اصول برنامه ریزی کنکور ریاضی

هر آنچه باید درباره برنامه ریزی کنکور ریاضی بدانید!

اصول برنامه ریزی کنکور ریاضی به چه صورت است؟ چگونه باید برای کنکور ریاضی برنامه‌ریزی کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم؟

قطعا بدون داشتن نقشه راه و برنامه‌ریزی اصولی، رسیدن به موفقیت امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل باید یک برنامه ریزی اصولی و جامع که مختص به خودتان باشد، داشته باشید تا در جلسه آزمون به خوبی عمل کنید.

برای آشنایی با اصول برنامه ریزی کنکور ریاضی 1403 با ما همراه شوید، ما در الف مشاور به معرفی صفر تا صد اصول برنامه ریزی کنکور ریاضی می‌پردازیم.

اهمیت برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1403

برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1403 از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا رشته ریاضی یکی از رشته‌های مهم و سخت کنکور است و برای قبولی در آن نیاز به تمرین و تلاش بسیار دارید. با برنامه ریزی مناسب، می‌توانید بهترین استفاده را از زمان خود بکنید و به صورت موثرتری درس بخوانید. 

همچنین با برنامه ریزی می‌توانید اهداف خود را مشخص کرده و برای رسیدن به آنها برنامه‌های خود را تنظیم کنید. در نتیجه با برنامه ریزی درست، می‌توانید بهترین نتایج را در کنکور ریاضی 1403 به دست آورید.

فواید برنامه ریزی کنکور ریاضی

برنامه ریزی برای کنکور ریاضی چه فوایدی دارد؟ به چه دلیل باید برنامه ریزی داشته باشیم؟ در ادامه به فواید برنامه ریزی درسی برای کنکور ریاضی می‌پردازیم.

  • موفقیت تضمینی
  • افزایش انگیزه
  • مدیریت زمان
  • عدم خستگی
  • انجام تمامی کارها
  • آرامش روحی و روانی
  • کاهش استرس و اضطراب
  • انرژی بیشتر زمان مطالعه
روش های برنامه ریزی برای کنکور ریاضی

معرفی روش های مختلف برنامه ریزی کنکور ریاضی

  • برنامه ریزی مطالعه بر اساس فصل‌ها

در این روش شما برنامه ریزی مطالعه خود را بر اساس فصل‌های کتاب درسی انجام می‌دهید. به این ترتیب می‌توانید به صورت سیستماتیک و کامل، تمامی مباحث را مرور کنید و به سوالات کنکور آشنا شوید.

  • برنامه ریزی مطالعه بر اساس سطح سختی

در این روش شما برنامه ریزی مطالعه خود را بر اساس سطح سختی مباحث انجام می‌دهید. به این ترتیب، ابتدا به مباحث ساده و سطح پایین‌تر بپردازید و سپس به سطح‌های بالاتر و پیچیده تر بروید.

  • برنامه ریزی مطالعه بر اساس زمان

در این روش شما برنامه ریزی مطالعه خود را بر اساس زمان مشخصی که دارید، انجام می‌دهید. به عنوان مثال می‌توانید برنامه ریزی کنید که هر روز 10 ساعت به مطالعه کنکور ریاضی بپردازید.

  • برنامه ریزی مطالعه بر اساس نوع سوالات کنکور

در این روش شما برنامه ریزی مطالعه خود را بر اساس نوع سوالات کنکور انجام می‌دهید. به عنوان مثال می‌توانید برنامه ریزی کنید که هر روز به حل سوالات چند گزینه‌ای، سوالات تشریحی و سوالات کاربردی بپردازید.

  • برنامه ریزی مطالعه بر اساس نیاز شخصی

در این روش شما برنامه ریزی مطالعه خود را بر اساس نیاز شخصی خود انجام می‌دهید. به عنوان مثال اگر در یک مبحث خاص ضعف دارید، باید برنامه ریزی کنید که بیشتر به آن مبحث بپردازید و تمرین کنید.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی کلیک کنید

آشنایی با تکنیک های مطالعاتی کنکور ریاضی

روش مطالعه برای کنکور ریاضی به چه صورت است؟

روش مطالعه برای کنکور ریاضی باید به گونه‌ای باشد که شما بتوانید بهترین نتیجه را در این درس به دست آورید. برای این منظور می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1- مطالعه منظم: برنامه ریزی منظم برای مطالعه کنکور ریاضی بسیار مهم است. شما باید به صورت منظم و با تعیین زمان مشخص، درس بخوانید.

