برنامه ریزی درسی راه رسیدن به معدل 20

اگر تا به حال برنامه ریزی درسی انجام داده اید اما موفق به انجام ان نشده اید یا آیا بارها برای کنکور برنامه ریزی کرده اید و با شکست روبرو شده اید؟ آیا از اصول برنامه ریزی درسی آگاهی دارید؟ بنظر شما برای کنکور باید چگونه برنامه ریزی کرد؟ آکادمی الف مشاور قصد دارد در این مقاله درمورد یک برنامه ریزی درسی اصولی و اشتباهاتی که در برنامه‌ریزی انجام میشود با شما صحبت کند تا بتوانید یک برنامه اصولی و صحیح برای درس و کنکور داشته باشید. با ما همراه باشید.

فهرست محتوای این مطلب نمایش

برنامه ریزی درسی چیست؟

اگر شما هم فکر میکنید برنامه درسی به این معناست که کل زمان بیداری در طول روز رو درس بخونید، کاملا در اشتباهید. برنامه ریزی درسی یعنی، شما با درس خوندن کمتر، بازدهی بیشتری رو بگیرید و با سامان دادن ذهنتون، از سردرگمی نجات پیدا کنید. این کار باعث میشه نتایج دلچسب تری داشته باشید و از خودتون رضایت داشته باشید.

برنامه ریزی درسی برای رسیدن دانش آموزان به هدف خود است. برنامه ریزی باعث نظم بخشیدن و آسان‌تر شدن روند درس خواندن و کار های روزمره می‌شود. با توجه به اینکه هر دانش اموز، خصوصیات اخلاقی و توانایی های خاصی دارد، بهتر است همه دانش آموزان برنامه ریزی درسی متناسب با شرایط خود، داشته باشند.

برنامه ریزی درسی به معنای طراحی و تدوین برنامه‌های آموزشی و یادگیری است. این برنامه‌ها شامل موضوعات، فعالیت‌ها، منابع و روش‌های آموزشی مختلفی هستند که به دانش آموزان کمک می‌کنند تا مهارت‌های لازم برای موفقیت در امتحانات و کنکور را به دست آورند. برنامه ریزی درسی با توجه به نیازهای دانش آموزان و تغییرات جامعه و تکنولوژی که دانش اموزان در اختیار دارند، طراحی می‌شود.

هنگام برنامه ریزی درسی باید به این موارد دقت کرد:

     

      • موضوع درس ها

      • فعالیت های روزانه

      • منابعی که باید برای درس خواندن استفاده شود

      • روش اموزشی متناسب با شرایط دانش اموز

      • زمان استراحت

      • هدف برنامه ریزی درسی

    •  

    اصول برنامه ریزی درسی

    مهم‌ترین اصول برنامه ریزی درسی که باید در طراحی برنامه ریزی درسی خود به آن توجه کنیم چیست؟

    برنامه ریزی درسی اصولی از مهم‌ترین اقداماتی است که یک دانش اموز هدفمند باید انجام دهد. مهم‌ترین اصولی که باید در برنامه ریزی درسی به آن توجه کنید، به شرح زیر است: 

       

      توجه به نیازهای دانش آموزان: برنامه ریزی درسی باید با توجه به نیازهای دانش آموزان و محیط آموزشی آنها طراحی شود.

      • ارائه هدف و محتوای دقیق: برنامه ریزی درسی باید هدف و محتوای دقیقی داشته باشد تا دانش آموزان بتوانند به خوبی یاد بگیرند.
      • استفاده از روش‌های آموزشی متنوع: برنامه ریزی درسی باید از روش های آموزشی متنوع استفاده کند تا دانش آموزان بهتر یاد بگیرند.
      • توجه به ارتباطات معلم و دانش آموز: برنامه ریزی درسی باید توجه کافی به ارتباطات معلم و دانش آموز داشته باشد تا فرایند یادگیری بهتر انجام شود.
      • استفاده از منابع مناسب: برنامه ریزی درسی باید از منابع مناسب و به روز استفاده کند تا دانش آموزان بهتر یاد بگیرند.
      • ارزیابی و بهبود برنامه‌های درسی: برنامه ریزی درسی باید پس از اجرا ارزیابی شود و در صورت نیاز بهبود یافته و به روز شود.

