انتخاب رشته کنکور دی ماه 1401

انتخاب رشته کنکور دی ماه 1401 چه موقع است؟

طبق تغییرات جدید و اعلامیه منتشر شده توسط سازمان سنجش کشور، کنکور سال 1402 در دو مرحله انجام می‌گیرد. مرحله اول در دی ماه 1401 و مرحله دوم در تیر ماه 1402 برگزار می‌شود. برای بسیاری از داوطلبان کنکور بعد از شرکت در کنکور دی ماه 1401 این سوال پیش می‌آید که چه هنگام باید انتخاب رشته کرد؟

با ما همراه باشید؛ ما در الف مشاور به طور کامل به معرفی نحوه و زمان انتخاب رشته کنکور دی ماه می‌پردازیم.

کنکور دی ماه 1401

برای اولین بار کنکور سال 1402 در دو مرحله صورت می‌گیرد. مرحله اول در دی ماه 1401 و مرحله اول در تیرماه 1402 برگزار می‌شود. با وجود برگزاری کنکور در 2 مرحله، فقط یک بار امکان انتخاب رشته است. داوطلبانی که در هر دو مرحله کنکور شرکت کرده‌اند، رتبه بهتر آنها ملاک انتخاب رشته می‌باشد.

داوطلبانی که در کنکور دی ماه 1401 شرکت کرده‌اند، منتظر زمان انتخاب رشته هستند، اما زمان انتخاب رشته کنکور دی ماه چه موقع است؟

زمان انتخاب رشته کنکور دی 1401

طبق روال هر سال داوطلبان مدتی بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور و منتشر شدن دفترچه انتخاب رشته، می‌توانند اقدام به انتخاب رشته کنند. اما با ایجاد تغییرات در نحوه برگزاری کنکور، روند انتخاب رشته نیز تغییر کرده است.

آن دسته از داوطلبانی که در کنکور دی ماه 1401 شرکت کرده‌اند، باید منتظر برگزاری کنکور تیر ماه 1402 و اعلام نتایج اولیه آن باشند. انتخاب رشته کنکور دی ماه بعد از اعلام نتایج کنکور تیر ماه 1402 و انتشار دفترچه انتخاب رشته امکان‌پذیر است. همچنین در این زمان داوطلبان کنکور تیرماه 1402 هم می‌توانند انتخاب رشته کنند.

دفترچه انتخاب رشته کنکور 1402 مدتی پس از اعلام نتایج اولیه کنکور تیر ماه منتشر می‌شود. به طور معمول زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور طبق روال هر سال در اواسط مرداد ماه است.

انتخاب رشته کنکور دی ماه 1401

بیشتر بخوانید: بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته ریاضی کنکور 1402 + مشاوره انتخاب رشته

انتخاب رشته کنکور دی ماه 1401

برای انتخاب رشته کنکور دی ماه باید فرم انتخاب رشته را از سایت سازمان سنجش www.sanjesh.org دریافت کنید و در یکی از گروه‌های آزمایشی تجربی، ریاض و انسانی اقدام به انتخاب رشته کنید. شما همچنین می‌توانید در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و زبان یا هر دو انتخاب رشته کنید.

شما باید از بین لیست رشته‌ها در دفترچه انتخاب رشته، اولویت‌های خودتان را مشخص و سپس فرم انتخاب رشته را تکمیل کنید. برای ثبت انتخاب‌های خود در فرم انتخاب رشته هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و شما می‌توانید با دسترسی به اطلاعات خود از قبیل شماره داوطلبی، شماره پرونده و … خودتان انتخاب رشته کنید.

البته باید دقت کنید که انتخاب رشته اصولی و با مشورت متخصص انجام شود تا با بررسی کد رشته‌ها، علاقه و استعداد شما، رتبه در سهمیه، ظرفیت رشته و دانشگاه و … بهترین انتخاب رشته را داشته باشید.

نتایج کنکور دی ماه 1401

نتایج اولیه کنکور دی ماه 1401 در تاریخ 9 اسفند 1401 نیز اعلام خواهد شد. نتایج نهایی کنکور دی ماه بعد از انتخاب رشته در سال 1402 بر روی سایت سنجش قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با استفاده از اطلاعات ثبت نامی خود، کارنامه نهایی کنکوری دی ماه را مشاهده کنید.

نحوه انتخاب رشته کنکور دی ماه

برای انتخاب رشته کنکور، در مرحله اول باید وارد سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org  شوید. سپس دفترچه انتخاب رشته کنکور را دانلود کنید. دقت کنید که باید تمامی بندهای دفترچه انتخاب رشته را به طور دقیق مطالعه کنید.

سپس با توجه به لیست کد رشته‌ها اولویت‌های خود را مشخص کنید و فرم انتخاب رشته کنکور را نیز پر کنید. حتما در آخر کد رهگیری خود را یادداشت کنید.

