دوماه پایانی تا کنکور

دو ماه پایانی تا کنکور چه کنیم؟

براساس آمارهای به دست آمده متوجه می شویم ساعت مطالعه داوطلبان کنکور در ماه آخر کاهش یافته است. دو ماه پایانی تا کنکور بازه زمانی با اهمیتی است که بی توجهی به برنامه ریزی و جمع بندی دروس به پشیمانی و بدفرجامی منجر می شود. بایدها و نبایدهای دو ماه پایانی تا کنکور را رعایت کنید تا سرنوشت کنکور شما همانطور که می‌خواهید رقم بخورد. یکی از الزاماتی که باید رعایت شود داشتن برنامه ریزی درست و جلو رفتن با آن برنامه است. بدون راهنما و برنامه هیچ کاری درست پیش نمی رود، پس همین حالا گزینه روی میز مشاوره تحصیلی آنلاین الف مشاور را که به صورت رایگان ارائه می شود انتخاب کنید و دو ماه پایانی تا کنکور را به بهترین شکل ممکن بگذرانید تا موفقیت به شما لبخند بزند. در ادامه با ما همراه باشید.

قبولی در کنکور انسانی در یک ماه

ماه های پایانی برای همه رشته ها الخصوص رشته انسانی بسیار سرنوشت ساز است؛ زیرا بیشتر دروس رشته انسانی حفظی هستند و دو ماه پایانی تا کنکور زمان مناسبی برای اثبات این مطالب در ذهن خواهد بود. توجه داشته باشید در این مدت شکل مطالعه شما باید تفاوت داشته باشد. به طور مثال شیوه مطالعاتی که قبل از عید داوطلبان دارند به گونه ای است که ابتدا درسنامه را مطالعه می کنند سپس به سراغ تست های آن می روند اما بعد از چند روز به علت عدم مرور دوباره همین روند را طی می کنند. اما در دو ماه پایانی تا کنکور این روش اشتباه است؛ زیرا زمان اندک می باشد و استرس زیاد باعث عدم تمرکز می شود. در دو ماه پایانی تا کنکور مطالعه قسمت های از کتاب اهمیت دارد که الگو ثابت و تکراری سوالات کنکور هستند و مطمئن هستید هر ساله از آنها در کنکور سوال طرح می شود. پس برای قبولی همه رشته ها در کنکور مستلزم روش درست مطالعه ای است که مختص دو ماه پایانی تا کنکور می باشد.

در دو ماه پایانی تا کنکور این کارها را حتما انجام دهید!
آزمون جامعشرکت در آزمون آزمایشی جامع
جمع بندی جمع بندی دروس به صورت اصولی و مفید
نهایی و ترمیمشروع به مطالعه برای نهایی و ترمیم معدل
کنکور زدنکنکور های سه روز یکبار و تک درس!
روتین و سنجشآزمون های جامع سنجش + روتین دروس مهم!

داروسازی در دو ماه

ضرب المثلی می‌گوید ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است، پس امکان موفقیت برای انسان در هر زمانی وجود دارد. قبولی در رشته داروسازی و پزشکی حتی با شروع از صفر در دو ماه پایانی تا کنکور نیز امکان پذیر است. این امکان وقتی محقق می شود که شما پر انگیزه و قوی شروع کنید و افکار منفی را از خود دور کنید که قبول نمی‌شوم، نمی‌توانم و… را کنار بگذارید. در کنار انگیزه و انرژی مثبت، بایستی ساعت مطالعتان را به ۱۰ الی ۱۲ ساعت در روز برسانید و همچنین از تست های سال های قبل کنکور غافل نشوید. با رعایت نکات گفته شده شما نیازمند مشاور و راهنما هستید تا عملکرد مطالعاتی شما را جزء به جزء به شما گوشزد کند. یک مشاور باتجربه می‌داند چطور برنامه بچیند، چطور روش های مطالعه مخصوص این دوماه را به شما بیاموزد؟ چطور روش های جمع بندی و مرور اصولی را آموزش دهد؟ برای قبولی در رشته مورد نظرتان و رتبه برتر شدن مشاوره تحصیلی آنلاین بهترین انتخاب است. 

