برنامه ریزی کنکور از شهریور

برنامه ریزی کنکور از شهریور – با الف مشاور رتبه برتر شوید!

برنامه ریزی کنکور از شهریور ماه باید به چه صورت باشد تا بیشترین بازدهی را داشته باشیم؟

آماده شدن برای کنکور و پیشروی در مسیر موفقیت، تنها با وجود یک برنامه ریزی اصولی امکان‌پذیر است. تابستان بهترین فرصت برای مطالعه است. اگر تا به الان برای کنکور 1403 شروع نکرده‌اید؛ از شهریور ماه شروع کنید و این فرصت را از دست ندهید.

با ما همراه باشید؛ ما در الف مشاور به بررسی یک برنامه درسی اصولی از شهریور ماه اشاره می‌کنیم.

آیا شروع مطالعه برای کنکور از شهریور دیر است؟

به طور کلی تابستان بهترین فرصت برای مطالعه دروس پایه، رفع نقاط ضعف، تقویت نقاط قوت و پیدا کردن بهترین روش‌های مطالعه برای خود است. اگر تا به الان برای کنکور 1403 شروع نکرده‌اید؛ بهتر است از شهریور ماه شروع کنید. 

با وجود اینکه شروع مطالعه برای کنکور از شهریور ماه دیر است؛ اما شما می‌توانید با داشتن یک برنامه ریزی اصولی به درستی پیش روید.

همچنین باید بگویم که بهترین زمان برای شروع مطالعه برای کنکور در تابستان پایانی و یا همان اوایل مرداد ماه است. با شروع زودهنگام مطالعه، فرصت بیشتری برای آمادگی بهتر و رسیدن به نتیجه مطلوب خواهید داشت. با این حال، هر چه هم دیرتر شروع کنید، همچنان می‌توانید با تلاش و پشتکار به نتیجه خوبی دست یابید.

برنامه ریزی درسی اصولی

آشنایی با اصول برنامه ریزی کنکور

برای برنامه‌ریزی کنکور، ابتدا باید برنامه‌ای را برای خود تعیین کنید. در این برنامه باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

1- تعیین هدف: ابتدا باید هدف خود را برای کنکور مشخص کنید. این هدف باید قابل دستیابی و واقع‌گرایانه باشد.

2- تعیین زمان: برنامه‌ریزی کنکور باید به گونه‌ای باشد که شما در طول زمان به هدف خود برسید. بنابراین باید زمان مطالعه و تکالیف را به گونه‌ای تعیین کنید که شما به هدف خود برسید.

3- تعیین منابع: برای مطالعه کنکور، باید از منابع مختلف استفاده کنید. برای این منظور، می‌توانید از کتاب‌های درسی، منابع آموزشی، نرم‌افزارهای آموزشی و سایر منابع استفاده کنید.

4- تعیین برنامه مطالعه: باید برنامه‌ای برای مطالعه تعیین کنید. این برنامه باید شامل زمان‌بندی مطالعه، تکالیف و تمرینات باشد.

5- ارزیابی پیشرفت: برای برنامه‌ریزی کنکور، باید به پیشرفت خود توجه کنید و آن را ارزیابی کنید. این ارزیابی می‌تواند به شما کمک کند تا در مسیر درست حرکت کنید و به هدف خود برسید.

توی این وویس🎧
بهت یاد دادم که چجوری⁉️ برنامه ریزی شخصی داشته باشی📜🤩
یا هروقت که برای خودت برنامه ریزی کردی بتونی بهش عمل کنی😎👌

📛 تحت هر شرایط باید برنامه شخصی خودت رو داشته باشی📒⏳️
حالا چجوری؟⁉️
وویس رو پلی کن کامل برات توضیح دادم🤗

جهت دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور از الف مشاور کلیک کنید

برای کنکور 1403 از کجا شروع کنم؟

اگر شما یک داوطلب کنکوری 1403 هستید؛ باید از همین حالا خود را برای کنکور 1403 آماده کنید. اگر تا الان شروع نکرده‌اید و از تابستان خود به عنوان یک فرصت طلایی استفاده نکرده‌اید، اصلا نگران نباشید. از همین حالا شروع کنید.

با طراحی برنامه ریزی اصولی و جامع و عمل به آن و کمک از بهترین مشاوران تحصیلی می‌توانید تا کنکور 1403 آماده شوید.