2- حل تست‌های گذشته: حل تست‌های گذشته یکی از بهترین روش‌های مطالعه برای کنکور ریاضی است. با حل تست‌های گذشته، شما می‌توانید با سوالات کنکور آشنا شوید و بهترین راه حل‌ها را برای آنها یاد بگیرید.

3- استفاده از منابع مناسب: استفاده از منابع مناسب، بسیار مهم است. شما باید از کتاب‌های درسی، جزوات و منابع دیگر استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در کنکور ریاضی به دست آورید.

4- حل مسائل: حل مسائل، بسیار مهم است. شما باید به صورت منظم و با تعیین زمان مشخص، مسائل را حل کنید تا با نحوه حل آنها آشنا شوید و بتوانید بهترین راه حل‌ها را برای سوالات کنکور یاد بگیرید.

5- استفاده از منابع آنلاین: استفاده از منابع آنلاین، یکی از بهترین روش‌های مطالعه برای کنکور ریاضی است. شما می‌توانید از ویدیوهای آموزشی، سایت‌های آموزشی و دوره‌های آموزشی آنلاین استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در کنکور ریاضی به دست آورید.

معرفی بهترین منابع کنکور ریاضی 1403

برای استفاده از بهترین منبع مطالعاتی، باید ابتدا سطح علمی خود را تعیین کنید. اگر درصد دروس شما در آزمون زیر 30 درصد بود، شما مبتدی هستید. اگر درصد دروس شما بین 30 الی 60 درصد بود، سطح علمی شما متوسط است. اگر درصد شما بالای 60 درصد بود، شما در سطح پیشرفته قرار دارید.

برای آشنایی با بهترین منابع کنکور بهتر است روی لینک زیر کلیک کنید.

منابع کنکور ریاضی

حال بهترین منابع با توجه به سطح علمی خود چه منابعی است؟

  • اگر سطح علمی شما مبتدی است، باید از درس‌نامه‌های مختلف و معتبر برای فهم دروس و تسلط بر مفاهیم هر درس استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود از کتاب‌های کمک آموزشی برای سطح مبتدی استفاده کنید.
  • اگر سطح متوسطی دارید، بهتر است بیشتر تمرکز و وقت خود را بر روی حل تست و تقویت مهارت تست زنی خود بگذارید. از مطالعه درسنامه‌های طولانی بپرهیزید.
  • اگر سطح پیشرفته‌ای دارید، به حل تست‌های کنکور اکتفا نکنید. مطالعه مباحث و تست‌های سطح بالا و سخت را در برنامه درسی خود بگنجانید.

جدول بودجه بندی دروس کنکور ریاضی

سوالات کنکور ریاضی شامل دو دفترچه اعم از دفترچه ریاضی و دفترچه فیزیک و شیمی می‌شود. دفترچه ریاضی شامل 40 سوال از دروس حسابان، هندسه و گسسته است. بودجه بندی سوالات دروس ریاضی به شرح زیر است.

  • بودجه بندی درس حسابان
مبحثتعداد سوالات در کنکور 1402
مثلثات2
توان‌های گویا و عبارت‌های جبری1
معادله و نامعادله2
تابع 2
تابع نمایی و لگاریتمی1
حد و پیوستگی2
حد متناهی و حد در بی نهایت1
مشتق2
کاربرد مشتق1
  • بودجه بندی درس هندسه و گسسته
مبحثتعداد سوالات در کنکور 1402
چند ضلعی‌ها1
دایره2
قضیه تالس و تشابه2
تجسم فضایی2
ماتریس2
تبدیل‌های هندسی2
روابط طولی در مثلث1
بردارها1
مقاطع مخروطی2
احتمال2
مبانی ریاضیات2
آمار توصیفی2
گراف1
نظریه اعداد1
ترکیبات3

چطور مطالعه برای کنکور ریاضی را شروع کنم؟

شاید در ابتدای راه با یک سردرگمی و حجم زیادی از کارها رو به رو شوید. در این هنگام ممکن است حس ناامیدی و یا ناتوانی برایتان به وجود آید. در چنین مواقعی باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • برنامه ریزی دقیق
  • طبقه بندی کردن مطالب
  • انتخاب منبع مناسب
  • مدیریت زمان
  • مدیریت استرس
  • انتخاب مکان مناسب مطالعه
  • هدف گذاری
  • ایجاد انگیزه

