چگونه پزشکی قبول شویم؟

چگونه پزشکی قبول شویم؟ اولین قدم برای قبولی در رشته پزشکی داشتن یک برنامه کنکور جامع و با هدف است. اما داشتن برنامه جامع بدون آنکه به طور دقیق اجرا شود، فایده‌ای ندارد. اگر شما هم جزو آن دسته از داوطلبانی هستید که مشتاقانه به دنبال پاسخ سوال چگونه پزشکی قبول شویم؟ هستید، با ما همراه شوید. الف مشاور قصد دارد در این مقاله به طور کامل در این خصوص با شما صحبت کند.

چگونه در کنکور تجربی موفق شویم؟

برای قبول شدن در رشته پزشکی ابتدا باید به این فکر کنید که چطور در کنکور تجربی موفق شوید. چرا که پزشکی تنها انتخاب شما در زیر گروه علوم تجربی نیست. از اشتباهات بسیاری که داوطلبین گروه پزشکی مرتکب می‌شوند، این است که تنها به قبولی در رشته پزشکی فکر می‌کنند و سایر انتخاب‌ها را در نظر نمی‌گیرند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم برای انتخاب رشته کنکور حتما به یک مشاور خبره در این زمینه مراجعه کنید.

برای دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور الف مشاور کلیک کنید.

برای قبولی در رشته تجربی باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. عادت‌های مطالعه خود را بررسی کنید و عادت‌های غلط خود را اصلاح کنید.
  2. هدف خود را بنویسید و تلاش و پشتکار داشته باشید.
  3. با علاقه درس بخوانید نه از روی اجبار.

معرفی رشته پزشکی

از محبوب‌ترین و پرطرفدار‌ترین رشته میان داوطلبین گروه تجربی، رشته پزشکی است. مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی طولانی است. دوره تحصیل پزشکی هشت ساله است. بعد از اتمام دوره تحصیلی دوره‌های کارورزی شروع می‌شود. این رشته برای افرادی که از صبر و استقامت بالایی برخوردارند، مناسب است. درآمد پزشک عمومی نسبت به تلاش و زحمات او زیاد نیست. اما پزشکان متخصص از درآمد خوبی برخوردارند. برای اخذ مدرک تخصص باید در آزمون تخصص قبول شوید و سپس در دوره دو ساله تخصص شرکت کنید.

جهت اطلاع از معرفی کامل رشته پزشکی کلیک کنید.

چطور پزشکی قبول شویم؟

چگونه پزشکی قبول شویم؟

آیا می‌توان به آسانی در رشته پزشکی قبول شد؟ شما با انتخاب رشته تجربی اولین قدم برای رسیدن به هدفتان را برمی‌دارید. اما باید قبل از هدف گذاری و تلاش در راه رسیدن به آن به چند سوال مهم پاسخ دهید و سپس برای هدف خود تلاش کنید.

حال اولین سوال که باید پاسخ دهید این است که هدف من از انتخاب رشته پزشکی چیست؟ آیا به رشته پزشکی علاقه دارم یا تحت تاثیر دوستان و خانواده این رشته را انتخاب کرده‌ام؟

آیا شرایط جسمی و روحی من با رشته پزشکی سازگار است؟ آیا اراده و امید کافی برای رسیدن به هدفم دارم؟

اگر به تک تک این سوالات پاسخ منطقی و درست دادید، آنگاه می‌توانید هدف گذاری کنید و راه رسیدن به هدف خود را در پیش بگیرید.

همانطور که می‌دانید برای قبولی در رشته پرمتقاضی پزشکی باید اصول خاصی را دنبال کنید. با ما همراه باشید. در ادامه به تمامی راه‌کارها و مراحل قبولی در رشته پزشکی اشاره می‌کنیم.

چگونه در کنکور 1402 پزشکی قبول شویم؟

هرساله با نزدیک شدن به کنکور با سوالات شما داوطلبین عزیز در خصوص قبولی در رشته پزشکی مواجه می‌شویم. در پاسخ باید بگویم که 2 عامل مهم و تاثیر‌گذارند. یکی مدل برنامه‌ریزی و مطالعه و دومی انگیزه داشتن.

