سوالاتی که باید از مشاور تحصیلی پرسید؟

سوالاتی که باید از مشاور تحصیلی پرسید؟

هنگامی که در زمینه تحصیل دچار مشکل میشود و به دنبال راه حل آن میگردید، اولین گزینه ای که به ذهنتان میرسد این است که از یک مشاور تحصیلی کمک بگیرید. همانطور که یک پزشک میتواند در سلامت جسم شما تاثیر گذار باشد، مشاور تحصیلی هم میتواند در آینده شغلی و ارتقای تحصیلی موثر باشد. اما در جلسه مشاور تحصیلی چه باید گفت؟ یا در جلسات مشاوره تحصیلی چه میگذرد؟ چه سوالاتی را باید از مشاور تحصیلی پرسید؟ این یکی از سوال های  پرتکرار بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان است. از این رو آکادمی مشاور کنکور الف مشاور در این مقاله به شما آموزش میدهد که در جلسه مشاور تحصیلی در چه زمینه هایی صحبت و مشکلاتتان را برطرف کنید. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

به مشاور تحصیلی چه بگوییم؟

در جلسه مشاوره تحصیلی چه بگوییم؟

بسیاری از افراد در هنگام مراجعه به جلسه مشاور، نمیدانند با مشاور در چه زمینه ای صحبت کنند و منظورشان را به درستی برسانند. اگر شما بدانید که در جلسه مشاور قرار است چه اتفاقی بیفتد، راحت تر می توانید مشکلات و مسائل تان را با مشاور مطرح کنید. اگر در اطرافتان مشاور تحصیلی خوبی سراغ ندارید، پیشنهاد ما به شما آکادمی الف مشاور میباشد. الف مشاور با بکارگیری مشاورین با تجربه و دلسوز، میتواند بهترین راهنمای شما در زمینه مشاور تحصیلی و انتخاب رشته باشد. شما میتوانید در دوره مشاور تحصیلی رایگان 7 روزه الف مشاور شرکت کنید و مشکلات و موانع درسی تان را برطرف کنید.

برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور کلیک کنید.

دوره مشاور تحصیلی رایگان 7 روزه الف مشاور

نکته مهم: درخواست های شما از مشاور در برقراری ارتباطات بعدی و آشنایی بهتر، در روند جلسات بسیار تاثیرگذار است. از این رو در ادامه به شما توضیح میدهیم که در جلسه مشاور چه میگذرد و چه مسائلی بررسی میشود. پس با ما همراه باشید.

اولین گام: سطح درسی و عادت های دانش آموز مورد بررسی قرار می گیرد

اساسا در جلسه اول مشاوره وضع تحصیلی دانش آموز و روش های مطالعه آن مورد بررسی قرار میگیرد. علاوه بر آن از لحاظ روانی و روحی مورد بررسی و اهداف، انگیزه دانش آموز پرسیده می شود. یادتان باشد؛ اولین جلسه مهمترین جلسه مشاور می باشد. پس با مشاور تحصیلی تان رو راست باشید و تمام خواسته هایتان را با وی در میان بگذارید. مشاور تحصیلی با اطلاعاتی که دریافت می کند، طبق آن، برنامه جامعی را برای شما فراهم میکند. 

دومین گام: خانواده را با دانش آموز همراه می سازد

همراهی و نقش خانواده در امر تحصیل فرد بسیار مهم و حیاتی است. از این رو جلسات مشاوره تنها برای دانش آموز نیست بلکه خانواده هم باید در این امر سهیم باشند و مشاوره های لازم را دریافت کنند. خانواده میتواند در مسیر رسیدن اهداف فرزندشان، به آنها انگیزه و کمک کنند. یک مشاور خوب میتواند والدین را در مورد وظایفی که در زمینه تحصیل فرزندشان دارند، آگاه کند. پس مشاور تحصیلی تنها به دانش آموز اختصاص داده نمیشود.

