انگیزه برای درس خواندن

تکنیک های بی نظیر تقویت انگیزه برای درس خواندن

چرا برای درس خوندن انگیزه ندارم؟ چطور می تونم انگیزه خودم رو برای درس خوندن بیشتر کنم؟ اصلاً راهکاری وجود داره که دوباره بتونم مثل قبل با شور و اشتیاق درس بخونم؟ تویی که اومدی تو این محتوا حتما دنبال جواب این سوالا میگردی و میخوای زود زود بهشون برسی، پس منم حرف اضافه نمی زنم و مستقیم میریم تا درباره اصل مطلب حرف بزنیم.

فهرست محتوای این مطلب نمایش

علت نداشتن انگیزه برای درس خواندن 

چه مسئله ای باعث شده بی انگیزه بشوید؟ تعداد زیادی از افراد در کنکور سراسری شرکت می‌کنند، همه آنها سخت تلاش می‌کنند که به رشته دلخواه و دانشگاه مورد نظرشون دست پیدا کنند، همگی برای یک شروع طوفانی حاضر هستند، با اراده و عزمی قوی دوست دارند همه درس هارو یاد بگیرند تا بهترین رتبه را کسب کنند، اما در نیمه راه کم کم انگیزه درس خواندن در آنها کمرنگ می شود، می‌توان گفت هرکس دلایل خاص خودش دارد؛ مثل کمبود امکانات، مشکلات شخصی، منابع اطلاعاتی ناکافی و..هرگز این مشکلات نباید شما و آرزوهایتان را سرشکسته کند، شما با وجود هدفی که دارید، با وجود همه مشکلات می توانید بهترین رتبه ها را کسب کنید، کم نبودند افرادی که با وجود سخت ترین مشکلات به موفقیت دست پیدا کردند، با صبر و حوصله انگیزه برای درس خواندن در شما ایجاد می شود، انگیزه را در طی مسیر باید تقویت کنید تا تداوم یابد.

علت از دست دادن انگیزه

مشاوره برای انگیزه درس خواندن

افراد بی انگیزه همیشه برای کار کردن بهونه دارند، کارهایشان نصفه و نیمه انجام میدهند، به دنبال حل مشکلاتشان نیستند، قدرت تصمیم گیری ندارند، داوطلبانه کاری انجام نمی‌دهند، کارهایشان همیشه بدون علاقه و از سر اجبار است، از مسئولیت فرار می کنند،  در افکار و رویاهاشون غرق شدند، و در نهایت برنامه ریزی درست برای انجام تکالیفشان ندارند، همه این ویژگی ها سبب می‌شود، انگیزه برای درس خواندن در این افراد وجود نداشته باشد، حالا بگوییم دیگر راه خلاصی از این بحران وجود ندارد! خیر کلید حل این مشکل در دست مشاوران متخصص است، مشاوره تحصیلی الف مشاور در زمینه مشاوره انگیزشی به شما داوطلب عزیز کمک می‌کند، تا با اراده محکم به هدف هایتان برسید.

توصیه مشاور برای افزایش انگیزه
روش افزایش انگیزه

راه های افزایش انگیزه برای درس خواندن کنکور

در ادامه به بهترین راه های تقویت انگیزه هنگام مطالعه می‌پردازیم.

1.کشف علت درس نخواندن

اینکه مطالعه را به تعویق می اندازید، دلایل مختلفی دارد که باید آنها را کشف کنید، بدون شناسایی این موارد هرگز انگیزه برای درس خواندن در شما ایجاد نمی شود، مثلا شما همیشه منتظر یک زمان خاص مثل اول هفته، ساعت رند برای شروع مطالعه هستید، یا فکر می‌کنید تکالیفتان فراتر از توانایی ها و درک شماست، به این نتیجه رسیده اید که مطالب درسی برای شما خسته کننده و کسل کننده هستند، این علل باعث کاهش انگیزه برای درس خواندن در شما میشود، با پیدا کردن آنها قدم اول در جهت تقویت انگیزه برای درس خواندن می شوید.