🤔 می‌شه تو دو ماه رتبه خوبی به دست آورد⁉️

📌این سوال تقریباً در تمام ایام کنکور پرسیده میشه.💁🏻‍♀
از همان ابتدای شروع سال تحصیلی دانش‌آموزان👨🏻‍🎓👩🏻‍🎓 در هر سه پایه دهم و یازدهم و دوازدهم پرسشی با این محتوا که (اگر از الان شروع به درس خوندن کنم موفق میشم؟) مطرح می‌کنند.⁉️اما سوال من از شما اینکه به دنبال چه جوابی می‌گردید ؟؟🤷🏻‍♀✅ اگر بگویم بله؛ آن وقت شروع به درس خوندن می‌کنید ⁉️ و فقط به دنبال تاییدیه ای هستید برای شروع کردن ⁉️❎ یا اگر بگویم نه؛ تصمیم دارید هدفتون برای کنکور رو رها کنید⁉️😕پاسخ به این سوال نیاز به سنجش و آگاهی از شرایط و فاکتورهای بسیار زیادی رو داره که عملاً ممکن نیست ،پس پاسخ من به شما اینکه : اگر تلاش نکنید هیچ وقت نمی‌فهمید🚫🤷🏻‍♂🥇🥈🥉 بدون شرکت کردن در مسابقه دو ماراتون چطور میتوان متوجه شد که اگر شرکت می‌کردم چندم می‌شدم ؟؟🏃🏻‍♂💢 کاملاً بدیهیست که هرچه زودتر⚡️ شروع به مطالعه کنید برای مطالعه و مرور مباحث ، تست زنی بیشتر ، و آشنایی با تیپ سوالات متنوع تر ، زمان بیشتری دارید و آمادگی بیشتری کسب می‌کنید ؛ حتی اگر در این دو ماه پایانی📆 به نتیجه مورد نظر خود برسید، باز هم میتوان گفت که اگر زودتر⏰️ شروع می‌کردید، نتیجه بهتری می‌گرفتید؛ این رو به عنوان واقعیتی باید پذیرفت💯❌️🚨اما مسئله نماندن در باتلاق گذشته هست🚨فرض کنید در حال حاضر ۲۰ میلیون پول دارید 💵؛
در یک حادثه ، ۱۵ میلیون، از دست میدید💸
با باقی مانده پول چه می‌کنید؟
اون رو دور میندازید؟!🧐🚶🏻‍♂📍بنابراین استدلال حتی اگر الان، یک هفته تا کنکور زمان داشتید، بازهم پاسخ من به این سوال همین بود.
🔔🔝از فرصت باقی مانده برای گرفتن بهترین نتیجه خود استفاده کنید🔔🧨گرفتن بهترین نتیجه با توجه به شرایط موجود باعث ایجاد حس رضایتمندی در شما می‌شه😌👌
اما ایجاد انتظار بیش از حد از خود بدون بررسی واقع بینانه ی شرایط🙅🏻‍♀، باعث ایجاد حسرت بخاطر فرصت های از دست رفته ، ناامیدی🫠 و اظطراب می‌شه😫💡پس سوال رو اینطور اصلاح می‌کنیم:
⁉️چطور از دو ماه باقی مانده برای گرفتن نتیجه بهتر استفاده کنیم؟⁉️⭕️ سنجش دقیقی از وضعیت درسی خود داشته باشید؛
⚜️فهرستی از تمام سرفصل های کتاب های درسی تهیه کنید📋 میزان تسلط خود بر هر مبحث رو مشخص کنید📊 و بعد از هر آزمون این لیست رو به روز کنید.📝✔️⭕️ برنامه ریزی داشته باشید و زمان رو مدیریت کنید؛⏳️
از مدت زمان باقیمانده بسته به شرایط می‌توانید برای جمع بندی📚 ، رفع اشکال و حتی پیشروی در برخی مباحث استفاده کنید‌.🚀⭕️ با آرامش بخوانید و بیشترین استفاده را از این روزها ببرید؛🧘🏻‍♂
♨️حتی اگر سه الی چهار روز هم مانده باشد، نهایتا می‌توانید یکی دو فصل که بیشترین نتیجه را برایتان خواهد داشت را بخوانید و آزمون آخر آن هفته را شرکت کنید.🤓
در این زمان، حسرت گذشته خوردن، معنایی ندارد.❌️🙅‍♂

جمع بندی اردیبهشت و خرداد
چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟

معجزه قبولی در کنکور

آیا می‌شود در دو ماه پایانی تا کنکور معجزه کرد؟ جواب این سوال را رتبه برترها پاسخ داده اند. وقتی فردی توانسته با مطالعه اصولی در ماه های پایانی تا کنکور به موفقیت دست پیدا کند و در رشته دلخواه خود قبول شود پس امکان دارد معجزه برای هر یک از داوطلبان کنکور رخ دهد. این معجزه نیازمند تلاش شبانه روزی بر پایه یک برنامه ریزی درست است. اما بایستی شما درک درستی از آزمون سراسری داشته باشید تا بدانید در چه موقعیت حساسی قرار گرفته اید و استفاده حداکثری از این موقعیت عالی و یا از دست دادن آن چه تاثیری روی کیفیت زندگی شما دارد. در این قسمت به تفاوت کنکور و امتحانات مدرسه می پردازیم:

