مباحث تست خیز ریاضی تجربی

چه مباحثی از ریاضی تجربی را بیشتر بخوانیم؟

با توجه به اینکه داوطلبان کنکور تجربی از دیگر رشته ها تعداد بیشتری دارند، پس رقابت تنگاتنگی بین آنها برقرار است. یکی از دروس مهم کنکور تجربی، ریاضی است. اگر وقت کمی برای مطالعه این درس را دارید، باید قید برخی مباحث را بزنید و به مباحث مهم تر بپردازید. در کنار این موضوع، در سال های اخیر سوالات مطرح شده در کنکور ریاضی شکل مفهومی به خود گرفته اند، پس شما باید شیوه مطالعه خود را تغییر دهید و با دقت و تمرکز پیش بروید تا نتیجه تلاشتان پرثمر باشد. همچنین در دروسی مثل ریاضی باید به سوالات پرتکرار اهمیت بیشتری بدهید و مباحث مربوط به آنها را بیشتر مطالعه کنید. در ادامه با مباحث پرتکرار به طور کامل آشنا می شود.

جهت دریافت بهترین مشاوره انتخاب رشته کنکور از الف مشاور کلیک کنید

مباحث تست خیز کنکور ریاضی

با توجه به بررسی سوالات کنکور سال های اخیر از این مباحث بیشتر سوال طرح شده است:

1_ مبحث مربوط به احتمالات 2_ مبحث مربوط به مشتق 3_ مباحث هندسی 4_ مبحث مربوط به آمار 5_ مبحث مربوط به لگاریتم، فاکتوریل، دنباله ها 6_ ترسیم های هندسی

اگر بخواهید به رشته پزشکی و رشته های عالی کنکور تجربی دست پیدا کنید، این مباحث را در اولویت خود قرار دهید. در کنار مطالعه کتاب، تست های مربوط به آنها را بزنید و نکات مهم آنها را یادداشت کنید. تا در زمان جمع بندی کنکور به شما کمک کند، برای آموزش روش های جمع بندی کنکور به مقاله چگونه برای کنکور ۱۴۰۲جمع بندی کنیم؟ می توانید مراجعه کنید. برای یک جمع بندی حرفه ای و برنامه ریزی دقیق، شما به یک راهنما نیاز دارید که در مسیر موفقیت همراه شما باشد، ما در آکادمی تخصصی الف مشاور به شما طرح ۷ روز مشاوره تحصیلی رایگان را پیشنهاد می کنیم تا با خیالی آسوده برای رسیدن به هدف هایتان تلاش کنید.

روش بالا بردن درصد درس ریاضی

ترتیب خواندن مباحث ریاضی کنکور

 داوطلبان رشته تجربی به ۳۰ سوال ریاضی باید پاسخ دهند. به این نکته توجه داشته باشید که ترتیب خواندن مباحث ریاضی کنکور اهمیت ویژه ای دارد، در این بین برای دانش آموزان رشته تجربی بیشتر اهمیت دارد که برای چه مباحثی وقت بیشتری بگذارند. ابتدا باید به سراغ مباحث مستقل بروید، این مباحث هیچ ارتباطی با سایر مباحث ریاضی ندارند؛ به طور مثال آمار و تابع به هم هیچ ارتباطی ندارند و با یکدیگر ترکیب نمی شوند. شما این مباحث را می توانید به هر ترتیبی که می خواهید مطالعه کنید و تربیت خاصی برای آنها وجود ندارد. اما مباحثی هستند که به صورت زنجیروار به هم‌ متصل شده اند و کمی یادگیری آنها از مباحث مستقل دشوار تر است، باید این مباحث را با ترتیب خاصی مطالعه کنید تا کاملا فهمیده شوند. مباحث مستقل و زنجیروار ریاضی به این شرح است:

  • مباحث مستقل ریاضی: مجموعه، الگو دنباله، آمار، احتمال و هندسه
  • مباحث زنجیروار ریاضی: مثلثات، معادلات و نامعادلات، تابع، حد، مشتق و کاربرد مشتق

با توجه به بودجه بندی سوالات ریاضی کنکور متوجه می شوید با چه ترتیبی این مباحث را مطالعه کنید. فصل هایی که سوالات بیشتری در کنکور از آنها طرح شده است مسلما اولویت بیشتری دارند. برای یادگیری ریاضی باید ریاضی را از پایه بیاموزید و مباحث آن را به صورت مفهومی درک کنید. با حفظ کردن فرمول ها فقط آنها را در مدت کوتاهی به ذهنتان می سپارید. اگر بخواهید از دیگر رقبای تجربی پیشی بگیرید باید به این درس توجه ویژه ای داشته باشید، زیرا بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی در این درس عملکرد ضعیفی دارند .   