      1. نحوه برنامه ریزی درسی برای افراد دچار بیش فعالی

       نداشتن برنامه ریزی درسی چه مشکلاتی را به همراه دارد؟

         

          • مطالعه ناقص دروس: یکی از مشکلات نداشتن برنامه ریزی درسی این است که به دلیل حجم بالای مطالب و تعداد زیاد منابع ممکن است نتواند تمامی دروس را به طور کامل مطالعه کند و زمان کافی برای مطالعه دروس باقی مانده نداشته باشد. 

          • داشتن اضطراب و عدم تمرکز: بدون برنامه ریزی تحصیلی، دانش آموز نمی تواند به خوبی از تمام زمان خود به درستی استفاده کند، بنابراین دچار اضطراب، استرس و عدم تمرکز خواهد شد.

          • نداشتن وقت برای مرور و جمع بندی: از دیگر مواردی که می توانیم به آن اشاره کنیم این است که بدون برنامه ریزی درسی مطالعه دانش آموز مفید نخواهد بود و فرصتی برای جمع بندی و مرور نخواهد داشت، بنابراین ممکن است دچار فراموشی شود و مطالبی را که قبلا مطالعه کرده است، به خوبی به یاد نیاورد.

          • و…

        اشتباه در برنامه ریزی کنکور

        برنامه ریزی اشتباه را باید اصلاح کرد

        هر برنامه ای، اشتباهات و نقاط ضعفی دارد. اگر برنامه تان را بازنگری و اصلاح نکنید باعث می شود همان اشتباهات را تکرار کنید و از مسیر موفقیت دور شوید. پی بردن به اشتباهات و درس گرفتن از آن ها در زندگی بسیار مهم است. شما باید از تجربیاتتان همان اول درس بگیرید وگرنه تاوان سنگینی را متحمل می شوید.

        برنامه ریزی کردن، اقدام کردن، بازنگری کردن و اصلاح کردن باعث می شود شما از اشتباهات و تجربیات تان درس بگیرید و موفقیت و پیشرفت شما در مسیر رسیدن به اهدافتان را تضمین می کند. در ادامه به شما می گوییم که چطور برنامه ریزی درسی خود را اصلاح کنید تا بتوانید به بهترین شکل به ان عمل کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.

        فرایند اصلاح برنامه ریزی

        برنامه ریزی درسی یه سری فرایند داره شما مدام باید برنامه خودتون رو اصلاح کنید تا ببینید که چرا نشده بهش عمل کنید یا مثلا چرا برنامه ای که دارید بازدهی کافی نداره یا باعث رشد شما نشده!

        موارد مهم در برنامه ریزی درسی

        برنامه ریزی درسی

        در مرحله ی اول باید هدف تان را تعیین و طرح ریزی کنید. شما با توجه به اهداف تان به یک برنامه ریزی موفق برای رسیدن به هدفتان نیاز دارید. این برنامه باید اهداف کوتاه مدت تان را در بر بگیرد و باعث شود به تمامی اهداف کوتاه مدت خود برسید. برنامه ریزی را سعی کنید هفتگی تهیه کنید که در صورت عملی نشدن و داشتن نقاط ضعف به اصلاح آن بپردازید.

        عمل به برنامه درسی

        در این مرحله برنامه ی تهیه شده را انجام دهید. دستورالعمل های چیده شده را مطابق با برنامه ایی که طراحی کردید پیش روید و در صورت موفقیت در اهدافتان، جلو آن تیک بزنید.

        بازنگری برنامه درسی

        در این مرحله به آنالیز و بازبینی نتیجه برنامه ریزی خود  بپردازید تا متوجه شوید چقدر خوب عمل کرده اید. در این مرحله میزان موفقیت، شکست ها و اشتباهات نمایان می شود.

        اصلاح به بهترین شکل و منطقی ترین شکل

        در مرحله ی آخر بعد از مشخص شدن اشتباهات و نقص های برنامه به اصلاح آنها بپردازید تا برای رسیدن به اهدافتان بدون شکست های تکراری و اشتباهات زیان بار قدم بردارید.