همانطور که می‌دانید بسیاری از داوطلبین با آرزوی قبولی در رشته پزشکی وارد رشته تجربی می‌شوند. اما برای قبولی در این رشته باید از اصول و قوانینی پیروی کنید. بدین صورت شما با اطلاع از چند اصل می‌توانید تلاش‌های خود را در رسیدن به هدفتان افزایش دهید. در قسمت زیر به مهم‌ترین اصول قبولی در رشته پزشکی اشاره می‌کنیم.

راه های قبولی پزشکی در دانشگاه دولتی

  • داشتن اراده و انگیزه بالا

برای موفقیت در کنکور و در تمام مراحل زندگی داشتن اراده قوی و انگیزه بالا لازم است. چرا که بسیاری از افراد با وجود داشتن مشاور مجرب و هزینه زیاد برای خرید منابع کنکور، نتیجه نهایی مطلوبی نخواهند داشت. داوطلب باید از همان ابتدا انگیزه داشته باشد و دل به کار دهد تا بتواند به خوبی از تمام توان خود برای رسیدن به هدفش استفاده کند. بنابراین اگر هدفتان قبولی در رشته پزشکی است ابتدا باید انگیزه کافی داشته باشید. حتی پیشنهاد می‌کنم روی یک برگه هدفتان را بنویسید و در معرض دید قرار دهید تا بیشتر انگیزه بگیرید.

  • اطلاع از بهترین منابع کنکور

از مهم‌ترین عوامل قبولی در رشته پزشکی انتخاب منبع خوب است. کتاب و مطالبی را انتخاب کنید که با سطح فعلی شما مطابقت داشته باشد. چرا که  کتاب و منابع سخت و پیچیده بیشتر شما را گمراه می‌کند. همچنین منابع شما باید با استانداردهای سوالات کنکور همخوانی داشته و اصول پیش نیاز و هم نیاز را رعایت کرده باشد. بنابراین برای انتخاب بهترین منبع پیشنهاد می‌شود با مشاور خود مشورت کنید.

  • مراجعه به مشاور متخصص

برای رسیدن به موفقیت و هدفتان یعنی رشته پزشکی به یک فرد متخصص و راهنما نیاز دارید. هیچگاه از داشتن یک مشاور غافل نشوید. چرا که حتی با بالا بودن اطلاع شما از کنکور و روش‌های صحیح مطالعه و برنامه‌ریزی، باز هم به یک راهنما نیاز دارید تا ایرادات شما را برطرف کند.

بهره‌مندی از راهنمایی‌های مشاور خوب که خود تجربه خوبی در زمینه تحصیل و کنکور داشته است، بسیار مفید خواهد بود. یک مشاور خوب باید بتواند انگیزه شما را تقویت و مسیر پیش رویتان را روشن کند.

برای دریافت مشاوره تحصیلی رایگان 7 روزه کلیک کنید.

  • داشتن برنامه‌ریزی دقیق و کامل

از مهم‌ترین عوامل موفقیت داشتن برنامه‌ریزی جامع و صحیح است. شما با داشتن برنامه‌ریزی دقیق هدف‌های بلند مدت و کوتاه مدت خود را شناسایی می‌کنید و برای رسیدن به هر کدام طبق برنامه اصولی پیش می‌روید.

همچنین باید بدانید برنامه‌ای که برای کنکور تنظیم می‌کنید باید متناسب با شرایط شما باشد. برخلاف تصور عده‌ای از دانش‌آموزان تنظیم برنامه‌های سخت و فشرده موجب موفقیت می‌شود اما برنامه‌های سخت و فشرده نه تنها تضمین موفقیت شما در کنکور نیست، بلکه باعث خارج شدن شما از مسیر درست و حتی شکست می‌شود.

