برنامه ریزی برای تابستان

چگونه برای تابستان کنکور برنامه ریزی کنیم؟

با نزدیک شدن به بازه طلایی تابستان برای کنکوری ها به خصوص پایه دوازدهم، داوطلبان احساس می کنند بهترین زمان برای مطالعه و برنامه ریزی کنکوری فرا رسیده است. وقتی شما هدف بزرگی مثل قبول شدن در رشته پزشکی دارید، باید یک برنامه ریزی دقیق و مناسب داشته باشید و در آزمون های آزمایشی شرکت کنید، تا خود را برای آزمون سراسری آماده کرده باشید. حالا این سوال مطرح می شود که چه برنامه ریزی شما را رتبه برتر می کند و بسیاری از رتبه برتر ها از آن بهره بردند. زمانی که سال تحصیلی با امتحانات سال یازدهم به اتمام می‌رسد خیلی از داوطلبان کنکوری از تابستان شروع به مطالعه می کنند. کسانی این سه ماه را برای استراحت انتخاب می کنند به یاد داشته باشند تعدادی نیز از آنها پیشی گرفتند و با برنامه ریزی از تابستان خود بیشترین استفاده را بردند. با شروع سال تحصیلی جدید حجم سنگین درس ها نیز اضافه می شود، پس حتما لازم است از تابستان با برنامه ریزی مطالعات کنکوری خود را آغاز کنید. با ما در این مقاله همراه باشید تا از اهمیت برنامه ریزی و مطالعه در تابستان آشنا شوید‌.

برنامه ریزی تابستان یازدهم به دوازدهم تجربی

برنامه ریزی تابستان برای دانش آموزان یازدهم بسیار به موفقیت آنها کمک می کند. تابستان یازدهم به دوازدهم حساس ترین برهه زمانی هر داوطلب است. بسیاری از داوطلبان این زمان صرف تفریح و استراحت می کنند، اشتباه ترین کار ممکن همین است. تمام مشاوران تحصیلی از اهمیت مطالعه در تابستان و جمع بندی دروس پایه گفته اند. برنامه ریزی در تابستان به شما کمک می کند دروس دهم و یازدهم را کاملا مرور کنید و نقاط ضعف و قوت خود را به دقت بشناسید. توجه داشته باشید ۹۰ درصد افرادی که رتبه برتر شده اند نقطه شروع مطالعه برای کنکور شان را تابستان یازدهم عنوان می کنند. پس فرصت را از دست ندهید، در تابستان  با برنامه ریزی جلو بروید و کیفیت مطالعه خود را بالا ببرید. الف مشاور در کنار شماست و مشاوره تحصیلی آنلاین را به صورت رایگان در اختیارتان قرار داده تا با خیالی آسوده از مطالعه تابستانی نهایت استفاده را ببرید. 

چگونه برای تابستان کنکور برنامه ریزی کنیم؟ 1

جدول برنامه ریزی کنکور

همان طور که میدانید مطالعه برای کنکور بایستی به صورت مستمر و طولانی باشد، به گونه ای که زنجیروار به هم‌ متصل باشد. یک مطالعه مناسب بعد از یادگیری باید مرور، تمرین کردن و تکرار را به صورت پیوسته داشته باشد. در جدول برنامه ریزی کنکور نیز تمام نکاتی که یک دانش آموز باید به آن توجه کند وجود دارد. برنامه ریزی برای تابستان باید دروس پایه جمع بندی شود و دروس دوازدهم نیز پیش خوانی شود. اگر دانش آموز خیال کند بدون برنامه ریزی می تواند در تابستان مطالعه داشته باشد، اشتباه فکر می‌کند. اگر صرفا فقط مطالعه صورت پذیرد اما بدون روش های یادگیری و مطالعه باشد بازدهی خوبی نخواهد داشت و مطالب به راحتی فراموش می شوند. همچنین بدون اطلاع از روش های جمع بندی صحیح و کاربردی، به درستی دروس جمع بندی نمی شوند و در ماه آخر کنکور دچار سردرگمی و اشتباه خواهید شد. در جدول برنامه ریزی کنکور به زمان استراحت و مطالعه به تفکیک توجه ویژه ای شده است. برای تنظیم یک جدول برنامه ریزی برای مطالعه در تابستان و همچنین برنامه جمع بندی کنکور می توانید از مشاور تحصیلی کمک بگیرید. مشاوره تحصیلی آنلاین را از دست ندهید تا در اسرع وقت برنامه ریزی مختص خودتان را دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره جمع بندی کنکور میتوانید به مقاله های به رنامه جمع بندی کنکور 1402 و چگونه برای کنکور 1402 جمع بندی کنیم؟ مراجعه کنید.

