ساعت مطالعه رتبه برترها را بدانید تا در کنکور موفق باشید.

ساعت مطالعه رتبه برترها چقدر است؟ / استاندارد ساعت مطالعه 

آیا ساعت مطالعه رتبه برترها را میدانید؟ چند ساعت مطالعه لازم است تا درس خواندن شما به نتیجه برسد؟ همه شما درگیر این سوالات شده اید و همیشه دوست دارید جواب این سوالات را بدانید، ساعت مطالعه هر فرد در میزان موفقیتش در امتحانات و کنکور سراسری بسیار اهمیت دارد، معلمان و مسئولان مدرسه باید ساعت مطالعه را به دانش آموزان یاد بدهید اما بسیاری از آنها به این نکته مهم توجه ندارند و از آن عبور میکنند، همان طور شیوه درس خواندن و مطالعه اهمیت دارد، مقدار ساعت مطالعه نیز دارای اهمیت است که اگر به مقدار کافی باشد نتیجه مطلوب به دست خواهد آمد اما اگر کمتر یا بیشتر از توان و شرایط فرد باشد یادگیری به طور کامل صورت نمی‌پذیرد. اهمیت ساعت مطالعه برای همه ما مشخص است. در این محتوا میتوانید با ساعت مطالعه مطلوب و ساعت مطالعه نفرات برتر آشنا شوید.

ساعت مطالعه رتبه های برتر ۱۴۰۰ 

زمانی که از رتبه های برتر در مورد ساعت مطالعشان سوال می شود، آنها ابتدا از برنامه ریزی درست و امیدواری و تلاش صحبت می‌کنند و سپس هر فرد تعداد ساعت های مختلفی را بیان می‌کنند. فردی با روزی ۸ ساعت به رتبه ۴ کنکور تجربی دست پیدا می کند فردی با ۱۲ ساعت مطالعه  رتبه ۱۰ کنکور هنر را به دست می آورد، برای افراد مختلف متفاوت خواهد آن چیزی که اهمیت دارد برنامه ریزی دقیق و کیفیت مطالعه است، همانطور که کمیت مطالعه اهمیت دارد کیفیت مطالعه بیشتر اهمیت دارد. وقتی ۱ ساعت مطالعه شما با کیفیت و بدون حواس پرتی و با داشتن شرایط مناسب باشد بازدهی بالایی خواهد داشت.

بهترین ساعت مطالعه پشت کنکوری ها

پشت کنکوری ها شرایط ویژه تری نسبت دانش آموزانی دارند که همان سال تحصیلی کنکور میدهند. پشت کنکوری برای اینکه از درس و مدرسه مدتی دور بوده اند می‌توانند با روزی ۶ ساعت به طور میانگین در روز مطالعه خود را شروع کنند تا کم کم آمادگی لازم را پیدا کنند و سپس روزی ۱۵ دقیقه تا ۲۰ دقیقه به ساعت مطالعه خود اضافه کنند. در کنار ساعت کنکور از برنامه ریزی مناسب و دقیق غافل نشوند و طبق همان برنامه تا روز کنکور پیش بروند. ما در الف مشاور برای پشت کنکوری های عزیز طرح ۷ روز مشاوره تحصیلی رایگان را پیشنهاد می کنیم تا اگرچه از درس و مدرسه فاصله گرفته اند اما می‌توانند با داشتن مشاور متخصص راه موفقیت و استراتژی درست برای رتبه برترشدن را بیاموزند.

توصیه مشاور برای ساعت مطالعه منظم

روزی ۸ ساعت مطالعه 

رتبه ۱ کنکور ریاضی سال ۹۸ با روزی ۸ ساعت توانسته رتبه برتر را کسب کند اما نمی‌توان گفت ۸ ساعت یک ساعت مشخص و ثابت برای همه افراد است و برای همه نتیجه بخش خواهد بود، باید نسبت به توانایی و شرایط شخصی و میزان یادگیری هر فرد ساعت مطالعه مشخص گردد. همانطور که گفتیم با برنامه ریزی دقیق در موفقیت شما بسیار اثرگذار است با برنامه مناسب بازدهی مطالعه و تمرکز شما بالا میرود وعلاوه بر این آرامش بیشتری در هنگام مطالعه دارید و از بی دقتی و حواس پرتی شما می کاهد. 

آیا شماهم نمی دانید چه ساعتی در طول شبانه روز برای مطالعه بهتر است با مراجعه به مقاله ی بهترین زمان مطالعه چه ساعاتی از روز است؟ زمان مطلوب مطالعه خود را بشناسید.