از کجا برای کنکور باید شروع کرد؟

چطور برای کنکور شروع کنم؟  

ضرورت داشتن مشاور کنکور از شهریور ماه

برای برنامه ریزی کنکور از شهریور، ضرورت داشتن مشاور کنکور بسیار مهم است. مشاور کنکور می‌تواند به شما در انتخاب رشته، تعیین هدف، تعیین برنامه مطالعاتی، ارائه راهکارهای مطالعاتی و پاسخ به سوالات شما کمک بسیاری کند. بنابراین در نظر داشته باشید که با داشتن یک مشاور کنکور حرکت به سمت هدف شما ساده‌تر و موثرتر خواهد بود.

نحوه مدیریت روابط، تفریحات و تایم های استراحت در سال کنکور

سال کنکور سالی بسیار حساس و مهم است. در این سال باید تمام روابط، تفریحات و مهمانی رفتن شما بر اساس برنامه باشد تا بتوانید زمان خود را مدیریت کنید و از هدر رفتن وقت خود جلوگیری کنید. به موارد زیر در این خصوص توجه کنید.

  • مدیریت روابط

در سال کنکور شاید بخشی از زمان شما را در مدارس و کلاس‌های تقویتی بگذرانید، اما همچنان نباید از رفتار خود در برابر دوستان و خانواده فراموش کنید. در این سال باید به مدیریت روابط خود با دوستان و خانواده توجه کنید. به دوستان خود بگویید که شما در حال یادگیری هستید و نیاز به استراحت و تمرکز دارید. روابطتان را با خانواده خود هم برنامه‌ریزی کنید تا وقت کافی برای مطالعه داشته باشید، اما در عین حال زمان کافی را برای رفتار با خانواده و تفریحات خود در نظر بگیرید.

  • تفریحات

تفریحات و استراحت در سال کنکور بسیار مهم است. باید به خود اجازه دهید که بعضی از روزها را به تفریح بگذرانید. این می‌تواند شامل دیدن فیلم، خواندن کتاب، بازی کردن با دوستان و یا هر فعالیت دیگری باشد که شما را از فشار کنکور دور کند. اما باید به خودتان توجه داشته باشید و از زمان خود به صورت موثر استفاده کنید.

  • تایم های استراحت

استراحت‌های کوتاه در طول روز نیز بسیار مهم هستند. باید به خود اجازه دهید که در طول روز چندین بار استراحت کوتاه داشته باشید. این می‌تواند شامل چند دقیقه رفتن به سمت پنجره و تماشای منظره، گوش دادن به موسیقی، یا حتی خوردن یک میوه باشد. این استراحت‌های کوتاه می‌توانند به شما کمک کنند تا تمرکز خود را برای مطالعه بیشتر بدهید.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی از الف مشاور کلیک کنید

چگونگی اجرای برنامه مطالعاتی کنکور از شهریور

چگونگی اجرای برنامه مطالعاتی کنکور از شهریور ماه شامل موارد زیادی است، به موارد زیر توجه کنید:

  • پایبندی به برنامه ریزی درسی

برای موفقیت در کنکور و افزایش بازدهی برنامه طراحی شده، باید در عمل به آن پایبند باشید. عواملی مانند تبلی، برنامه ریزی رویایی و برنامه درسی غیر اصولی باعث می‌شود که نتوانید به برنامه خود عمل کنید.

  • تعیین زمان استراحت

دومین عاملی که باید در اجرای برنامه ریزی درسی خود در نظر بگیرید، زمان استراحت است. استراحت خوب و مفید تاثیر زیادی بر سطح کیفیت مطالعه شما دارد. بنابراین حتما باید هر 60 دقیقه مطالعه، یک ربع استراحت کنید. همچنین باید بدانید که تفریح و مسافرت حتی در سال کنکور هم لازم است. بنابراین باید زمان‌هایی را به مسافرت، مهمانی و تفریح اختصاص دهید.

  • یادداشت میزان مطالعه روزانه خود  

با یادداشت میزان ساعات و حجم مطالعاتی خود در طول روز می‌توانید از میزان پیشرفت و حجم دروسی که خوانده‌اید به طور دقیق آگاه شوید. این کار باعث افزایش انگیزه در شما می‌شود. همچنین می‌توانید برای هفته بعدی به طور دقیق برنامه ریزی کنید.

  • پارت بندی دروس مطالعاتی مورد نظر

همانطور که به آن اشاره شد؛ باید به ازای هر یک ساعت مطالعه، 15 دقیقه استراحت کنید. برای این کار باید دروسی را که قصد دارید در طول یک روز بخوانید، پارت بندی کنید. بدین صورت که برای مطالعه 3 ساعت درس زیست، 3 تایم در نظر بگیرید.  