ترفند های مطالعه ریاضی کنکور

  • قبل از دیدن پاسخ تست ها سوال را به صورت تشریحی حل کنید.
  • فرمول ها و نکات مهم را یادداشت کنید.
  • بلافاصله بعد از مطالعه تست بزنید.
  • بعد از تدریس معلم جزوه را مطالعه کنید.
  • برای پاسخ دادن به تست ها زمان تعیین کنید.
  • در کلاس ریاضی کاملا متمرکز باشید.
  • تست های کنکور سراسری سال های گذشته اولویت دارند.
  • تست ها را بدون استفاده از ماشین حساب حل کنید.
  • در آخر اشتباهات خود را ارزیابی کنید.

📌نکاتی که باید در ارتباط با درس ریاضی🧮 برای افزایش درصد📊 بدانید:

اکثر محتوای کتاب ریاضی ماهیت تکنیکال و تحلیلی 🔍📐 دارد بدین صورت که برای هر تعریفی که یاد می‌گیرید طیف وسیعی از سوالات متنوع رو خواهید دید.
برای یادگیری اولیه تعاریف و اصول کلی می‌توانید از درسنامه کتاب کارها📚، کلاس های آنلاین👨‍💻 یا حضوری 👨‍🏫 استفاده کنید.

⚠️ولی اگر می‌خواهید به امید یادگرفتن روش‌های تستی خفن و راه‌ حل‌های سی ثانیه‌ای در کلاس ریاضی شرکت کنید این کار را نکنید🚫 ؛ یادگرفتن راه‌حل های خاص و تیپ‌ تست‌های خاص برای ریاضی کافی نیست. ❌️

فراموش نکنید که دروس تکنیکال خواندنی نیستند🙅🏻‍♀ و بخش زیادی از یادگیری با تست زنی زیاد✅️ ، درگیر شدن زیاد با تست ها و پاسخ نامه اتفاق می‌افته📝 و به همین علت باید صبوری🧘🏻‍♂ زیادی به خرج داده و توقع سریعا رسیدن به درصد ایده آل خود را نداشته باشید.😮‍💨

مباحث در درس ریاضی زنجیره وار و مرتبط هستند.🔗 زمانی که دانش آموز یک فصل را مطالعه می کند گویی درگیر چند فصل می شود و به همین علت باید حتما پیش نیاز ها را رعایت کند.💁🏻‍♀

✍ ترتیب مطالعه مباحث در درس ریاضی

مجموعه الگو دنباله دهم⬅️ توان‌های گویا دهم
⬅️ معادله و نامعادله دهم ⬅️ هندسه تحلیلی یازدهم ⬅️ تابع دهم⬅️ تابع یازدهم⬅️ تابع دوازدهم⬅️ توابع نمایی و لگاریتمی یازدهم⬅️ مثلثات دهم⬅️ مثلثات یازدهم⬅️ مثلثات دوازدهم⬅️ حد و پیوستگی یازدهم⬅️ حد بینهایت دوازدهم⬅️ مشتق دوازدهم⬅️ کاربرد مشتق دوازدهم

📊 آمار و احتمال ، ترکیبات دهم و هندسه رو میتوان به صورت موازی همراه با مباحث بالا کار کرد.👌

💡خلاقیت خود را در ریاضی بالا ببرید 💡
قطعیت در ریاضی و نیاز به دقت به این معنا نیست که ریاضیات جایی برای خلاقیت ندارد. افرادی که به ریاضیات تمایل دارند اغلب نه تنها خلاقیت را در ریاضیات می‌بینند، بلکه یک ارزش زیبایی شناختی را نیز می‌بینند که معمولاً به عنوان ظرافت توصیف می‌شود. مانند سادگی، تقارن، کامل بودن، و عمومیت به ویژه در اثبات‌ها و تکنیک‌ها ارزشمند است.

📌تلاش برای حل سوالات📝 ، آزمون و خطا کردن روابط مختلف در حل سوالات📋 ، حل سوالات به چند روش مختلف🗂 ، طرح سوال و به دست آوردن داده های بیشتر یا خواسته نشده در سوال به افزایش خلاقیت شما برای یادگیری و حل سوالات ریاضی کمک می‌کند.