بنابراین مشاورین متخصص و باتجربه ابتدا سطح دانش آموز را سنجیده و سپس مطابق با سطح دانش آموز برنامه‌ی دقیقی تنظیم می‌کنند. همانطور که می‌دانید برنامه‌ریزی ابتدا باید به صورت هفتگی و سپس ماهیانه تنظیم شود. انعطاف‌پذیری شرط یک برنامه‌ریزی درست است. چرا که در صورت اجرا نشدن یک روز از برنامه، دانش آموز باید بتواند در روزای بعدی جبران کند و دچار استرس نشود.

  • استفاده از شیوه‌های مطالعه درست

مطالعه صحیح دروس ازاصلی‌ترین کارهای شما برای موفقیت در کنکور است. شما باید بدانید که روش مطالعه برای کنکور با روش مطالعه برای امتحانات مدرسه کاملا متفاوت است. همچنین شیوه مطالعه برای هر درس نیز متفاوت می‌باشد. پس از شیوه‌های اثبات شده و درست مطالعه برای کنکور استفاده کنید تا مطالب قبلا خوانده شده را فراموش نکنید و زمان را ازدست ندهید. چرا که بخش عظیمی از شیوه صحیح مطالعه برای کنکور مرور، جمع‌بندی و تست‌زنی است.

در صورت تمایل می‌توانید برای اطلاع از بهترین روش‌های مطالعه به مقاله زیر مراجعه کنید.

12 روش مطالعه کنکور برای موفقیت تضمینی

  • پایند بودن به برنامه‌ریزی

اگر بهترین منابع، بهترین برنامه‌ریزی و بهترین مشاور را داشته باشید اما به آن پایبند نباشید، نتیجه مطلوبی دریافت نخواهید کرد. در شرایط خستگی و یا ناامیدی موقتا استراحت کنید و هدف خود را به یاد آوردید، سپس با انگیزه و پر‌انرژی شروع کنید. همیشه سعی کنید برنامه‌ای که تنظیم کرده‌اید به درستی و کامل اجرا کنید. اما اگر به هر دلیلی موفق به اجرای کامل آن نشدید، در روزهای بعدی جبران کنید.

  • از تجربه رتبه‌های برتر استفاده کنید

برای موفقیت در رشته پزشکی حتما از تجربه داوطلبان قبولی در رشته پزشکی سال‌های گذشته استفاده کنید. چرا که تجربه شخصی افراد مسیر و راه موفقیت را به شما نشان می‌دهد و از سردرگمی‌ها نجات پیدا می‌کنید.

  • شرکت در آزمون‌های دوره‌ای و جامع

برای آشنایی بیشتر با سوالات کنکور و شناسایی سطح خود می‌توانید در آزمون‌های دوره‌ای و یا آزمون‌های جامع شرکت کنید. آزمون‌های دوره‌ای و جامع باعث آمادگی فرد برای کنکور می‌شوند. همچنین شما می‌توانید خود را با رقبا مقایسه کنید.

نیاز به برنامه دقیق و مشاور باتجربه از مهم ترین لزومات برای قبولی در رشته پزشکی ذاست

چگونه پزشک شویم؟

برای قبولی در رشته پزشکی برخلاف تصور عموم، نیاز به هوش بالا نیست. فقط باید در مسیر درست قرار بگیرید و از راهنمایی‌های افراد متخصص و با تجربه بهره‌مند شوید.

برای قبولی در پزشکی علاوه بر راهکارهایی که اشاره کردیم، باید به نکات و موارد زیر نیز توجه کنید.

  • کسب اطلاعات جامع درباره رشته پزشکی

بهتر است قبل از آنکه برای قبولی در پزشکی برنامه‌ریزی کنید، اطلاعات خود را درباره رشته پزشکی به روز کرده و با آگاهی کامل تصمیم بگیرید. چرا که بسیاری از بچگی و تحت تاثیر خانواده رویای پزشک شدن را در سر خود می‌پرورانند. بنابراین باید با پیچ و خم رشته پزشکی آشنا شوید و بدانید مسیر سختی را در پیش رو دارید. اطلاع از دروس رشته پزشکی تعداد واحد و دانشگاه‌های ارائه دهنده آن ضروری و واجب است.