نکات مهم برنامه ریزی برای کنکور ریاضی

در هنگام برنامه ریزی باید به چه نکاتی اهمیت دهیم؟

  • شناخت ویژگی‌های شخصی
  • تقسیم‌بندی دروس
  • اهداف مشخص و قابل دستیابی
  • زمان بندی استراحت
  • بررسی پیشرفت
  • اولویت‌بندی و انعطاف‌پذیری
  • مرور منظم
  • اولویت‌بندی و انعطاف‌پذیری

چطور برنامه شخصی هفتگی یا ماهانه داشته باشیم؟

ابتدا باید برنامه ریزی هفتگی داشته باشید که تمام وظایف شما را در یک روز و در طول هفته مشخص کند. سپس با توجه به برنامه مطالاتی شما در طول هفته و میزان مطالعه‌تان باید برنامه ریزی ماهانه داشته باشید. دقت کنید که برنامه ریزی هفتگی و ماهانه باید انعطاف پذیر باشد و در حد توانتان.

در برنامه ریزی هفتگی باید شرایط و اوضاع موجود را بسنجید و با توجه به زمان در دسترس و شخصیت خود، بهترن برنامهریزی را داشته باشید.

نحوه برنامه ریزی کنکور ریاضی

برای رسیدن به هدفتان و موفقیت در کنکور باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • تعیین هدف

در اولین مرحله باید هدف خود را از شرکت در کنکور به طور دقیق مشخص کنید. به طور مثال باید بگویید من در غلان رشته و فلان شهر میخواهم قبل شوم.

  • تعیین دروس آزمون و شناخت اهمیت آنها

برای طراحی بهترین برنامه درسی باید با مفاد آزمون آشنا باشید و با توجه به اهمیت هر درس، زمان مناسبی را به آنها اختصاص دهید.

طراحی بهترین برنامه یزی کنکور
  •  طراحی برنامه ریزی درسی

تهیه بهترین برنامه درسی ویژه کنکور ریاضی از مهم‌ترین ارکان موفقیت در کنکور است. برنامه ریزی باید شخصی‌سازی شده باشد تا بازدهی زیادی داشته باشد.

  • تعیین جدول برنامه ریزی دقیق

برای تهیه جدول برنامه ریزی هفتگی، ماهانه و سالانه باید موارد زیادی را از جمله، زمان و حجم دروس، زمان استراحت، پارت‌بندی دروس، سطح علمی و … در نظر بگیرید و با توجه به آنها برنامه‌ریزی کنید.

برنامه ریزی مطالعه خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که به طور دقیق به مباحث اصلی بپردازید و سوالات کنکور ریاضی را به خوبی حل کنید.

جهت دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور کلیک کنید

چگونگی استفاده از دفتر برنامه ریزی کنکور ریاضی

برای استفاده از دفتر برنامه ریزی کنکور ریاضی ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید. سپس برنامه ریزی کنید که چه مباحثی را باید در هفته‌های آینده و به چه ترتیبی مطالعه کنید.

همچنین باید زمان مطالعه و تمرین را نیز در برنامه خود در نظر بگیرید و سعی کنید به آن پایبند باشید. در پایان هر هفته برنامه خود را بررسی کنید و نتایج را با هدف خود مقایسه کنید. اگر نتیجه مطلوب را نداشتید، باید برنامه خود را تغییر داده و مجدداً تلاش کنید. همچنین می توانید از دفتر برنامه ریزی برای نوشتن یادداشت‌های مفید و تکمیلی نیز استفاده کنید.

معرفی اپلیکیشن های مفید برای برنامه ریزی کنکور ریاضی

استفاده از اپلیکیشن برنامه ریزی درسی می تواند به شما کمک کند تا به طور بهتری و موثرتری درس بخوانید. با استفاده از اپلیکیشن‌های مفید برنامه ریزی درسی، می‌توانید زمان را بهتر مدیریت کنید، بهره‌وری مطالعه خود را افزایش دهید، نحوه برنامه ریزی خود را بهبود ببخشید و چندین درس را با هم برنامه ریزی کنید.