2.تعیین زمان استراحت

یک مطالعه طولانی مدت باعث خستگی ذهنی در شما میشود، باید به خودتان حق بدهید، بعد از مدتی درس خواندن تایمی برای استراحت قراربدهید، در این زمان می‌تواند کارهای مورد علاقه خود را انجام بدهید تا باعث انگیزه و شور و اشتیاق برای ادامه دادن به مطالعه در شما شود.

3.برنامه ریزی درسی

یک فرد موفق با برنامه جلو میرود، کارهایتان را جدول بندی کنید، کارهای کوچکتر و بزرگتر را از هم تفکیک دهید، به ترتیب و با نظم خاصی به آنها بپردازید، با این روش به مرور همه کارها به راحتی انجام می‌شود و به ناگهان با یک کار سخت رو به رو نمی‌شود تا شما را دلسرد کند، برای داشتن یک برنامه مناسب که راهنمای شما در درس خواندن باشد، میتوانید از برنامه ریزی کنکور الف مشاور برای داشتن بهترین برنامه کنکور بهره مند شوید.

4.جذاب کردن موارد کسل کننده

مطالعه کردن گاهی اوقات بنظرتان خسته کننده میشود، اگر میخواهید انگیزه برای درس خواندن را در خود تقویت کنید، در حین مطالعه از خود سوالات مختلف بپرسید تا ذهنتان درگیر شود، اگر مبحثی سخت باشد فکر می‌کنید خسته کننده است، اما این طور نیست ذهن برای دریافت مفهوم مطالب علاقه نشان نمی دهد، این علاقه را با سوالات مختلف تقویت کنید.

5.چرا می‌خواهید نمرات خوب بگیرید؟

میتوانید برای ایجاد انگیزه برای درس خواندن لیستی تهیه کنید و دلایل اینکه چرا خواهان نمرات عالی هستید را بنویسید، بطور مثال، من نمرات خوب کسب میکنم تا در آینده شغل مورد علاقه خودم را داشته باشم. این لیست را در جایی بگذارید تا هنگامی که دچار بی انگیزگی شدید با نگاه کردن به آن امیدوار شوید و دوباره شروع به مطالعه کنید.

6.توجه به میزان درک و فهم موضوعات

اگر نمی‌توانید به سادگی مطلبی را بفهمید، درک کافی برای فهمیدن آن مطلب را ندارید، بهترین راه توضیح دادن آن برای خود یا دیگران است، به ساده ترین حالت آن را تبدیل کنید تا فهمیده شود.

7.درک مفاهیم بجای حفظ کردن آنها

یک راه تاثیر گذار برای ایجاد انگیزه برای درس خواندن همین درک عمقی مطلب می باشد، البته که حفظ کردن متن هم اهمیت دارد اما درک مفاهیم اهمیت بیشتری دارد، مفاهیم را با واقعیت تطبیق دهید تا بهتر متوجه شوید.

8.مطالعه گروهی

قرار گرفتن در جمع خود به خود روحیه افراد بالا میبرد، حال برای ایجاد انگیزه برای درس خواندن هم خیلی موثر است، وقتی شما مطلبی را متوجه نمی‌شوید میتوانید از هم‌گروهیتان بپرسید، این پرسش و پاسخ ها فعالیت مثبتی ایجاد میکند، افراد یک گروه از نقاط منفی و مثبت مختلف برخوردارند که می‌توانند یکدیگر را کامل کنند، کمک کردن، به اشتراک گذاشتن یادداشت ها،تقویت عادت های خوب مطالعاتی، سرگرم بودن و.. از نکات مثبت مطالعه گروهی است که به تقویت انگیزه برای درس خواندن کمک می‌کند.

9.داشتن مطالعه منظم

مسلم است اگر می‌خواهید یادگیری بهتری داشته باشید حتما باید درس خواندن شما مرتب و پی درپی باشد.

10.برنامه ورزشی

برای یک بازدهی عالی درسی میتوانید از ورزش های کوتاه در بین مطالعه کردن بهره ببرید، ورزش فواید مختلفی دارد از جمله آن فعال کردن ذهن و تقویت انگیزه در شما میشود.