        آشنایی با 7 نکته مهم در برنامه ریزی درسی

        بهتر است بدانید هر برنامه ریزی درسی نمی تواند به شما کمک کند، حتی برخی از آنها به جای کمک به شما، شرایط را برای شما بدتر خواهد کرد؛ بنابراین خیلی مهم است که چه برنامه ریزی داشته باشید؛ در این بخش مهمترین مواردی را که هنگام برنامه ریزی باید در نظر داشته باشید را برای شما شرح می دهیم:

        خود را به خوبی بشناسید

        مهمترین موردی که در برنامه ریزی تحصیلی خود باید در نظر داشته باشید، این است که ابتدا خود را به خوبی بشناسید و شرایط را بسنجید؛ اینکه چه تایمی از روز را انرژی و تمرکز بیشتری برای مطالعه دارید، یک فصل از کتاب را در چه مدت زمانی می توانید مطالعه کنید و به اتمام برسانید، یادگیری کدام دروس برای شما دشوارتر است و نیاز به زمان بیشتری برای یادگیری آنها دارید، آیا محیطی که در آن به مطالعه می پردازید پر سر و صدا است و مشکل تمرکز دارید یا خیر و…

        برنامه ریزی های دیگران ممکن است اصولی و درست باشد اما برای همه جواب نخواهد داد؛ بنابراین بهترین برنامه ریزی درسی آن است که با توجه به شرایط خود و شناختی که نسبت به خود دارید، تنظیم شود؛ در این صورت احتمال موفقیت شما در این زمینه افزایش خواهد یافت.

        بین دروس عمومی و تخصصی تعادل ایجاد کنید

        یکی از اشتباهات برخی از دانش آموزان این است که 60 تا 80 درصد زمان خود را برای درس هایی که ضریب بالاتری دارند اختصاص می دهند و باقی زمان خود را برای دروس دیگر در نظر میگیرند؛ درست است که درس‌های ضریب بالاتر مهم تر هستند، اما اگر بیشتر وقت خود را به آنها اختصاص دهید، دیگر زمانی برای مطالعه درس‌های ضریب پایین، مرور و جمع بندی نخواهید داشت.

        استراحت و خواب کافی

        کسی در امتحانات و کنکور موفق عمل می کند که برنامه ریزی آن طوری باشد که تمامی دروس عمومی و تخصصی به طور مفید مطالعه، مرور و جمع بندی شوند؛ که با داشتن یک برنامه ریزی اصولی شما می توانید بین دروس تخصصی و عمومی تناسب ایجاد کنید و به طور مفید به مطالعه بپردازید.

        خوب استراحت کنید و بخوابید

        خواب و استراحت نقش بسیار مهمی در برنامه ریزی درسی ما دارد که بسیاری از دانش آموزان با این تفکر که هر چه از خواب و استراحت خود کم و به تایم مطالعه اضافه کنند، امکان موفقیت آنها بیشتر خواهد شد، در این دام می افتند و بعد از مدتی دچار عدم تمرکز، افزایش اضطراب و استرس می شوند و مطالعه آنها دیگر مفید نخواهد بود.

        به طور کلی نداشتن خواب و استراحت کافی نه تنها باعث یادگیری بیشتر شما نمی شود، بلکه مشکلات جدیدی برای شما ایجاد میکند و سرعت شما را برای مطالعه می کاهد؛ پیشنهاد ما این است اگر نیاز به زمان بیشتری برای مطالعه دارید، استفاده از شبکه های مجازی را کاهش دهید، اما به هیچ عنوان تایم مفید خواب و استراحت خود را کاهش ندهید.

        زمان را محاسبه کنید

        یکی دیگر از اشتباهات دانش آموزان این است که قبل از برنامه ریزی، تایم مفید مطالعه خود را محاسبه نمی کنند، این باعث می شود طوری برنامه ریزی کنند که ممکن است تایم مطالعاتی آنها از تایم مفید بیشتر شود و از یک جایی به بعد دروسی که مطالعه میکنند را نتوانند به خوبی به خاطر بسپارند؛ بنابراین قبل از برنامه ریزی درسی ابتدا تایم مفید مطالعاتی خود را بسنجید، از خود بپرسید ” چند ساعت در روز می توانم بدون خستگی و با انرژی به مطالعه بپردازم؟” و سپس طبق آن برنامه مطالعاتی تنظیم کنید.

        برنامه خود را فشرده نکنید

        ما همیشه به دانش آموزان این را می گوییم که اگر میخواهید به روان و جسم خود آسیب زیادی وارد کنید و قصد ترک تحصیل را دارید، یک برنامه فشرده مطالعاتی برای خود تنظیم کنید!

