روش اصولی مطالعه درس ریاضی

چگونه مانند رتبه برترها درس ریاضی را ۱۰۰ بزنیم؟/۱۲ روش مطالعه درس ریاضی

نگران تست های درس ریاضی کنکور ۱۴۰۱هستید؟ فکر میکنید نمی توانید عملکرد خوبی از خود نشان دهید؟ کنکور امسال با روش های مطالعه رتبه برترها جلو بروید تا تست های ریاضی را ۱۰۰ بزنید! درصد درس ریاضی برای کنکور ریاضی و تجربی بسیار اهمیت دارد، داوطلبان تجربی به اشتباه به درس ریاضی کمتر اهمیت می‌دهند اما برای پیش گرفتن از دیگر رقبا باید توجه ویژه ای به این درس داشته باشند، همانطور که میدانید ۳۰ سوال در کنکور سراسری تجربی طرح میشود و باید شما در ۴۷ دقیقه به آنها پاسخ دهید، اگر تسلط کافی نداشته باشید و با روش های مطالعه صحیح آشنا نباشید مقدور به پاسخ دادن به آنها نیستید، در ادامه با روش های مطالعه ریاضی کنکور تجربی با ما همراه باشید.

با روش های مطالعه ریاضی تجربی آشنا شوید!

◀ فراموش نکنید اولین مرحله برای یادگیری درس ریاضی سرکلاس است زیرا برای اولین بار با مطالب جدید آشنا می شوید، به خوبی به مباحث گوش کنید و یادداشت برداری کنید و از این فرصت طلایی نهایت استفاده را ببرید.

◀ مفاهیم درسی را اصولی یاد بگیرید، با توجه به اینکه درس ریاضی فرار و دشوار است حفظ کردن مطالب آن بسیار اشتباه است. اگر به طور دقیق و مفهومی درس ریاضی را مطالعه کنید و مطالعه صحیح داشته باشید میتوانید مطالب اولیه را به طور دقیق یاد بگیرید، برای اینکار ابتدا کتاب درسی مطالعه کنید و از نکات مهم یادداشت برداری کنید.

◀ قدم بعدی حل کردن تمرین های کتاب درسی میباشد، برای شناختن نقاط ضعف و قوت خود میتوانید تمرین های ریاضی را حل کنید، حل کردن تمارین ریاضی در یادگیری شما بسیار اهمیت دارد، اگر نتوانید مسئله ای را حل کنید یعنی مفاهیم اصلی کتاب را خود یادنگرفته اید و باید دوباره آنها را مطالعه کنید.

◀حل کردن انواع مختلف تست های تالیفی یکی از روش های رتبه برترهاست، شما با حل کردن تست های مختلف میتوانید یک مفهوم را از جنبه های مختلف و سوالات متنوع بررسی کنید، داوطلبان برای یادگیری بهتر باید مطالعه دقیق تست های مختلف را مدنظر قرار دهند.

◀هرگز فرمول های فرعی را در کنار فرمول های اصلی یاد نگیرید، بهترین کار یاد گرفتن فرمول های اصلی درس ریاضی است، مطالعه ده ها فرمول فرعی در کنکور سراسری برای حل سوالات به کمک شما نمی آید. وقتی فرمول های اصلی را به خوبی یاد بگیرید میتوانید فرمول های فرعی را از همان فرمول های اصلی یاد بگیرید. 

◀ اگر می‌خواهید درصد بالایی از درس ریاضی دریافت کنید مانند رتبه برتر ها پس از مطالعه هر بخش تست های سال های قبل کنکور را بزنید و نکات مهم آنها را یادداشت کنید، بهترین راه برای حل تست ها تقسیم بندی آنها از ساده به سخت میباشد اول سوالات آسان بعد متوسط و سپس سوالات دشوار را پاسخ دهید‌‌.

◀شرکت در آزمون های شبیه ساز کنکور آمادگی شما را برای شرکت در کنکور سراسری تقویت می کند زیرا مدت زمان این آزمون ها همانند زمان کنکور سراسری است، فرصت مناسبی است تا توانایی ریاضی خود را محک بزنید و با شرکت در این آزمون استرس ناشی از محیط در شما کاسته شود.

◀ برای جبران نقاط ضعف و داشتن تسلط کافی بر مفاهیم ریاضی، تمرین و تکرار مداوم و روزانه است، تمرین کردن در طولانی مدت باعث می‌شود شما مفهومی ریاضی را یاد بگیرید.