  • تقویت درس ریاضی

قبول شدن در پزشکی برخلاف تصور بسیاری از افراد تنها با درصد بالای دروس زیست‌شناسی و شیمی امکان پذیر نیست. بسیاری از داوطلبین موفق تجربی درصد بالایی در درس ریاضی کسب کرده‌اند. بنابراین حذف و اهمیت ندادن به درس ریاضی فقط شما را از رسیدن به هدفتان یعنی پزشکی دور می‌کند. پس برای پیشی گرفتن از رقبا به درس ریاضی اهمیت دهید تا نتیجه مطلوبی بگیرید.

  • مرور کنکور سال‌های گذشته

در بخش مرور و جمع بندی دروس حتما حتما به سوالات کنکور سال‌های اخیر مراجعه کنید. چرا که بخش عظیمی از سوالات کنکور هر سال تکرار می‌شود و یا مشابه آن در کنکور مطرح می‌شود.

برای اطلاع از روش‌های مرور و جمع‌بندی به مقاله روشهای تکنیکی مرور و جمع‌بندی رتبه برترها مراجعه کنید.

چگونه پزشکی دانشگاه تهران قبول شویم؟

به راهکارهای قبولی در رشته پزشکی اشاره کردیم. اما برای قبول شدن در بهترین دانشگاه‌های دولتی کشور باید یک برنامه‌ریزی دقیق و جامع داشته باشید. همچنین نباید دروسی مانند درس ریاضی را از برنامه خود حذف کنید. چرا که اهمیت دروس اختصاصی ریاضی و فیزیک کمتر از درس زیست‌شناسی نیست. اگر شما به درصد دروس اختصاصی قبول شدگان دانشگاه تهران نگاه کنید، متوجه خواهید شد که هیچ کدام دروسی مانند ریاضی و فیزیک را از برنامه خود حذف نکرده‌اند و چه بسا درصدهای عالی در این دروس کسب کرده‌اند.

چگونه پزشک عمومی شویم؟

برای پزشک عمومی شدن، اول باید در رشته پزشکی قبول شوید. سپس با گذراندن دوره تحصیل خود و شرکت در دوره‌های کارورزی بالینی، به عنوان یک پزشک عمومی شروع به کار کنید.

3 اصل مهم برای قبولی در رشته پزشکی

  • برنامه ریزی

مسلما برای رسیدن به هدفتان باید برنامه ریزی دقیق و جامعی داشته باشید تا بتوانید موفق شوید. هر داوطلب موفق بعد از تعیین هدف خود، باید برای رسیدن به هدف‌اش برنامه ریزی اصولی داشته باشد. قبولی در پزشکی بدون برنامه ریزی درسی امکان پذیر نیست.

 

  • تلاش و کوشش اصولی

برای رسیدن به پزشکی باید نهایت تلاش خود را به کار بگیرید. قبولی در پزشکی تنها با مطالعه زیاد انواع کتب کمک درسی، ساعات زیاد مطالعه و … امکان پذیر نیست؛ بلکه تلاش مستمر و اصولی باعث موفقیت است. تلاش شما در راستای رسیدن به پزشکی باید طوری باشد که در کم‌ترین زمان بهترین نتیجه و بازدهی را داشته باشید.

  • آگاهی از شرایط و ضوابط کنکور

از مهم‌ترین نکاتی که بیشتر داوطلبان کنکور به آن بی توجه هستند؛ آگاهی از شرایط و ضوابط کنکور و انتخاب رشته است. همچنین بیشتر داوطلبان با نحوه انتخاب رشته اصولی و تحلیل کارنامه خود آشنا نیستند. اگر می‌خواهید در رشته پزشکی قبول شوید، باید از نحوه انتخاب رشته، تحلیل کارنامه کنکور، قوانین انتخاب رشته و … مطلع باشید.

چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟

منبع پیشنهادی برای قبولی در پزشکی

اگر شما یک دانش آموز کنکوری هستید، حتما به دنبال بهترین منبع برای قبولی در رشته پزشکی هستید. زیرا بهره‌مندی از منابع آموزشی معتبر و مناسب، یکی از عوامل مهم برای موفقیت در کنکور پزشکی است. بهتر است که دانش آموزان ابتدا اولویت خود را کتاب درسی و تسلط به آن قرار دهند. سپس از کتاب‌های کمک آموزشی که در ادامه به آن می‌پردازیم، استفاده کنند تا موفق به کسب رتبه برتر در کنکور پزشکی شوند.

درس شیمی:

بهترین منبع برای سطح معمولی

  1. کتاب شیمی کنکور مبتکران
  2. کتاب آبی شیمی شیمی کنکور قلم‌چی
  3. کتاب شیمی جامع خیلی سبز

بهترین منابع برای سطح پیشرفته

  1.  کتاب جامع شیمی موج آزمون
  2. کتاب جامع شیمی نشر الگو

درس زیست‌شناسی:

  1. کتاب جامع زیست‌شناسی خیلی سبز
  2. کتاب گاج نقره‌ای
  3. کتاب جامع زیست‌شناسی IQ گاج
  4. کتاب عکس و مکث زیست کنکور میکرو طلایی گاج

درس ریاضی:

بهترین منبع برای سطح معمولی

  1. کتاب آبی ریاضیات جامع کنکور تجربی قلم‌چی
  2. کتاب جامع ریاضیات تجربی کنکور خیلی سبز

بهترین منبع برای سطح پیشرفته

  1. کتاب جامع ریاضی تجربی نردبام خیلی سبز
  2. کتاب جامع ریاضی تجربی IQ گاج

درس فیزیک:

بهترین منبع برای سطح معمولی

  1. کتاب جامع فیزیک خیلی سبز
  2. کتاب فیزیک دوازدهم گاج سری میکرو طبقه‌بندی
  3. کتاب فیزیک پایه گاج سری میکرو طبقه‌بندی

بهترین منبع برای سطح پیشرفته

  1. کتاب فیزیک 1، 2 و 3 نردبام خیلی سبز
  2. کتاب جامع فیزیک 3 نشر الگو
  3. کتاب فیزیک دهم و فیزیک 2 نشر الگو

درس زمین‌شناسی:

  1. کتاب زمین‌شناسی کنکور سری میکرو طبقه‌بندی گاج
  2. کتاب زمین‌شناسی جی بی خیلی سبز
  3. کتاب حفظیات زمین‌شناسی کنکور + مسائل سری مینی میکرو طلایی گاج

دروس عمومی:

و اما دروس عمومی! با توجه به اینکه دروس عمومی در کنکور سال 1402 حذف شده‌اند. بهتر است فعلا برای دروس عمومی کتابی تهیه نکنید. این مطلب که دروس عمومی برای امتحانات نهایی بسیار مهم هستند، درست است اما برای امتحانات نهایی لازم است کتاب‌های ویژه امتحان نهایی را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: استراتژی قبولی در رشته پزشکی

برنامه درسی پیشنهادی برای قبولی در پزشکی

منابع مناسب، برنامه اصولی و انگیزه و تلاش سه عامل مهم و تاثیرگذار در کنکور هستند. اهمیت برنامه‌ریزی درسی بر کسی پوشیده نیست. اگر می‌خواهید به هدفتان برسید، حتما باید یک برنامه ریزی دقیق، اصولی و متناسب با خودتان داشته باشید. از این رو تهیه برنامه‌ریزی دقیق از عهده هر کسی برنمی‌آید. همانطور که می‌دانید برنامه‌ریزی برای قبولی پزشکی در کنکور باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. به موارد زیر توجه کنید.

  1.  برنامه‌ریزی درسی برای پزشکی باید اختصاصی و مختص به خودتان باشد.
  2.  یک برنامه‌ریزی درسی باید انعطاف‌پذیر باشد.
  3. برنامه‌ریزی اصولی باید تامین کننده هدف‌تان باشد.
  4. برنامه‌ریزی درسی برای پزشکی نباید پیچیده باشد بلکه باید ساده و انجام‌پذیر باشد.
  5. برنامه‌ریزی درسی باید متنوع باشد.
  6. باید برنامه‌ریزی درسی‌تان قابلیت مکتوب بودن را داشته باشد.
  7. یک برنامه‌ریزی درسی خوب باید باعث پیشرفت شما شود و بتوانید خود را ارزیابی کنید.