11.تصور موفق بودن در همه کارها

برای تقویت انگیزه برای درس خواندن میتوانید به وظایف خود فکر کنید، و موفقیت خود را تجسم کنید، وقتی مدام به ذهن تلقین کنید در واقعیت نیز اتفاق می‌افتد.

12.دور کردن افکار منفی

باید ذهنتان را کنترل کنید، اگر بگذارید افکار منفی بر شما غلبه کند این ذهن است که شمارو کنترل میکند، از افکاری مثل نمیتوانم، نمیشود، هرگز،اما،اگر و.. اجتناب کنید.

13.تمرکز روی روند انجام کارها نه نتیجه آنها

اگر منتظر نتیجه خوب هستید، هرگز به آن فکر نکنید، به آنچه انجام می‌دهید متمرکز باشید، وقتی شما سخت مطالعه می‌کنید انتظار نداشته باشید به سرعت به نتیجه برسید، نتیجه خوب صبر و زمان زیاد می‌خواهد.

14.خلاصی از حواس پرتی 

برای ساختن انگیزه برای درس خواندن لیستی از همه عوامل حواس پرتی تهیه کنید، و سعی کنید آنها را از خود دور نگه دارید، برای راهنمایی بیشتر مقاله رویابافی و حواس پرتی در هنگام مطالعه را میتوانید مطالعه کنید.

15.صحبت کردن با مشاور تحصیلی

اگر انگیزه لازم برای درس خواندن ندارید، می‌توانید با همفکری با افراد متخصص علاقه به درس خواندن را در خود بالا ببرید، مشاوره تحصیلی این مسیر را برای شما هموارتر می‌کند.

جملات انگیزه برای درس خواندن 

با تکرار جملات انرژی بخش میتوانید انگیزه برای درس خواندن را در خود تقویت کنید، می‌توانید این جملات را در اینترنت جست و جو کنید، این جملات را در دسترس خود قرار دهید تا روحیه جنگنده شما بالاتر برود. در مقاله جملات انگیزشی برای درس خواندن کنکور، به طور دقیق به تمامی جملات انگیزشی اشاره کرده‌ایم. بهتر است سری بهاین مقاله بزنید.

چگونه انگیزه برای درس خواندن پیدا کنیم؟

شاید سخت ترین کار ممکن برای دانش آموزان درس خواندن باشد، اگر نگاه سختگیرانه خود را نسبت به درس خواندن تغییر دهید درس خواندن برای شما ساده تر خواهد شد، گاهی اوقات نداشتن اهداف درست انگیزه را از شما میگیرد، بهترین راه تمرکز بر روی اهداف است که انگیزه برای درست خواندن در شما به وجود می‌آورد.

چه کار هایی انجام بدیم تا موقع درس خوندن انگیزمون بیشتر بشه؟

چه کارهایی باید انجام بدم که به صورت مداوم درس بخونم و تعادل داشته باشم؟ اینکه همیشه طبق برنامه پیش بری، یه روز صد صفحه نخونی و روز بعد حوصله درس خوندن نداشته باشی.

افزایش انگیزه برای درس خوندن – برنامه ریزی کوتاه مدت

داشتن برنامه ریزی کوتاه مدت خیلی مهمه. اگه همش به این فکر کنی که قراره دو سال بعد به کجا برسی، حجم زیاد درس و کارهایی که باید انجام بدی باعث میشه تا انگیزه درس خوندن نداشته باشید. یه برنامه کوتاه مدت یک ماه برای خودت بریز تا بدونی توی ماه آینده قراره چه کارهایی رو انجام بدی و به اونا پایبند باش.

علاوه بر این میتونی برنامه های کوتاه تر مثل هفتگی و روزانه بچینی تا به مرور زمان با برنامه های روزانه و هفتگی به هدفت میرسی و حتی لازم نیست برنامه ریزی بلند مدت داشته باشی. اگر دوس داری برنامه ریزی درسی مخصوص به خودت رو داشته باشی، کافیه کلیک کنی.