برنامه ریزی آنلاین کنکور

برای مطالعه در تابستان ابتدا باید از سطح درسی خود آگاهی داشته باشید. سپس ببینید چه هدفی از شرکت در کنکور دارید آیا هدف شما کسب رتبه برتر و رسیدن به رشته های تاپ دانشگاهیست؟ یا صرفا هدفتان از شرکت در کنکور سرگرمی است. اگر هدف بزرگی مثل قبولی در رشته پزشکی دارید، هرگز کارتان را به فردا موکول نکنید بهترین فرصت شروع مطالعه از تابستان ۱۴۰۲ است تا در کنکور ۱۴۰۳ خوش بدرخشید. برنامه ریزی آنلاین کنکور یک انتخاب مطمئن و راهگشا برای موفقیت در کنکور است. مطالعه از تابستان برای کنکور از این جهات اهمیت دارد:

  • افزایش ساعت مطالعه
  • شناخت نقاط ضعف و قوت
  • عادت کردن به مکان مطالعه خاص خودتان
  • مرور دروس پایه دهم و یازدهم 
  • شناخت روش مطالعاتی خود
  • با برنامه ریزی جلو رفتن

برنامه 5 ماهه کنکور تجربی

کنکور تجربی هر ساله با تعداد زیادی داوطلب روبه روست، که با هدف های بزرگ سخت تلاش می کنند که به آنها برسند. برنامه ۵ ماهه برای تجربی ها نیز یکی از برنامه ریزی هاییست که راهنمای آنها در مسیر موفقیت است. با توجه به اهداف مختلف داوطلبان و سطح درسی متفاوت آنها بایستی برنامه ریزی درسی و جمع بندی آنها نیز متفاوت باشد. برای همه داوطلبان نمی‌شود یک برنامه از پیش مشخص شده تجویز کرد. نه تنها داوطلبان کنکور تجربی بلکه تمام رشته های دبیرستان باید از برنامه ریزی دقیقی استفاده کنند تا به اهداف بلند مدت خود برسند. مشاوره تحصیلی رایگان که به صورت تلفنی و آنلاین در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است به منظور استفاده آسان و سریع برای پیش بردن هدف های تحصیلی شماست.

سخن پایانی / برنامه جمع بندی کنکور

مرور و جمع بندی دروس مطالعه شده در تابستان آخرین و مهمترین قدم برای موفقیت است. با داشتن برنامه جمع بندی کنکور در تابستان میتوانید از روش های جمع بندی سریع و کاربردی که بسیاری از رتبه برتر ها از آن ها استفاده کرده اند، بهره ببرید. روش های مطالعه و خلاصه نویسی نیز در برنامه جمع بندی کنکور نیز گنجانده شده و مطالعه در تابستان را به نحوی عالی پیش میبرد. تمام نکات گفته شده برای داوطلبان عزیز گوشه ای اطلاعاتی است که باید بدانید برای آشنایی با متدهای مطالعه و برنامه ریزی کنکوری که مختص فصل تابستان است با مشاوران ما در ارتباط باشید و با شماره گیری مشاوره تحصیلی رایگان دریافت کنید. 

اینستاگرام الف مشاور

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
صفر تا صد معرفی رشته مهندسی کامپیوتر
0 تا 100 رشته مهندسی کامپیوتر
چطور زیست را 20 بگیریم؟
8 قدم تا 20 گرفتن زیست نهایی
انتخاب رشته ریاضی
بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + مشاوره انتخاب رشته ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی| 13 شغل پردرآمد رشته ریاضی 
شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
راهنمای مشاوره انتخاب رشته کنکور
راهنمای مشاوره انتخاب رشته 1403
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
بهترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین و جامع ترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین تحلیل منابع کنکور
بهترین و کامل‌ترین تحلیل منابع کنکور 1403
افزایش دقت
راه های افزایش دقت و تمرکز در حین درس خواندن
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!