مباحث قابل حذف ریاضی کنکور

داوطلبان وقتی به آزمون سراسری نزدیک می شوند دغدغه این را دارند که چه مبحثی را حذف کنند یا حذف دروس برای کنکور کار درستی است؟ اما پاسخ این سوال شرایط خاصی دارد. داوطلب بعد از دوران جمع بندی نوروز با توجه به اینکه چه شرایطی دارد و نتوانسته نقاط ضعفش را به نقاط قوت تبدیل کند باید این تصمیم را بگیرد. هرگز در ابتدای سال تحصیلی درس یا مبحثی را حذف نکنید، با این کار لطمه غیر قابل جبرانی به نتیجه کنکور خود وارد می کنید. همچنین اگر دانش آموز پایه دوازدهم هستید و در سال های تحصیلی قبل جمع بندی کنکور را انجام نداده اید. با نزدیک شدن به امتحانات نهایی وقت کافی ندارید، برخی مباحث کم اهمیت تر را که بودجه بندی آنها سهم کمی در کنکور دارند می توانید حذف کنید. همچنین وقت کافی برای مطالعه مباحث مهم ندارید و آنها را کامل مطالعه نکرده اید می توانید مباحث دیگر را کنار بگذارید. برای دستیابی به برخی رشته ها با میانگین ۴۰ تا ۵۰ درصد می توانید مباحث زمانبر را حذف کنید. در آخر وقتی یک مبحث را ۱۰۰ درصد یاد بگیرید. بهتر است تا اینکه آن مبحث را در حد کافی بلد نباشید و ۴۰ درصد از مطلب را خاطر بیاورید. 

پیش نیازهای ریاضی کنکور تجربی

برای فهمیدن مباحث ترتیبی ریاضی باید پیش نیاز هر مبحث رعایت شود. به طور مثال ابتدا قدر مطلق و جز صحیح را مطالعه کنید سپس به سراغ تابع، حد و پیوستگی، مثلثات، مشتق، انتگرال بروید که به یکدیگر مرتبط هستند.

کلام آخر

مباحث ریاضی که اهمیت بیشتری در کنکور تجربی دارند را برای شما شرح دادیم. نکات مهمی که در این باره تذکر داده شد را به یاد داشته باشید. البته برای آشنایی بیشتر از روش مطالعه صحیح درس ریاضی می توانید به مقاله چگونه مانند رتبه برترها درس ریاضی را ۱۰۰ بزنیم؟ مراجعه کنید. امیدواریم کنکور را با موفقیت پشت سر بگذارید و آینده درخشانی در انتظار شما داوطلبان عزیز باشد. افزایش مهارت هر دانش آموز در برنامه ریزی، کنترل کردن زمان و تست زدن صحیح  نیازمند آموزش نکات مشاوره ای است. با یادگیری این موارد در مسیر کنکور بیشترین بازدهی را خواهید داشت. ما به شما داوطلبان تلاشگر طرح ۷ روز مشاوره تحصیلی رایگان را پیشنهاد می کنیم تا ازین مزایا بهره مند شوید. با ما نظرات ارزشمند خود را در میان بگذارید.

اینستاگرام الف مشاور

سوالات متداول درباره مقاله چه مباحثی از ریاضی تجربی را بیشتر بخوانیم!

  1. چگونه ریاضی کنکور را بخوانیم؟

برای آشنایی با بهترین روش‌های مطالعه ریاضی کنکور به متن مقاله مراجعه کنید.

  1. چگونه در کنکور درصد درس ریاضی را بالا بزنیم؟

برای کسب درصد بالا در درس ریاضی داشتن یک جدول برنامه‌ریزی کامل و اصولی الزامی است. توصیه می‌شود در طرح 7 روز مشاوره تحصیلی رایگان الف مشاور شرکت کنید و با رمز و راز رتبه برتر شدن تنها در 7 روز آشنا شوید.

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
انگیزه برای درس خواندن
تکنیک های بی نظیر تقویت انگیزه برای درس خواندن
بهترین منابع زیست کنکور
بهترین منابع زیست کنکور 1403- بهترین منابع رتبه برترها
از سال یازدهم چگونه درس بخوانیم؟
سال یازدهم چگونه درس بخوانیم؟
انتخاب رشته فیزیوتراپی
بهترین راهنمای انتخاب رشته فیزیوتراپی + مشاوره انتخاب رشته فیزیوتراپی
قبولی کنکور پزشکی با شروع از عید
قبولی کنکور پزشکی با شروع از عید – چطور از عید شروع کنیم؟
بهترین دانشگاه برای رشته ادبیات
بهترین دانشگاه ها برای رشته فیزیوتراپی
بهترین روش مطالعه برای کنکور در ماه رمضان
بهترین روش مطالعه برای کنکور در ماه رمضان
تعطیلات عید
شروع از عید برای کنکور – تعطیلات عید سکوی پرتاب کنکوری ها
بهترین تحلیل منابع کنکور
بهترین و کامل‌ترین تحلیل منابع کنکور 1403
درمان خیال پردازی هنگام مطالعه
خیال پردازی در هنگام مطالعه – 20 روش جلوگیری از خیال پردازی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد

سلام کنکور این رشته سخت تره یا رشته انسانی

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور
پاسخ به  محمد

هر رشته ای سختی های خودش رو داره… ممکنه رشته ریاضی برای شما سخت باشه ولی برای یک نفر دیگه اینطور نباشه

امیر شغال
امیر شغال

رشته بازار کار خوبی داره؟

فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!