گام سوم: منابع مناسب درسی را به دانش آموز پیشنهاد می دهند

امروزه با روی کار آمدن انتشارات مختلف و کتاب های درسی گوناگون، انتخاب یک منبع مناسب درسی برای دانش آموز بسیار دشوار است. از این رو یکی از مهمترین وظایف مشاور تحصیلی، معرفی بهترین منابع درسی است. با مشخص شدن منابع، دانش آموز دیگر از سردرگمی نجات میابد و وقت خود را صرف تهیه منابع معتبر نمی کند. علاوه بر این شما با کمک یک مشاور خوب می توانید از هزینه های اضافی برای خرید کتاب کمک آموزشی صرفه جویی کنید. 

گام چهارم: یک برنامه درسی شخصی و اصولی برای دانش آموز طراحی می شود

پس از اینکه مشاور با شیوه مطالعه، سبک زندگی، علایق و اهداف دانش آموز مطلع شد، برنامه ای شخصی و مناسب با شرایط دانش آموز طراحی میکند. در برنامه درسی اصولی معمولا موارد زیر همگی رعایت میشود:

  • مرور درس ها
  • زمان تست زنی
  • ساعت مطالعه و کلاس ها
  • زمان استراحت
  • بودجه بندی مطالب

 برنامه ریزی درسی معمولا به صورت هفتگی میباشد.

گام پنجم:ایجاد انگیزه به دانش آموز در رسیدن به اهداف

داشتن انگیزه و پشتکار یکی از رازهای موفقیت در زمینه های مختلف است. از آنجایی که آزمون کنکور دارای شرایط خاص و استرس زایی است، بسیاری از دانش آموزان در این مسیر بی انگیزه و ناامید می شوند و خود را یک بازنده می دانند. در این شرایط فقط یک مشاور حرفه ای میتواند ناجی دانش آموز باشد و با یادآوری توانایی هایش به آن روحیه بدهد.

 به یاد داشته باشید داشتن انگیزه و پشتکار، لازمه موفقیت در کنکور سراسری است.

گام ششم: میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموز مورد بررسی قرار میگیرد

اکثر داوطلبان کنکور با شرکت در آزمون های آزمایشی مختلف پیشرفت تحصیلی خود را محک میزنند. مشاور تحصیلی با در نظر گرفتن سطح تحصیلی دانش آموز، کارنامه آزمون را بررسی و نقاط ضعف و قوت را به داوطلب گوشزد میکند. مشاور با یک برنامه ریزی تخصصی سعی در برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت داوطلب دارد. علاوه بر این اگر داوطلب در زمینه مطالعه یا تست زنی دچار مشکل باشد، شیوه صحیح آن را آموزش میدهد. پس یک مشاور خوب میتواند در پیشرفت تحصیلی تان یک نقش کلیدی داشته باشد.

گام هفتم: آینده کاری رشته مورد بررسی قرار میگیرد

یکی از سوالات رایج که داوطلبان کنکور برای انتخاب رشته با مشاوران در میان میگذارند، آینده شغلی رشته دانشگاهی است. یکی از وظایف اصلی مشاور معرفی کامل رشته و آینده شغلی آن است. هنگامی که دانش آموز یا داوطلب با آینده شغلی و شرایط تحصیلی رشته آشنا شود، میتواند به راحتی انتخاب رشته کند و در رشته تحصیلی مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهد. همانطور که مشاور می تواند در انتخاب رشته شما نقش کلیدی داشته باشد میتواند با یک راهنمایی اشتباه آینده شما را تحت تاثیر قرار دهد. پس حتما از یک مشاور خوب و کاربلد در زمینه انتخاب رشته کمک بخواهید. الف مشاور، یکی از معتبرترین و حرفه ای ترین آکادمی مشاوره تحصیلی و کنکور میباشد که میتواند با مشاوره انتخاب رشته در این زمینه به شما کمک کند. 

جهت دریافت دوره مشاور تحصیلی رایگان کلیک کنید.

چگونه یک مشاور تحصیلی خوب و حرفه ای پیدا کنیم؟

چگونه یک مشاور تحصیلی خوب و حرفه ای پیدا کنیم؟

انتخاب مشاور تحصیلی مناسب در مسیر موفقیت داوطلب کنکور بسیار تاثیر گذار است. یک مشاور خوب از ابتدا مسیر شما را همراهی میکند و بهترین راه ها را برای رسیدن به اهدافتان به شما نشان میدهد. حال تصور کنید اگر یک مشاور نابلد را برای راهنمای تحصیلی انتخاب کنید، نه تنها شما را از گمراهی در می آورد بلکه جلو پیشرفت شما را میگیرد و تمام تلاش هایتان را بیهوده می سازد. پس حتما قبل انتخاب مشاور در مورد تجربه و سوابق آن به خوبی تحقیق کنید. علاوه براین شما میتوانید به شماره 09121750697 تماس حاصل فرمایید و با مشاورین با تجربه الف مشاور به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

سوالات متداول درباره مقاله سوالاتی که باید از مشاور تحصیلی بپرسید!