چطور انگیزمو زیاد کنم؟ – تعیین هدف بلند مدت و کوتاه مدت

دومین مورد اینه که هدفت رو از درس خوندن مشخص کنی. قراره با درس خوندن پولدار بشی یا دنبال مدرک می گردی؟ میخوای مهاجرت کنی یا هر چیز دیگه. هدف نهاییت رو که مشخص کنی، اونوقت میتونی اهداف کوتاه مدتت رو هم مشخص کنی. مثلا برای رسیدن به تراز فلان در کنکور، باید به صورت روزانه برنامت رو انجام بدی تا بتونی به هدف کوتاه مدتت که داشتن تراز خوب توی آزمون ماه یا هفته بعد هست برسی.

علاوه بر این، میتونی برای خودت جایزه بذاری. اگه که فلان کار رو امروز انجام دادم میتونی آخر شب با دوستام برم بیرون و یه خوش گذرونی کوچیک داشته باشم. این باعث میشه که انگیزه بیشتری داشته باشی. یه مورد دیگه هم اینه که آخر شب موقع خواب، به اهدافت فکر کنی و به خودت امید بدی که موفق میشی.

افزایش انگیزه برای مطالعه – مطالعه خودت رو بهینه کن

اولش که شروع میکنی، به احتمال زیاد با روش های مطالعه بهینه آشنایی نداری و حتی نمیدونی از کجا شروع کنی. یادت باشه نباید خیلی درگیر روش ها و تکنیک ها بشی چرا که تو روند مطالعه و آموزش خودت متوجهشون میشی. نمیتونی از همون اول به بهترین شکل شروع کنی و تو طول مسیر پیشرفت میکنی. روش مطالعه بهینه یه شبه بدست نمیاد و نیاز به زمان داره.

روش مطالعه به خیلی چیزا بستگی داره، اینکه چطور تست بزنی، چطوری باید برنامه ریزی کنی، مبحث های مختلف رو چطور بخونی و در کل روند آموزشت چطور باشه. پیدا کردن روش مطالعه خودت خیلی مهمه و با هر قدم پیشرفتت، روش مطالعت هم بهتر از قبل میشه.

برای مثال اگه یکی دو روز تو روند مطالعه، لنگ میزدی و باعث شد به برنامت عمل نکنی، نباید بی انگیزه بشی و باید روز های بعد جبران کنی. برطرف کردن اشتباهات و بهینه کردن روند مطالعه بخشی از مسیر موفقیت و پیشرفتته و باید مشکلاتت رو بر طرف کنی نه اینکه بگی من کلا همه چیز رو کنار میزارم.

تندخوانی یکی ازبهترین روش‌های بهینه کردن روند مطالعه هست. اگر نمیدونی چه طوری تندخوانی کنی، کافیه یه سر به لینک زیر بزنی.

در مدت زمان کمتر، مطالب بیشتری را با فنون تندخوانی بخوانید!

افزایش انگیزه برای مطالعه – تمام زندگیت رو درس خوندن نکن

زمان استراحت و تفریحت رو به جا داشته باش، برای درس خوندن همه چیزت رو کنار نذار. اگه کنکوری هستی میتونی هر دو هفته یکبار چند ساعتی رو برای تفریح و بیرون رفتن کنار بذاری تا هم ذهنت آروم بشه هم انگیزت کمتر نشه. اگه که دانشجو هستی میتونی آخر هفته رو بدون درس خوندن طی کنی و جمعه ها همیشه تفریح کنی.

اگه همش درس بخونی، بعد از یه مدت انگیزه ای برات نمیمونه چون کل زندگیت رو بهم ریختی و هیچ چیزی سرجاش نیست. این باعث میشه که دیگه علاقه ای به درس خوندن نداشته باشی چون همه چیز رو برای درس گذاشتی. پس یادت بمونه که داشتن تفریحات و استراحت خیلی مهمه.

افزایش انگیزه برای درس خوندن – به حرف های دیگران توجه نکن

اگه یکی بهت گفت که نمیتونی، درجا حرفش رو قبول نکن و نذار روت تاثیر بذاره. مسیر خودت رو مشخص کن و طبق اون برو جلو، نذار کسی سد راهت بشه. اگه توی مسیر پیشرفتی و همه چیز خوب پیش میره، ادامه بده و هر روز بهتر از دیروز باشه. تمام توانت رو بذار تا بتونی به هدف هات برسی.

