام الف مشاور 

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
صفر تا صد معرفی رشته مهندسی کامپیوتر
0 تا 100 رشته مهندسی کامپیوتر
چطور زیست را 20 بگیریم؟
8 قدم تا 20 گرفتن زیست نهایی
انتخاب رشته ریاضی
بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + مشاوره انتخاب رشته ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی| 13 شغل پردرآمد رشته ریاضی 
شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
راهنمای مشاوره انتخاب رشته کنکور
راهنمای مشاوره انتخاب رشته 1403
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
بهترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین و جامع ترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین تحلیل منابع کنکور
بهترین و کامل‌ترین تحلیل منابع کنکور 1403
افزایش دقت
راه های افزایش دقت و تمرکز در حین درس خواندن
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ماه
ماه

سلام من تازه میخام شروع کنم رشته انسانی ام میتونم تو این زمان خودم برسونم؟
چجوری تند بخونم؟

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط ماه
ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور
پاسخ به  ماه

بله چرا که نه… کافیه استارت بزنی و شروع کنی.. اگر خودت به تنهایی نمیتونی … میتونی از الف مشاور کمک بگیری کافیه تو چت انلاین پیام بزاری

آهو
آهو

سلام من سال دوم تجربی ام بنظرتون اگه برم به رشته انسانی ، میتونم تا کنکورم خودمو برسونم؟

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور
پاسخ به  آهو

بله… اگر برنامه ریزی داشته باشین

کیمیا
کیمیا

برای استراحت من که دیر شروع کردم چه روز هایی رو پیشنهاد میکنید؟

فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!