  • از لحاظ اهمیت: امتحان مدرسه فقط کسب نمره از یک درس است که در در طول سال تحصیلی قابل جبران است، اما کنکور راه ورود شما به دانشگاه و رشته مورد علاقتان را باز می کند که می تواند در مسیر زندگی شما و آینده شغلی بسیار تاثیرگذار باشد.
  • از لحاظ تعداد: رقابت در مدرسه بین همکلاسی هاست که تعداد کمی هستند، اما رقابت در آزمون سراسری یا همان کنکور بین خیل عظیمی از داوطلبان است.
  • از لحاظ رقابت: فردی در مدرسه به راحتی شاگرد اول می شود، اما ممکن است در کنکور وضعیت خوبی نداشته باشد.
  • از لحاظ حجم کتابها: در مدرسه معمولا از یک کتاب امتحان گرفته می شود، اما در کنکور از تمام دروس چهار ساله دبیرستان سوال مطرح می شود که داوطلبان حجم وسیعی از دروس را باید مطالعه کنند و آمادگی داشته باشند.

در امتحانات دبیرستان مدت زمان تعیین شده برای پاسخ دادن کافی است و دانش آموزان مشکلی ندارند. اما با توجه به سوالات زیاد کنکور زمان محدودی نیز در نظر گرفته شده است.

  • از لحاظ پذیرش در دانشگاه و رشته مدنظر: داوطلبان اگر بدون توجه به علایق خود انتخاب رشته کنند، بدون هدف در رشته قبولی ادامه تحصیل می دهند و این پذیرش را بی ارزش قلمداد می‌کنند.
  • از لحاظ نوع سوالات: در کلاس معمولا دانش آموزان از روش تدریس دبیر می توانند نوع سوالاتی که در امتحان طرح می شود را پیش بینی کنند، اما کنکور سوالاتی که در کنکور طرح می شود توسط طراحانی است که با دانش آموزان هیچ ارتباطی ندارند و درجه سختی سوالات متفاوت خواهد بود.
سوالات داوطلبان و پاسخ مشاوران درباره دو ماه پایانی تا کنکور

سخن پایانی / برنامه ۳۰ روزه کنکور

اگر تنها ۲ ماه تا کنکور فرصت دارید و هنوز برای کنکور برنامه ریزی نکردید، می‌توانید از این محتوا استفاده کنید. برای استفاده حداکثری از این مدت محدود، برنامه اختصاصی خود را از مشاوران الف مشاور دریافت کنید. برنامه ۳۰ روزه کنکور و برنامه دو ماه پایانی تا کنکور برای افرادی که می‌خواهند جز رتبه های برتر باشند باید به صورت اختصاصی باشد و این مسیر باید به گونه ای طی شود که به انرژی، زمان باقی مانده و نقاط قوت و ضعف داوطلب توجه ویژه ای شده باشد. برنامه ای کاربردی است که تمام دروس را به صورت مجزا در خود گنجانده باشد و از زمان به بهترین شکل ممکن استفاده کرده باشد. برنامه ریزی دو ماه پایانی تا کنکور فقط و فقط با شرکت در طرح مشاوره تحصیلی رایگان امکان پذیر است. نظرات خود را با ما در میان بگذارید و در اینستاگرام الف مشاور ما را دنبال کنید.

منتظر یک اتفاق خوب نباش خودت آن را بساز! دو ماه پایانی تا کنکور زمینه ساز اتفاق خوبی است که انتظارش را می کشی با مشاوره تحصیلی آنلاین این زمان طلایی را با برنامه جلو برو 🙂

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
بهترین منابع زیست کنکور
بهترین منابع زیست کنکور 1403- بهترین منابع رتبه برترها
از سال یازدهم چگونه درس بخوانیم؟
سال یازدهم چگونه درس بخوانیم؟
انتخاب رشته فیزیوتراپی
بهترین راهنمای انتخاب رشته فیزیوتراپی + مشاوره انتخاب رشته فیزیوتراپی
قبولی کنکور پزشکی با شروع از عید
قبولی کنکور پزشکی با شروع از عید – چطور از عید شروع کنیم؟
بهترین دانشگاه برای رشته ادبیات
بهترین دانشگاه ها برای رشته فیزیوتراپی
بهترین روش مطالعه برای کنکور در ماه رمضان
بهترین روش مطالعه برای کنکور در ماه رمضان
تعطیلات عید
شروع از عید برای کنکور – تعطیلات عید سکوی پرتاب کنکوری ها
بهترین تحلیل منابع کنکور
بهترین و کامل‌ترین تحلیل منابع کنکور 1403
درمان خیال پردازی هنگام مطالعه
خیال پردازی در هنگام مطالعه – 20 روش جلوگیری از خیال پردازی
از کی برای کنکور 1404 شروع کنیم؟
از کی برای کنکور 1404 شروع کنم؟
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
سارا

سلام بنظرتون تا چند ماه به کنکور کلا همه کتاب ها رو تموم کنم؟

ادمین الف مشاور
مدیر
ادمین الف مشاور
پاسخ به  سارا

تا قبل از عید

مصطفی
مصطفی

در سال دهم چند ساعت بخوانیم؟

فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!