افزایش انگیزه برای درس خوندن – از مشاورین الف مشاور کمک بگیر

یکی از بهترین راه هایی که میتونه باعث افزایش انگیزت بشه، داشتن همراه طی درس خوندنه که میتونه هم تو پیشرفت کمکت کنه و هم اینکه حس میکنی یه پشتوانه قوی داری و توی مسیر تنها نیستی. اگه دنبال پیشرفت بیشتری بهتره با تیم الف مشاور ارتباط بگیری.

علت تنفر نوجوانان از درس خوندن چیه؟ چطور انگیزه خودمون رو بهبود بدیم؟

اگه برای درس خوندن انگیزه ندارید، این چند تا مورد می‌تونه دلیلش باشه و باید بهش توجه کنید.

  • اولاً، اگه حس کردید که تلاشتون فایده‌ای نداره و فقط واسه خودتون سختی می‌کشید، ممکنه ناامید بشید. این حس میتونه از کمبود اعتماد به نفس یا شرایط سخت زندگیتون باشه که باعث میشه درس خوندن براتون بی‌اهمیت بشه.
  • دوماً، اگه هیچ هدفی برای آینده‌تون ندارید یا اون هدف فقط یه رویای خیالیه که هیچ تلاشی براش نمی‌کنید، درس خوندن هم براتون بی‌معنی میشه.
  • سوماً، اضطراب یکی از هیجانات فریبکار انسانه که ممکنه دلایل اضطرابتون باعث نفرت از درس خوندن بشه. این حس باید مورد بررسی قرار بگیره. در مقاله 5 روش ساده استرس کنکور را کاهش دهید! به طور کامل به تمامی راه‌های رفع استرس و اضطراب پرداخته شده است، کافیه یهسر بزنی بهش.
  • چهارماً، باورهای غلط ممکنه باعث بشه که درس خوندن رو به چیزای دیگه مثل خانواده یا معلمتون وصل کنید. این باورات ممکنه سد راه پیشرفت شما باشن.
  • پنجماً، استعدادیابی نادرست یک مشکل بزرگه. ممکنه استعداد و علاقه‌هاتون به خاطر تعصبات قدیمی در مورد رشته‌های تحصیلی به سمت دیگری سوق پیدا کنه.

حالا باید چیکار کنید؟ یه هدف مشخص برای خودتون بذارید، روی داشته هاتون تمرکز کنید و اعتماد به نفس خودتون رو بهبود بدید، روی درس تمرکز کنید و از اضطراب دوری کنید و در آخر هم به حرف دیگران گوش ندید.

مانع های اصلی درس خوندن

وقتی می‌خوایم یه چیزی یاد بگیریم، اولین موردی که خیلی مهمه اینه که تمرکز کنیم. وقتی تمرکز نداریم، هیچی یادمون نمی‌مونه و این باعث میشه که انگار اصلاً مطالب رو نخوندیم. اینجاست که برمیگردیم به خودمون میگیم اصلا چرا دارم درس میخونم؟

  • مورد بعدی سرعته، چیزی که خیلی مهمه. اگه خیلی آروم و آهسته بخونیم، خسته میشیم و همه چی طولانی میشه. از طرف دیگه، اگه خیلی سریع بخونیم، هیچی متوجه نمیشیم و دل زده میشیم.
  • استراحت هم خودش چالش جدیدیه. اگه خواب کافی نداشته باشیم و استراحت درست نکنیم، هیچ چیز یادمون نمی‌مونه. یادگیری برای ذهن خسته، چالش بزرگیه.
  • و اینکه همه‌چی رو به شب امتحان موکول کنیم، واقعاً مشکل سازه. چون وقتی همه چی رو به شب امتحان موکول می‌کنیم، درس‌خوندن دغدغه بزرگ ما میشه. به قول معروف سخت ترین کار انجام ندادنه چون وقتی همه چی رو به آخرین لحظات موکول می‌کنیم، دست به انجام سخت ترین کار ممکن می‌زنیم.

اینا فقط چند تا از عواملی بودن که باعث میشن حس مطالعه کردن از بین بره. باید سعی کنی سرعت مناسبی رو برای مطالعه داشته باشی، استراحت یادت نره و به برنامت عمل کنی تا کار امروز رو به فردا نسپاری.