در ادامه به چندین اپلیکیشن برای برنامه ریزی کنکور می‌پردازیم.

نام اپلیکیشن
my study life
chipper
easy study
power planner
هم درس
درس یار، مدیریت زمان مطالعه
کلاس پلاس

چه زمانی برنامه ریزی برای کنکور ریاضی را شروع کنیم؟

بهترین زمان برای شروع برنامه ریزی کنکور ریاضی به دلیل محدودیت زمانی در دسترس، ابتدای سال تحصیلی یازدهم است. با شروع سال تحصیلی باید برنامه ریزی دقیقی برای تمام دروس و مباحث ریاضی کنکور داشته باشید و برنامه خود را بر اساس زمان مورد نیاز برای هر مبحث و درس تنظیم کنید. 

همچنین باید به یاد داشته باشید که برنامه ریزی باید منظم و پایدار باشد و شما باید به صورت مداوم به آن عمل کنید تا به نتایج مطلوب برسید.

ضرورت شرکت در جلسات مشاوره و برنامه ریزی کنکور ریاضی

شرکت در جلسات مشاوره و برنامه ریزی کنکور ریاضی، به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین برنامه ریزی را برای خود تهیه کنید و با اطمینان بیشتری به آزمون کنکور ریاضی بروید. در این جلسات مشاوران مجرب به شما راهنمایی می‌کنند که چگونه برای هر درس و مبحث، بهترین روش مطالعه را انتخاب کنید و چگونه برای حفظ مطالب، از روش‌های مختلف استفاده کنید. 

همچنین در این جلسات، شما با دانش آموزان دیگری که در همین مسیر هستند، آشنا می‌شوید و می‌توانید از تجربیات آنان استفاده کنید. به طور کلی، شرکت در جلسات مشاوره و برنامه ریزی کنکور ریاضی به شما کمک می‌کند تا با اعتماد به نفس بیشتری به آزمون کنکور ریاضی بروید و به نتایج بهتری دست یابید.

نظر تخصصی مشاوران الف مشاور در رابطه با سوالات دانش آموزان

❓سوال :

سلام خسته نباشین
من پشت کنکوریه رشته ریاضی هستم
من پارسال و امسال تا الان داشتم با فیلم های آموزشی کار میکردم
ولی الان نظرم عوض شده و میخوام با کتاب کارام کار کنم
و چون اصول کار با درسنامه رو نمیدونم میخواستم بدونم که وقتی یه مبحثی رو تموم کردم چطوری مرور کنم؟ چون نمیشه که برگردی ۳۰ صفحه درسنامه بخونی
و چون توان مالی کار با مشاوره ندارم میخوام خودم برنامه ریزی کنم!
برا همین میخواستم بدونم که برنامه ریزی باید جوری باشه که مثلا تا عید تموم کنم بعد منبع جمع بندی تهیه کنم یا نه همینا کافیه تموم که شدم آزمون های جامع بزنم؟
ممنون از صفحه فعال و خوبتون❤️

☎️ #سوالف  : سوال از الف
سلام وقتتون بخیر خسته نباشید.
من دانش آموز پایه دوازدهم ریاضی فیزیک هستم.
برای برنامه ریزی ۷روز رایگان مزاحمتون شدم.اگه بشه یه توضیحی درموردش بدید🙏
راستش تستای آزمون‌های قلمچی رو نمیتونم بزنم.اون مبحثی که توی آزمون هست تستاشو رو میتونم از کتابکارم بزنم ولی تستای همون مبحث رو توی قلمچی نمیتونم بزنم. میخواستم بدونم مشکل از کجاست؟چجوری میتونم درصدامو بیشتر کنم؟
بعضی اوقات میگم خب شاید تمرین تکرار ندارم مشکل از اینه.اما وقتی کتابکار رو باز میکنم و مبحث رو نگاه میکنم میبینم که همه چی یادمه.سعی میکنم درسنامه رو دقیق بخونم ولی توی تست زدن تنبلی میکنم از هر مورد تعدادی کمی رو میزنم چون وقت نمیکنم با درسای مدرسه تستای پایه دهم یازدهم رو برسم و این وسط بین خوندن درسنامه و تست زدن فاصله میوفته و منم مطالب ریز رو فراموش میکنم اگر بشه منو راهنمایی کنید.خیلی ممنون که وقت میزارید❤️