ویرایش انتخاب رشته کنکور دی ماه

بسیاری از دانش آموزان در روند انتخاب رشته خود دچار اشتباه می‌شوند و یا قصد تغییر و یا حذف اولویت‌های خود را دارند. سازمان سنجش ویرایش فرم انتخاب رشته را برای تمامی داوطلبان مقدور کرده است. ویرایش انتخاب رشته در مدت زمان محدود و مشخصی چند روز بعد از تکمیل فرم انتخاب رشته امکان‌پذیر است. داوطلبان کنکور می‌توانند تا حداکثر 7 بار فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنید. همچنین داوطلبانی که در مدت مشخص شده اقدام به انتخاب رشته نکرده‌اند، می‌توانند در بازه زمانی ویرایش انتخاب رشته، انتخاب رشته کنند.

همانطور که گفته شد؛ شما می‌توانید 7 بار انتخاب رشته کنید و باید این نکته را در نظر بگیرید که با ورود به صفحه انتخاب رشته خود، ربات سازمان سنجش 1 بار ورود به صفحه را برای شما لحاظ می‌کند، حتی اگر شما تغییراتی در فرم انتخاب رشته خود اعمال نکرده باشید.

تاثیر معدل در کنکور دی ماه 1401

سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور که شامل معدل نهایی کتبی آنها می‌شود به طور قطع بر روی کنکور تاثیر دارد. طبق اعلامیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش، معدل کتبی نهایی دانش آموزان 40 درصد بر روی کنکور تاثیر قطعی دارد. 

آن دسته از دانش آموزانی که در کنکور دی ماه 1401 شرکت کرده‌اند و هنوز در پایه دوازدهم مشغول به تحصیل هستند، معدل کتبی نهایی امتحانات خرداد ماه 1402 آنها نیز به طور مستقیم با تاثیر قطعی 40 درصد در کنکور اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد ترمیم معدل و تاثیر معدل در کنکور + ویس مشاور

کنکور دی ماه برای چه کسانی است؟

کنکور دی ماه برای تمامی دارندگان مدرک دیپلم دوازدهم یعنی داوطلبان نظام جدید، داوطلبان نظام قدیم که دارای مدرک دیپلم سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی هستند و فارغ التحصیلان دانشگاه مجاز است.

همچنین دانش آموزان پایه دوازدهم که در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند نیز می‌توانند در کنکور دی ماه 1401 شرکت کنند. دانش آموزان پایه دوازدهم در زمان ثبت نام برای کنکور، می‌توانند معدل خود را حدودی ثبت نمایند؛ زیرا امکان ویرایش معدل در زمان انتخاب رشته وجود دارد.

افراد مجاز به انتخاب رشته کنکور دی ماه 1401

بهترین مشاوره انتخاب رشته کنکور دی ماه 1401

انتخاب رشته کنکور از حساس‌ترین انتخاب‌ها است. با ایجاد تغییرات در روند انتخاب رشته کنکور 1402 دانش آموزان باید نهایت دقت خود را در زمان انتخاب رشته به کار ببرند. چرا که در صورت بروز خطا و اشتباه دیگر راه جبرانی نیست. همچنین توصیه می‌شود از یک مشاوره خبره، باتجربه و آگاه در زمینه انتخاب رشته کمک بگیرید.

با توجه به حذف زیرگروه‌ها و لغو قانون بررسی اولویت‌های بعدی انتخاب رشته (کارنامه سبز) توسط سازمان سنجش، انتخاب رشته کنکور دی ماه 1401 و تیرماه 1402 از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جهت دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور از الف مشاور کلیک کنید.

سخن پایانی

به طور کلی انتخاب رشته درست و اصولی نیازمند یک رعایت سری قواعد است. با توجه به تغییرات در نحوه برگزاری کنکور و انتخاب رشته، باید نهایت دقت خود را به کار ببرید تا به بهترین نتیجه برسید.

ما در این مقاله در مورد روند انتخاب رشته کنکور دی ماه، زمان انتخاب رشته کنکور دی ماه 1401 و … به طور کلی صحبت کرده‌ایم. اگر سوال و ابهامی در مورد انتخاب رشته دارید، می‌توانید با مشاورین ما در الف مشاور تماس بگیرید.

با آرزوی موفقیت برای شما داوطلب گرامی

به جمع ما در اینستاگرام الف مشاور الف مشاور بپیوندید.

گروه تخصصی مشاوره کنکور الف مشاور

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
رشته بینایی سنجی
معرفی رشته بینایی سنجی و 5 گرایش دکتری آن
پردرآمدترین رشته های دانشگاهی
آشنایی با پردرآمدترین رشته های دانشگاهی + معرفی بهترین مشاور کنکور
معرفی رشته مهندسی پزشکی
معرفی صفر تا صد رشته مهندسی پزشکی
مهندسی پلیمر
معرفی کامل رشته مهندسی پلیمر و بررسی 2 گرایش آن
بازارکار رشته گفتار درمانی
معرفی صفر تا صد رشته گفتار درمانی
رشته دندانپزشکی
معرفی رشته دندانپزشکی
محبوب ترین شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
رشته داروسازی
معرفی صفر تا صد رشته داروسازی
بهترین مشاوره کنکور در تهران
بهترین مشاوره کنکور در تهران
بهترین مشاوره کنکور تجربی
بهترین مشاوره کنکور تجربی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!