🔵📣برنامه ریزی روزانه افراد موفق که بابد انجام بدن: 

🔹بیدار شدن انجام روتین صبح: 

ساعت ۵-۸ صبح ( برنامه ریزی،  چک لیست،  صبحانه مقوی،  ورزش سبک)

🔹کار کردن رسیدگی به زندگی مالی: 
ساعت ۸-۱۶ ظهر (کار ثابت روزانه،  سرمایه گذاری،  بیزنس)

🔹 یادگیری مهارت آموزش دیدن: 
ساعت ۱۶-۱۸ بعدظهر ( یادگیری مهارت،  دوره دیدن،  تمرین و مهارت ها و تخصص)

🔹وقت آزاد و فعال: 
ساعت ۱۸تا ۲٠شب ( ورزش سنگین،  استراحت،  بودن با خانواده)

🔹آنالیز روز کارهای شخصی:
ساعت ۲٠تا۲۲شب ( آماده شدن برای فردا ، کارهای شخصی)

🔹 روتین شب آماده شدن برای خواب:
ساعت ۲۲-۲۳ ( مطالعه،  مدیتشن آماده شدن برای خواب،  خواب)

ساعت مطالعه رتبه برترها چقدر است؟ / استاندارد ساعت مطالعه  1

استاندارد ساعت مطالعه

در خصوص استاندارد ساعت مطالعه تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد بین ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر و ۴ بعد از ظهر تا ۱۰ شب بهترین زمان برای یادگیری و بیشترین تاثیر پذیری مغز برای کسب مطالب میباشد. حال اگر بخواهیم مقدار ساعت مطالعه برای داوطلبان و دانش آموزان در نظر بگیریم که منجر به موفقیت و دستیابی به اهدافشان شود مقدار ساعت معینی وجود ندارد اما چیزی که دارای اهمیت است توانایی هر فرد، سرعت یادگیری، شرایط زندگی و روحیات متناسب هر فرد می باشد که همه این ویژگی ها در افراد مختلف متفاوت خواهد بود، برخی نیاز به ۱۲ الی ۱۴ ساعت مطالعه در روز دارند در صورتی که فردی با ۸ الی ۱۰ ساعت در روز مطالعه مفید و سودمندی خواهد داشت، همانطور که گفتیم سطح کیفی مطالعه اهمیت بیشتری از کمیت مطالعه دارد و ساعت مطالعه در کنار کیفیت معنای واقعی خود را به دست می آورد، برای داشتن کیفیت خوب در مطالعه تکنیک های درس خواندن از اهمیت بالایی برخوردار است، برای فراگیری تکنیک های مطالعه و درس خواندن به روش درست و اصولی میتوانید از الف مشاور مشاوره دریافت کنید ما در کنار شما هستیم تا شما بهترین روش ها را برای رتبه برتر شدن و داشتن آینده ای درخشان یاد بگیرید و تلاش و زحمت شبانه روزی شما نتیجه بخش باشد.

سخن پایانی

داشتن ساعت مطالعه منظم یکی از مواردی است که برای موفقیت و داشتن نمرات بالا و رتبه برتر شدن شما به آن نیاز دارید، اگر بیش از حد خودتان را درگیر ساعت مطالعه کنید و وسواس به خرج بدهید همان مقداری که درس می‌خوانید هم بازدهی خوبی نخواهد داشت، در طول سال های تحصیلی به طور منظم از درس بخوانید و همه ی مطالب را سال آخر به طور فشرده و درهم نخوانید زیرا استرس اجازه یادگیری یا شنا نخواهد داد و البته تمرکز لازم برای درس خواندن نخواهید داشت، تمرکز یک اصل مهم و اساسی در یاد گرفتن و به خاطر سپردن مفاهیم درسی است، بدون تمرکز شما فقط روخوانی می‌کنید و هیچ وقت نتیجه خوبی نخواهید داشت. پس با رعایت این موارد و داشتن اعتماد به نفس و روحیه ای قوی کنکور هیچوقت سد راه موفقیت های شما نیست بلکه پلی برای رسیدن به آنهاست.

اینستاگرام الف مشاور

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
8 قدم تا 20 گرفتن زیست نهایی
انتخاب رشته ریاضی
بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + مشاوره انتخاب رشته ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی| 13 شغل پردرآمد رشته ریاضی 
شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
راهنمای مشاوره انتخاب رشته کنکور
راهنمای مشاوره انتخاب رشته 1403
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
بهترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین و جامع ترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین تحلیل منابع کنکور
بهترین و کامل‌ترین تحلیل منابع کنکور 1403
افزایش دقت
راه های افزایش دقت و تمرکز در حین درس خواندن
بدون مشاور خودت برنامه ریزی کن.
چطور برنامه ریزی درسی کنیم؟ بدون کمک گرفتن از مشاور
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یلدا
یلدا

سلام بازدهی هر شخص فرق میکنه؟

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور
پاسخ به  یلدا

صد در صد

فاطمه
فاطمه

ممنون از سایت الف مشاور

فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!