همچنین باید در برنامه‌ریزی خود موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • تهیه برنامه‌ریزی درسی روزانه و هفتگی

تنظیم برنامه‌ریزی روزانه یا هفتگی در دوران مدرسه و غیر آن متفاوت است. اگر به مدرسه می‌روید باید ساعاتی که به مدرسه، کلاس و … می‌روید، یادداشت و ساعات بیکاری خود را صرف مطالعه دروس کنکوری کنید.همچنین زمان خواب، تست‌زنی، مطالعه، مرور و کارهای خود را در برگه‌ای یادداشت کنید و یک جدول زمان‌بندی تشکیل دهید. شما با تعیین ساعت شروع و پایان مطالعه و تهیه جدول برنامه‌ریزی به تمامی کارهای خود نظم و سامان می‌بخشید. بهتر است جدول زمان‌بندی را به دیوار اتاق خود نصب کنید تا تمرکز بیشتری بر روی برنامه هفتگی و روزانه خود داشته باشید.

  • تهیه برنامه‌ریزی درسی ماهانه

در طراحی برنامه‌ریزی ماهانه باید فصل‌بندی و تقسیم مباحث دروس مختلف را در نظر بگیرید. بدین صورت مشخص می‌شود که در یک ماه شما باید چه حجمی از مطالب را مطالعه کنید.

  • میزان ساعات مطالعه

ساعات مطالعاتی افراد با توجه به سطح یادگیری و اهمیت درس، برای هر فرد متفاوت است. هر فرد کنکوری باید نقاط قوت و ضعف خود در دروس مختلف را شناسایی کند. سپس با توجه به میزان ضعف و یا نقطه قوت ساعاتی را به مطالعه دروس اختصاص دهد. بطور مثال اگر در درس شیمی 2 فصل 2 مشکل دارید، با توجه به اختصاصی بودن درس و اهمیت زیاد آن باید ساعت مطالعه بیشتری را برای او در نظر بگیرید.

  • مکان مناسب مطالعه

افراد کنکوری باید در انتخاب محل مناسب مطالعه خود حساسیت زیادی به کار بگیرند. چرا که مکان مطالعه به شدت بر روی یادگیری شما اثر می‌گذارد. بهتر است که مکانی ثابت و با آرامشی را برای مطالعه خود در نظر بگیرید. 

  • خلاصه‌نویسی مطالب درسی

در برنامه‌ریزی درسی خود حتما خلاصه‌نویسی را بگنجانید. بدون خلاصه نویسی مطالعه شما کامل نیست. برای خلاصه نویسی ابتدا باید به طور دقیق مطالب درسی را مطالعه کنید، سپس خلاصه مطالب را در زمان معینی در دفترچه‌ای یادداشت کنید. برای خلاصه نویسی باید از کلمات کلیدی و جملات پر مفهوم کوتاه استفاده کنید. همچنین می‌توانید از نمودار درختی نیز استفاده کنید. با خلاصه نویسی مرور و مطالعه دروس راحت‌تر می‌شود.

  • تست‌زنی 

تست‌زنی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مواردی است که باید در برنامه خود لحاظ کنید. حتما بعد از مطالعه زمانی را به تست زدن اختصاص دهید تا علاوه بر اینکه میزان یادگیری خود را بیازمایید، مطالب درسی در ذهن شما تثبیت شود. بهتر است برای دروس تخصصی بلافاصله بعد از مطالعه مطالب درسی شروع به تست زنی کنید.

  • استفاده از منابع معتبر کمک آموزشی

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم. استفاده از منابع معتبر کمک آموزشی برای قبولی در پزشکی الزامی است. بهتر است بعد از مطالعه کامل مطالب کتاب درسی به سراغ کتاب‌های کمک آموزشی که در بالا به آن اشاره کردیم، بروید.