آیا فقط داشتن انگیزه کافیه؟ انضباط شخصی یا دیسیپلین

یکی از موارد اصلی که کلی افراد فعال توی حوزه یادگیری و موفقیت دربارش حرف میزنن، نیاز به دیسیپلین علاوه بر نیاز به انگیزست. متخصصین و کسایی که کلی سال درباره این سری موضوعات تحقیق کردن و تجربه های زیادی دارن میگن که شما باید دیسیپلین داشته باشید و یه اصول خاصی برای خودتون تعیین کنید. یعنی چی؟

اگه پیشرفت تو بر اساس داشتن انگیزه باشه و مطالعه و یادگیری خودت رو انگیزه محور کنی، زمانی که انگیزت از بین بره یا کاهش پیدا کنه دیگه علاقه ای به مطالعه و یادگیری نداری چون هدف اصلیت نابود شده. خب همین باعث میشه که استفاده از انگیزه روش مناسبی نباشه چون انسان همیشه در حال تغییر هدف هاش هست و با مشکلات زیادی رو به رو میشه و در نهایت نمیتونه تو این مورد ثبات درستی داشته باشه.

دیسیپلین (Discipline) که به معنی خود انضباطی یا داشتن یه نظم خاص در زندگیه، بهت یاد میده تا یه نقشه روزانه داشته باشی و بدون نیاز به انگیزه هر روز اون رو انجام بدی. البته اگه انگیز داشته باشی بهتره و میتونه بیشتر تشویقت کنه ولی انضباط باعث میشه تا در بدترین شرایطتت هم یادت نره که تو یه وظیفه ای داری و باید اونو انجام بدی.

سخن پایانی

همه ما میدانیم انگیزه برای درس خواندن بسیار اهمیت دارد، اگر شور و اشتیاقی نباشد هیچ کاری نتیجه خوبی ندارد، این را بدانید این شمایید که باید انگیزه را در خود تقویت کنید، وقتی یک نقشه ذهنی برای خود ترسیم کنید که بهترین هستید، ذهن شما تقلید می‌کند و حتما اتفاق می افتد، پس افکار مثبت داشته باشید، البته که روز های ناامیدی به سراغتان می آید فراموش نکنید این روز هم می‌گذرند، سخت نگیرید وبا انگیزه قوی منتظر روزهای خوب باشید.

اگر دوس داری از اخبار لحظه‌ای کنکور آگاه بشی کافیه تو کانال تلگرامی الف مشاور عضو بشی.

اینستاگرام الف مشاور

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
راهنمای مشاوره انتخاب رشته کنکور
راهنمای مشاوره انتخاب رشته 1403
بهترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین و جامع ترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین تحلیل منابع کنکور
بهترین و کامل‌ترین تحلیل منابع کنکور 1403
افزایش دقت
راه های افزایش دقت و تمرکز در حین درس خواندن
بدون مشاور خودت برنامه ریزی کن.
چطور برنامه ریزی درسی کنیم؟ بدون کمک گرفتن از مشاور
از کی برای کنکور 1404 شروع کنیم؟
از کی برای کنکور 1404 شروع کنم؟
بخاطر سپردن مطالب درسی
چگونه مطالب درسی رو به خاطر بسپاریم – 7 تکنیک بخاطر سپردن مطالب
قبولی کنکور پزشکی با شروع از عید
قبولی کنکور پزشکی با شروع از عید – چطور از عید شروع کنیم؟
رتبه برترها چگ.نه درس میخوانند؟
رتبه برترها چگونه درس می خوانند؟ 6 تکنیک شگفت انگیز
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خلیل
خلیل

سلام چه کار کنیم درس خوندنمون یکنواخت و حوصله سر بر نشه؟

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور
پاسخ به  خلیل

تنوعدرسی رو تو برنامه ات رعایت کن. مکان مناسبی رو برای مطالعه در نظر بگیر… تفریح و استراحت هم داشته باش… از همه مهمترر هدف… هدف داشته باش

اکبر
اکبر

چند ساعت توی روز مطالعه داشته باشیم؟

فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!