  • در جلسات مشاوره چه سوالاتی را باید از مشاوره تحصیلی پرسید؟

در متن مقاله به تمامی سوالاتی که باید از مشاور خود بپرسید، اشاره کرده‌ایم. بنابراین برای آمادگی در جلسات مشاوره توصیه می‌شود حتما مقاله «سوالاتی که باید از مشاور خود بپرسید» را مطالعه کنید.

  • یک مشاور خوب و حرفه‌ای چگونه است؟

یک مشاور تحصیلی خوب باید دارای مهارت و تجربه فراوانی در زمینه تحصیلی باشد. همچنین باید دلسوز باشد. یک مشاور خوب باید با تمام اطلاعات و تجربیات خود بتواند با دانش آموز به خوبی ارتباط برقرار کند و او را به درستی راهنمایی نماید.

  • چگونه یک مشاور حرفه‌ای پیدا کنیم؟

الف مشاور با داشتن مشاوران متخصص در زمینه مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته، موفقیت شما را برای رسیدن به هدفتان تضمین می‌کند. شما می‌توانید از مشاوره تحصیلی رایگان الف مشاور برای رتبه برتر شدن بهره‌مند شوید.

کلام پایانی الف مشاور

حال که دانستید در جلسات مشاوره تحصیلی چه میگذرد، وقت آن رسیده تا با یک مشاور خوب و کاربلد صحبت کنید و مشکلاتتان را به طور کامل برطرف کنید. پیدا کردن یک مشاور خوب و کاربلد کار دشواری است. از این رو ما به شما یکی از معتبرترین سایت های مشاوره تحصیلی رایگان را معرفی می کنیم. الف مشاور در طی سال های متوالی با رتبه برتر ساختن دانش آموزان و موفقیت آنها در کنکور سراسری میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای راهنمایی شما در زمینه مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته باشد. برای اطلاع بیشتر از شرایط مشاوره و خدمات میتوانید با مشاورین ما در الف مشاور تماس حاصل فرمایید. برای آگاهی از نکات کنکوری و اخبار داغ کنکور، الف مشاور را در اینستاگرام دنبال کنید. 

اینستاگرام الف مشاور

با آرزوی موفقیت شما داوطلبان عزیز

گروه تخصصی مشاوره کنکور الف مشاور

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
انتخاب رشته ریاضی
بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + مشاوره انتخاب رشته ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی| 13 شغل پردرآمد رشته ریاضی 
شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
راهنمای مشاوره انتخاب رشته کنکور
راهنمای مشاوره انتخاب رشته 1403
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
بهترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین و جامع ترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین تحلیل منابع کنکور
بهترین و کامل‌ترین تحلیل منابع کنکور 1403
افزایش دقت
راه های افزایش دقت و تمرکز در حین درس خواندن
بدون مشاور خودت برنامه ریزی کن.
چطور برنامه ریزی درسی کنیم؟ بدون کمک گرفتن از مشاور
از کی برای کنکور 1404 شروع کنیم؟
از کی برای کنکور 1404 شروع کنم؟
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیررضا
امیررضا

منابع درسی خوب کدام ها هستند؟؟

سارا
سارا

مشاوره گرفتم ازتون نمراتم خیلی بهتر شد ممنون

J Alvandi
J Alvandi

تایم مشاوره تحصیلی تون چقدره؟

Eng taghavi
Eng taghavi

واقعا کمک کننده بود

زهرا
زهرا

من از مشاوره رایگانتون استفاده کردم و واقعا راضی بودم، واقعا مرسی

مدیسا
مدیسا

سلام وقتتون بخیر
نحوه خلاصه نویسی و تست زدن رو هم بصورت تلفنی امکان پذیره؟؟

فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!