  • افزایش ساعات مطالعه

برای جلوگیری از خستگی در زمان مطالعه و افزایش تدریجی ساعات مطالعه خود؛ باید دروس مطالعاتی خود را پارت بندی کنید، تنوع دروس را رعایت کنید و در برنامه درسی از مطالعه تست و مباحث تشریحی به طور همزمان استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با تسلط بر مباحث بر افزایش ساعات مطالعه در طول روز بیافزایید. از دیگر راه‌های افزایش ساعات مطالعه، بدون وقفه طولانی و پشت سر هم خواندن پارت‌های مطالعاتی است. به طور مثال باید بعد از یک ساعت مطالعه و یک ربع استراحت، حتما شروع به خواندن دیگر پارت‌های درسی کنید.

راه های کاهش استرس

آشنایی با تکنیک های کاهش اضطراب و استرس

در سال کنکور، اضطراب و استرس ممکن است بیشتر از همیشه باشد. برای مقابله با این مشکلات، باید با تکنیک‌های کاهش اضطراب و استرس آشنا شوید. برخی از این تکنیک‌ها عبارتند از:

  • تنفس عمیق

با تمرین تنفس عمیق، می‌توانید به طور فعال بر روی کاهش استرس و اضطراب خود تاثیر بگذارید. باید نفس عمیق بکشید و آن را به طور کامل تنفس کنید. دم بگیرید و باز دم کنید. حتما شب هنگام موقع خواب چندین بار 

  • مدیتیشن

مدیتیشن یک تکنیک روحانی است که به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند. با تمرین مدیتیشن، می‌توانید به طور فعال به خودتان اجازه دهید که از فشار کنکور دور شوید. بهتر است ابتدای صبح بعد از خواب یا آخر شب قبل از خواب مدیتیشن کنید.

  • ورزش

ورزش به عنوان یک تکنیک کاهش استرس و اضطراب بسیار مؤثر است. با تمرین ورزش، می‌توانید به طور فعال به خودتان اجازه دهید که از فشار کنکور دور شوید و برای مطالعه بیشتر آماده شوید.

  • یوگا

یوگا یک تکنیک روحانی است که به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند. با تمرین یوگا، می‌توانید به طور فعال به خودتان اجازه دهید که از فشار کنکور دور شوید و برای مطالعه بیشتر آماده شوید.

با تمرین این تکنیک‌ها، می‌توانید به طور فعال به کاهش استرس و اضطراب خود کمک کنید و برای مطالعه بیشتر آماده شوید.

اهمیت شرکت در آزمون های ازمایشی از شهریور 

همچنین، شرکت در آزمون های ازمایشی از شهریور نیز می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب شما کمک کند. با شرکت در این آزمون‌ها، می‌توانید با محیط آزمون آشنا شوید و با تجربه آزمون، بهتر برای کنکور آماده شوید. همچنین با حضور در کلاس‌های تقویتی و کارگاه‌های آموزشی، می‌توانید بهتر برای کنکور آماده شوید و با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران، از استرس و اضطراب خود بکاهید.

سخن آخر – برنامه ریزی کنکور از شهریور

ما در این مقاله به معرفی کامل اهمیت شروع برنامه ریزی از شهریور ماه، آشنایی با اصول برنامه ریزی، اهمیت داشتن مشاور و … پرداخته‌ایم. امیدواریم که با مطالعه این مطلب بتوانید با برنامه ریزی اصولی از شهریور ماه شروع به مطالعه کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهامی می‌توانید با ما در بخش کامنت ارتباط برقرار کنید.

با آرزوی موفقیت برای شما داوطلب گرامی

اینستاگرام الف مشاور
مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
بهترین مشاوره کنکور تجربی
بهترین مشاوره کنکور تجربی
بهترین مشاوره کنکور در تهران
بهترین مشاوره کنکور در تهران
تغذیه کنکوری ها
هر آنچه که باید درباره تغذیه کنکوری ها بدانید!
صفر تا صد معرفی رشته مهندسی کامپیوتر
0 تا 100 رشته مهندسی کامپیوتر
چطور زیست را 20 بگیریم؟
8 قدم تا 20 گرفتن زیست نهایی
انتخاب رشته ریاضی
بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + مشاوره انتخاب رشته ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی| 13 شغل پردرآمد رشته ریاضی 
شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
راهنمای مشاوره انتخاب رشته کنکور
راهنمای مشاوره انتخاب رشته 1403
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!