❓سوال :

سلام خسته نباشید من ورودی دوازدهم ریاضی هستم دهم و یازدهم را تشریحی با نمرات بالا خواندم و تست کار نکردم و الان نمی دانم چطور برنامه ریزی کنم آیا در برنامه تابستان دروس عمومی را هم قرار دهم و می تونم روزی ۱۰ ساعت درس بخونم لطفاً راهنمایی کنید با تشکر

❓سوال :
سلام،وقتتون بخیر و ممنون از الف مشاور.
رشته ریاضی فیزیک هستم؛و چهارسال از درس و کنکور به دور بودم.و در حال حاضر هم شروع صفر هستم؛برای شروع صفریای رشته ریاضی چه پیشنهادی دارید(در زمینه برنامه ریزی و منابع)؟آیا باید از اختصاصی حذفیات داشته باشیم و تا عید مطلب جدید و بعد جمع بندی تا کنکور رو انجام بدیم؟
باتشکر

❓سوال :

سلام وقتتون بخیر
من دوازدهم ریاضی هستم
و تا الان خیلی خوب نخوندم
تازه از اول بهمن ماه جدی شروع کردم
با کلاس کنکور آنلاین هم پیش میرم و برای خودم برنامه ریزی کردم که حدودا تا اوایل خرداد اکثر درسها رو تموم کنم
از طرفی اردیبهشت ماه می‌خوام سراغ کلاس های نکته و تست برم و بعدش تست بزنم
می‌خواستم بدونم به نظرتون مناسبه چنین برنامه ای که تا اول خرداد درسها رو ببندم؟ یا برنامه رو فشرده تر کنم؟
و سوال مهم تر اینکه واقعا شدنیه که رتبه خوبی بیارم؟
شاید زیر ۱۵۰۰؟

❓سوال :
سلام وقتتون بخیر من یازدهم ریاضی هستم
من پارسال نتونستم درست درس بخونم و امسال در آزمون شرکت کردم ولی همیشه از برنامه عقبم و تکالیف مدرسه و …. درست نمیتونم برنامه ریزی کنم و زمانمو مدریت کنم و همیشه ۲ یا ۳ درس از بودجه بندی عقبم

سخن آخر

ما در این مقاله به صفر تا صد اصول برنامه ریزی کنکور ریاضی پرداخته‌ایم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید بهترین برنامه درسی ویژه کنکور را برای خود طراحی کنید و به موفقیت برسید. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید؛ متشکریم. در صورت تمایل میتوانید در کانال تلگرامی الف مشاور عضو شوید.

با آرزوی موفقیت برای شما داوطلب گرامی

اینستاگرام الف مشاور
مدت زمان مطالعه: 9 دقیقه
کنکور دانشگاه فرهنگیان
صفر تا صد شرایط شرکت در کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان 1403
راهنمای انتخاب رشته کنکور انسانی 1403 + مشاوره انتخاب رشته انسانی
بهترین دانشگاه ها برای رشته های انسانی
بهترین دانشگاه ها برای رشته های انسانی در ایران و جهان+رتبه بندی دانشگاه ها
انتخاب رشته و مشاوره انتخاب رشته دندانپزشکی
انتخاب رشته و مشاوره انتخاب رشته دندانپزشکی- تضمینی دندانپزشکی قبول شو!
دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی
دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی 1403
معرفی 10 دانشگاه پزشکی برتر ایران
معرفی و رتبه بندی 10 دانشگاه علوم پزشکی برتر ایران 1403
پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
نحوه پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403
ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری
ثبت نام رشته های بدون کنکور سراسری
صفر تا صد نحوه اولویت بندی انتخاب رشته کنکور
صفر تا صد نحوه اولویت بندی انتخاب رشته کنکور 1403
رشته سینما
معرفی سیر تا پیاز رشته سینما و 4 گرایش آن
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
امیر

اگر شما می‌خواهید از قوی‌ترین برنامه درسی برای کنکور ریاضی مناسب خود استفاده کنید، باید از بهترین و تواناترین مشاور در دسترس خود استفاده کنید.

امیر
امیر

سلام ممنون از سایت الف مشاور
کنکور ریاضی دانشگاه البرز تا چه رتبه ای میشه رفت؟

فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان صد در صد تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!