  • شرکت در آزمون‌های آزمایشی و جامع

برای قرار دادن خود در شرایط کنکور و سنجیدن میزان اطلاعات و بازدهی خود در جلسه کنکور حتما در آزمون‌های جامع و آزمایشی شرکت کنید. شرکت در آزمون‌های آزمایشی علاوه بر تثبیت مطالب در ذهن باعث می‌شود تا نقاط ضعف خود را بیابید.

بیشتر بخوانید: مراحل تحصیل در رشته پزشکی

تجربه کسانی که پزشکی قبول شدند

  • سلام بچه ها من پارسال کنکور دادم و پزشکی قبول شدم. برای منبع پیشنهادی باید بگم که زیست انتشارات خیلی سبز، ای کیو و نشر الگو رو بخونین، برای فیزیک خیلی سبز، برای مبتکران یا خیلی سبز … اگر وقت دارین که کتابای موج ازمون رو هم بخونین برای دروس تخصصی خیلی خوبه. البته جزوه معلما و کلاسای غیر مدرسه‌ای تونم بایدتون نره.
  • من خودم برای دروس تخصصی روزی 6 ساعت وقت گذاشتم برای عمومیا هم 3 ساعت. مرور و جمع بندی و خلاصه نویسی هم داشتم. کار خاص دیگه ایی نکردم.. تست زدم و مطالعه کردم همین.
  • سلام دوستان من تو آزمونای جامع شرکت میکردم و خودمو میسنجیدم و از سال سوم زیر نظر یک مشاور برنامه درسی گرفتم و طبق اون پیش رفتم و البته انگیزه خیلی بالایی هم داشتم… بخوایین پزشکی قبول بشین باید برنامه ریزی کنید و تست بزنین از تستای ریاضی و فیزیک هم غافل نشید.

نظر تخصصی مشاورین الف مشاور به سوالات دانش آموزان در رابطه با قبولی پزشکی

سوال یا مشکلی که از سمت دانش آموزان مطرح شده است به شرح زیر است:

سلام خسته نباشید یازدهم تجربی هستم برای کنکور پزشکی می‌خوام بخونم ولی اصلا نمی‌دونم از کجا شروع کنم نمراتم خیلی پایین بود پارسال امسال بهتر شده ولی بازم راضی نیستم ازشون از پایه خیلی ضعیفه اگه امکانش هست اولا بگین چطوری از صفربرنامه ریزی کنم از کجا شروع کنم و چطور بخونم راستش گاهی اوقات انقدر تمرکز ندارم که انگار اصلا بلد نیستم بخونم اگه راهنماییم کنین ممنون میشم.

سلام من دانش آموز یازدهم تجربی هستم و میخوام برا کنکور پزشکی بخونم  اما نمره هام خیلی بده و هیچی بلد نیستم حتی اتحادا و چیزای دیگه و تاحالا حتی یه دونه تست هم کار نکردم و نمیدونم چجوری اصلا باید کار کنم و بخونم که برسم

 میرسم تا کنکور سال بعد؟

سلام من کنکوری ۴۰۱ بودم خیلی خوب بودم همه دروس رو یازدهم به پایان رسونده بودم ولی بیشترین تستی که کار کرده بودم مربوط به بخش عمومی بود و با اشتباهاتی که سر جلسه که مقصر خودم بودم و به خودم اعتماد نداشتم رتبم ۱۵۲۰۰ شد از روز بعد جواب ها استارت زدم از صفر میتونم دی پزشکی قبول شم؟

سخن آخر

از اصلی‌ترین راه‌های موفقیت برای قبولی در رشته پزشکی، داشتن برنامه درسی و زندگی جامع و دقیق است. ما در این مقاله به سوال چگونه پزشکی قبول شویم؟ پاسخ کامل داده‌ایم. اگر قصد قبولی در پزشکی را دارید، توصیه می‌کنم به طور کامل متن مقاله را مطالعه کنید. چنانچه سوال یا ابهامی دارید، می‌توانید با ما ارتباط برقرار کنید و یا در بخش کامنت سوالات خود را با ما درمیان بگذارید. کارشناسان خبره ما در الف مشاور با دقت و حوصله فراوان پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند.