◀ با بودجه بندی درس ریاضی رشته تجربی آشنا شوید، با بررسی بودجه بندی ها می توانید اولویت های مباحث را متوجه شوید که بعضی مباحث اولویت بیشتری دارند و بعضی ها کمتر اهمیت دارند.

◀منبع مناسبی برای مطالعه درس ریاضی انتخاب کنید، بهترین منبع همان کتاب درسی میباشد، در کنار آن میتوانید منابع جامعی انتخاب کنید اما به یاد داشته باشید استفاده از ده ها منبع ریاضی شما را سردرگم میکند و اگر فرصت مطالعه آنها را نداشته باشید استرس شما را افزایش میدهد و نمی‌تواند کمک کننده راه شما باشد.

◀ بعضی از مطالب دشوار و گاهی طولانی هستند برای فهم این مطالب می توانید مانند رتبه برترها رمز برایشان بگذارید، استفاده از رمز گردانی به شما کمک میکند تا مفاهیم را طولانی مدت در حافظتان نگه دارید و خوب یاد بگیرید.

◀ مباحثی که به طور زنجیروار به هم‌ متصل هستند برای حل سوالات مربوط به این مباحث باید همه این مباحث را یاد داشته باشید، مثلا برای پاسخ دادن به سوالات مبحث تابع باید مباحث مشتق، حد و مثلثات را به خوبی یاد گرفته باشید.

با یک کلیک رایگان نمونه سوال و نکات پایه ای ریاضی را دریافت کنید

چگونه مانند رتبه برترها درس ریاضی را ۱۰۰ بزنیم؟/۱۲ روش مطالعه درس ریاضی 1
دکمه دانلود
نکات مهم برای تقویت درس ریاضی

سخن پایانی برای کنکوری های عزیز

یکی از دشوارترین درس های کنکور ریاضی و تجربی درس ریاضی میباشد، در عین حال یکی از سرنوشت سازها و پر اهمیت ها برای کسب رتبه عالی برای شماست پس توجه بیشتری به این درس داشته باشید. با دانستن روش های بالا میتوانید درس ریاضی را به نحو احسن یاد بگیرید، اما شاید بعضی از شما برای یادگیری این درس نیاز به مشاور داشته باشید، الف مشاور با داشتن بهترین مدرس های درس ریاضی و مشاوران حرفه ای که یک برنامه منظم و اصولی تا روز کنکور برای کسب بهترین رتبه ها در اختیار شما می‌گذارند. با یادگیری درست درس ریاضی خواهید دید خواندن این درس می‌تواند شیرین و لذت بخش باشد، طرح ۷ روز مشاوره تحصیلی رایگان یک فرصت استثنائی برای شما داوطلب گرامی است که بدون پرداخت هزینه برنامه ریزی کنکور را دریافت کنید!

اینستاگرام الف مشاور

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
تغذیه کنکوری ها
هر آنچه که باید درباره تغذیه کنکوری ها بدانید!
صفر تا صد معرفی رشته مهندسی کامپیوتر
0 تا 100 رشته مهندسی کامپیوتر
چطور زیست را 20 بگیریم؟
8 قدم تا 20 گرفتن زیست نهایی
انتخاب رشته ریاضی
بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + مشاوره انتخاب رشته ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی| 13 شغل پردرآمد رشته ریاضی 
شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
راهنمای مشاوره انتخاب رشته کنکور
راهنمای مشاوره انتخاب رشته 1403
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
بهترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین و جامع ترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین تحلیل منابع کنکور
بهترین و کامل‌ترین تحلیل منابع کنکور 1403
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عماد
عماد

سلام متقاضیان رشته ریاضی بیشتره یا انسانی؟

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور
پاسخ به  عماد

سلام هر سال تعداد متقاضیان متغییره و تقریبا تعداد متقاضیان انسانی با ریاضی یکیه… حالا شاید یکسال تعداد متقاضیان انسانی بیشتر باشه

علی رضا
علی رضا

چه کتاب هایی برای خوندن درس ریاضی خوب هستند؟

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور
پاسخ به  علی رضا

سلام علیرضا جان… برای درس ریاضی بهتره که اول کتاب درسی اتونو به طور کامل بخونیم و بهد از کتب معتبر کمک آموزشی مثل گاج، خیلی سبز، مبتکران استفاده کنید.

فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!