        برنامه فشرده مطالعاتی جز اینکه کلی آسیب به جسم و روان شما وارد میکند، هیچ مزیت و سودی به شما نمیرساند، برای موفقیت در کنکور ذهن و روان شما نیاز به استراحت، خواب و تفریح دارد، مخصوصا اگر به تازگی قصد برنامه ریزی مطالعاتی دارید، به هیچ عنوان نباید برنامه خود را سنگین تنظیم کنید، ابتدا با یک برنامه ریزی درسی سبک شروع کنید و به مرور تایم مطالعاتی خود را افزایش دهید.

        برنامه ریزی درسی باید به چه صورت باشد؟

        تکنیک‌های مطالعه را بشناسید

        برای اینکه بتوانید به برنامه ریزی خود به خوبی عمل کنید و دروس خود را سر ساعت مشخص شده به اتمام برسانید، نیاز است که با انواع تکنیک های مطالعاتی آشنا شوید و یکی از آنها را که به شما کمک بیشتری در یادگیری می کند، انتخاب کنید و طبق آن روش دروس خود را مطالعه کنید.

        این تکنیک ها علاوه بر اینکه به شما کمک میکنند سرعت مطالعاتی خود را بالا ببرید، یادگیری شما را بهبود می بخشند و باعث می شوند کمتر دچار فراموشی شوید؛ بهترین تکنیک های مطالعاتی عبارتند از:

           

            • گزینشی

            • برجسته سازی

            • خلاصه نویسی

            • حاشیه نویسی

            • کلید برداری

            • تصویر سازی

            • و…

          اگر تا به حال از هیچ یک از این روش های مطالعاتی استفاده نمی کردید، پیشنهاد میکنیم برای آشنایی بیشتر با تکنیک های مطالعاتی به مقاله ۱۲ روش مطالعه کنکور برای موفقیت تضمینی مراجعه کنید.

          موفقیت با الف مشاور

          بهترین روش برنامه ریزی درسی روزانه و هفتگی

             

              • برای طراحی بهترین برنامه ریزی به صورت هفتگی ابتدا باید تمام مطالبی که قصد دارید در طول هفته مطالعه کنید را در دفتر خود یادداشت کنید.

              • سپس میزان ساعات مطالعه در طول هفته و به صورت روزانه را یادداشت کنید. به طور مثال مشخص کنید که در طول روز توانایی چند ساعت مطالعه را دارید.

              • سپس در جدول برنامه ریزی خود با بکارگیری دروس اختصاصی و عمومی و اختصاص میزان ساعت مطالعه مناسب برای هر درس، به صورت هفتگی برنامه ریزی کنید.

              • با این کار به طور روزانه مشخص می‌کنید که چه مقدار و چند ساعت، چه مطالبی را مطالعه کرده‌اید.

              • در آخر و پایان هر برنامه ریزی هفتگی خود باید اشتباهات و اشکالات موجود در برنامه ریزی را اصلاح کنید.

            مراحل طراحی بهترین برنامه ریزی درسی

               

                • تهیه لیست از تمامی کارهای روزانه و هفتگی خود

                • تهیه لیست از تمامی مطالب و پارت‌های مطالعاتی خود

                • اولویت بندی کردن درس‌ها و کارهای خود

                • تعیین زمان‌های مطالعه خود به صورت پارت‌بندی

                • تعیین زمان‌های استراحت بین پارت‌های مطالعاتی

                • تعیین ساعات جبران برای مطالعه دروس عقب افتاده

              چگونه تشخیص دهیم برنامه ریزی درسی ما درست است؟

              گاهی اوقات ممکن است تمامی موارد ذکر شده را برای برنامه ریزی درسی خود در نظر بگیریم، اما نتیجه که باید را از آن نگیریم؛ بهتر است بدانید هر چند وقت یک بار باید عملکرد و یادگیری خود را بررسی کنید، در صورتی که پیشرفتی را حس نکردید، نیاز است برنامه مطالعاتی خود را تغییر دهید؛ برای تشخیص دادن درستی برنامه ریزی درسی و مطالعاتی، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

                 

                  • بررسی نتایج: با بررسی نتایج امتحانات و آزمون ها می توانید ببینید که آیا برنامه ریزی شما درست بوده است یا خیر.