با آرزوی موفقیت شما داوطلب عزیز

اینستاگرام الف مشاور

گروه تخصصی مشاوره تحصیلی الف مشاور

مدت زمان مطالعه: 12 دقیقه
انگیزه برای درس خواندن
تکنیک های بی نظیر تقویت انگیزه برای درس خواندن
بهترین منابع زیست کنکور
بهترین منابع زیست کنکور 1403- بهترین منابع رتبه برترها
از سال یازدهم چگونه درس بخوانیم؟
سال یازدهم چگونه درس بخوانیم؟
انتخاب رشته فیزیوتراپی
بهترین راهنمای انتخاب رشته فیزیوتراپی + مشاوره انتخاب رشته فیزیوتراپی
قبولی کنکور پزشکی با شروع از عید
قبولی کنکور پزشکی با شروع از عید – چطور از عید شروع کنیم؟
بهترین دانشگاه برای رشته ادبیات
بهترین دانشگاه ها برای رشته فیزیوتراپی
بهترین روش مطالعه برای کنکور در ماه رمضان
بهترین روش مطالعه برای کنکور در ماه رمضان
تعطیلات عید
شروع از عید برای کنکور – تعطیلات عید سکوی پرتاب کنکوری ها
بهترین تحلیل منابع کنکور
بهترین و کامل‌ترین تحلیل منابع کنکور 1403
درمان خیال پردازی هنگام مطالعه
خیال پردازی در هنگام مطالعه – 20 روش جلوگیری از خیال پردازی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رامش لالویی
رامش لالویی

بین این همه منابع کدوما بهترن که شروع کنیم به خوندن؟

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور
پاسخ به  رامش لالویی

سام دوست عزیز تو متن بالا به بهترین منابع پیشنهادی برای قبولی در رشته پزشکی اشاره کرده‌ایم .. بهتره که به متن مقاله مراجعه کنی تا با بهترین منابع غیر درسی آشنا بشی

danial.sarmadi
danial.sarmadi

اگر 15 ساعت در طول روز مطالعه کنی پزشکی قبول میشی؟

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور
پاسخ به  danial.sarmadi

سلام دوست عزیز همنطور که در بالا به اون اشاره کردیم ساعات مطالعه بالا رمز موفقیت نیس… به دقت مقاله بالا رو بخون و از رمز و راز قبولی تو پزشکی مطلع بشی.

پرستوصالحی
پرستوصالحی

میخوام پزشکی قبول بشم ولی نمیدونم از کجا شروع کنم دو سال دیگه کنکور دارم میگم هنوز زوده یا نه؟

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور
پاسخ به  پرستوصالحی

سلام دوست عزیز اصلا زود نیس.. تا دیر نشده برنامه ریزی کن تا بتونی بهترین نتیجه رو بگیری.. اگر نمیتونی به تنهایی یک برنامه درسی اصولی واسه خودت بچینی پیشنهاد میکنم از مشاوره تحصیلی الف مشاور استفاده کنی

علی نجمی
علی نجمی

زیست رو بیشتر بزنیم بهتره یا ریاضی و فیزیک رو؟

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور
پاسخ به  علی نجمی

سلام دوست عزیز همانطور که در بالا اشاره کردیم برای قبولی در پزشکی باید برنامه ریزی دقیق داشته باشی تا بتونی موفق بشی. ریاضی هم به اندازه زیست و فیزیک مهمه پس نباید از یک تست ریاضی یا فیزیک به راحتی عبور کنی . چون همون یک تست میتونه سرنوشت تو رو عوض کنه

امیر رضا
امیر رضا

برای قبولی چه منابعی بخونیم

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور

ممنون از مطالب مفیدتون. بسیار امید دهنده و ترغیب کننده بود.

فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!