                  • بررسی مقدار زمان صرف شده: بررسی کنید که آیا طبق برنامه و زمانبندی که داشتید، توانستید تمامی دروس را به موقع مطالعه کنید و به اتمام برسانید یا خیر؛ آیا زمانبندی برنامه شما هیچ فشاری به شما وارد نکرده است و با آرامش روان توانستید به مطالعه بپردازید و…

                  • مشورت با مشاور تحصیلی: اگر برای برنامه ریزی درسی خود دچار سردرگمی شده اید و نمی دانید آیا برنامه شما مناسب است یا خیر، جای نگرانی نیست زیرا می توانید از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید.

                آکادمی الف مشاور یکی از بهترین موسسات کنکوری است که در زمینه مشاوره تحصیلی و کنکور فعالیت میکند و دارای سابقه بسیار درخشانی در این زمینه است؛ شما می توانید در طرح 7 روز مشاوره تحصیلی رایگان الف مشاور شرکت کنید و پله های موفقیت را طی کنید. 

                موفقیت در کنکور

                معرفی اپلیکیشن‌های مناسب برنامه ریزی درسی

                برای برنامه ریزی درسی و تحصیلی شما می توانید از اپلیکیشن های موبایل کمک بگیرید؛ در ادامه بهترین اپلیکیشن ها را معرفی میکنیم که تمامی آنها رایگان هستند و تنها برخی از آنها پرداخت درون برنامه ای دارند؛ این نرم افزارها عبارتند از:

                   

                    • کلاس پلاس

                    • درس یار

                    • Easy Study

                    • Todait

                    • Power Planer

                    • Egenda

                    • Chipper

                    • School Planner

                    • My Study Life

                    • StudySmarter

                  اهمیت استفاده از برنامه ریزی درسی آنلاین

                  با توجه به پیشرفت تکنولوژی شما می‌توانید از خدمات برنامه ریزی به صورت آنلاین بهترین استفاده را ببرید. برای صرفه جویی در زمان و هزینه‌های جانبی، استفاده از برنامه ریزی درسی آنلاین بهترین گزینه می‌باشد. شما می‌توانید با وارد کردن مشخصات خود در چت آنلاین و ارتباط با مشاور به صورت آنلاین، بهترین برنامه درسی متناسب با خود را دریافت کنید.

                  آشنایی با انواع روش های برنامه ریزی درسی

                  برنامه ریزی از مهم‌ترین اقدامات هر داوطلب کنکوری به حساب می‌آید. اما برای طراحی بهترین برنامه درسی، باید با انواع برنامه ریزی درسی آشنا شوید تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید. شما می‌توانید به روش‌های مختلفی برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی از نظر زمان و حجم مطالب بیشتر در بین دانش آموزان رواج دارد. برای آشنایی بیشتر با روش‌های برنامه ریزی به مقاله زیر مراجعه کنید.

                  آشنایی با انواع روش های برنامه ریزی درسی

                  اشتباهات رایج در برنامه ریزی درسی

                  برای جلوگیری از به هدر رفتن زمان و انرژی خود باید از بزرگترین اشتباهات رایج بین دانش آموزان و داوطلبان کنکور در هنگام طراحی برنامه ریزی درسی اطلاع داشته باشید. بدین صورت دیگر مرکتب چنین اشتباهاتی نمی‌شوید و می‌توانید یک برنامه درسی بی‌نظیر برای خود طراحی کنید. برای آشنایی با اشتباهات رایج برنامه درسی به مقاله زیر مراجعه کنید.

                  بزرگترین اشتباهات رایج در برنامه ریزی درسی

                  به طور کلی داشتن برنامه ریزی درسی به شما کمک میکند تا بتوانید بدون هیچ مشکلی پله های موفقیت را به راحتی طی کنید؛ پیشنهاد می کنیم هیچ وقت از برنامه ریزی درسی دیگران کپی نکنید و یک برنامه ریزی مطالعاتی مناسب خود تنظیم و تهیه کنید؛ تیم الف مشاور نیز در این مسیر به خوبی می تواند شما را راهنمایی و یاری کند.

                  در طراحی یک برنامه ریزی درسی، باید به رفع ایرادات آن بپردازید تا از انجام مجدد کارهای اشتباه خودداری کنید. اگر به تنهایی قدرت برنامه ریزی برای درس هایتان را ندارید، هیچ نگران نباشید. الف مشاور با بکارگیری مشاورین خبره و باتجربه به شما در این مسیر کمک میکند. شما میتوانید با خدمات مشاوره تحصیلی رایگان 7 روزه الف مشاور شاهد پیشرفت خود در کیفیت مطالعه و مدیریت زمان باشید. شما میتوانید تمامی سوال هایتان را با مشاورین ما در میان بگذارید. برای آگاهی از خبرهای داغ کنکور و نکات کلیدی کنکوری میتوانید اینستاگرام الف مشاور را دنبال کنید. باتشکر از همراهی و توجه شما عزیزان.

                  سوالات متداول

                  1-بهترین روش برنامه ریزی درسی به چه صورت است؟

                  برنامه ریزی درسی باید اصولی، جامع و شخصی سازی شده باشد و باعث رشد و پیشرفت شما در تحصیل و موفقیت در کنکور شود. بهترین روش طراحی برنامه ریزی درسی به طور کامل در متن آمده است.

                  2-امکان دریافت برنامه ریزی درسی از الف مشاور وجود دارد؟

                  بله. شما می‌توانید با مشاوران خبره الف مشاور در ارتباط باشید و برنامه درسی مختص به خودتان را دریافت کنید.

                  3-برنامه ریزی درسی آنلاین بهتر است یا سایر برنامه ریزی ها؟

                  با توجه به فواید خاص در هر نوع برنامه ریزی باید بگوییم که برنامه ریزی درسی آنلاین فواید بیشتری نسبت به سایر روش‌های برنامه ریزی دارد.

                  مدت زمان مطالعه: 11 دقیقه
                  انگیزه برای درس خواندن
                  تکنیک های بی نظیر تقویت انگیزه برای درس خواندن
                  بهترین منابع زیست کنکور
                  بهترین منابع زیست کنکور 1403- بهترین منابع رتبه برترها
                  از سال یازدهم چگونه درس بخوانیم؟
                  سال یازدهم چگونه درس بخوانیم؟
                  انتخاب رشته فیزیوتراپی
                  بهترین راهنمای انتخاب رشته فیزیوتراپی + مشاوره انتخاب رشته فیزیوتراپی
                  قبولی کنکور پزشکی با شروع از عید
                  قبولی کنکور پزشکی با شروع از عید – چطور از عید شروع کنیم؟
                  بهترین دانشگاه برای رشته ادبیات
                  بهترین دانشگاه ها برای رشته فیزیوتراپی
                  بهترین روش مطالعه برای کنکور در ماه رمضان
                  بهترین روش مطالعه برای کنکور در ماه رمضان
                  تعطیلات عید
                  شروع از عید برای کنکور – تعطیلات عید سکوی پرتاب کنکوری ها
                  بهترین تحلیل منابع کنکور
                  بهترین و کامل‌ترین تحلیل منابع کنکور 1403
                  درمان خیال پردازی هنگام مطالعه
                  خیال پردازی در هنگام مطالعه – 20 روش جلوگیری از خیال پردازی
                  0 0 رای ها
                  امتیازدهی به مقاله
                  اشتراک در
                  اطلاع از
                  guest
                  6 نظرات
                  تازه‌ترین
                  قدیمی‌ترین بیشترین رأی
                  بازخورد (Feedback) های اینلاین
                  مشاهده همه دیدگاه ها
                  ساناز
                  ساناز

                  سلام تاثیر معدل در کنکور چند درصده؟

                  ادمین الف مشاور
                  مدیر
                  ادمین الف مشاور
                  پاسخ به  ساناز

                  به طور قطعی 50 درصد برای کنکور 1403

                  حسین
                  حسین

                  سلام من کلاس نهم هستم برای رسیدن به معدل بیست و نمونه بنظرتون روزی چند ساعت بخونم؟

                  ادمین الف مشاور
                  مدیر
                  ادمین الف مشاور
                  پاسخ به  حسین

                  بستگی داره.. در کل ازکم شروع کن و به مرور ساعت مطالعه ات رو تغییر بده

                  بهرامی تبار
                  بهرامی تبار

                  دوسال شت کنکور موندم چون مشاور درست انتخاب نکردمو فقط بدون برنامه درس خوندم امسال عزممو جزم کردم تا با برنامه و مشاوره برم جلو رتبه عالی بگیرم

                  فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

                  این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
                  اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!