شروع از مهر برای کنکور

شروع از مهر برای کنکور و رتبه برتر شدن

چگونه از مهر برای کنکور شروع کنیم؟ 

آیا شروع از مهر برای کنکور 1403 دیر نیست؟

عده‌ای از داوطلبان کنکور 1403 فرصت طلایی مطالعه در تابستان را از دست داده‌اند و یا تاکنون هیچ برنامه جدی برای مطالعه کنکور نداشته‌اند.

مهرماه بهترین فرصت برای شروع و طراحی برنامه مطالعاتی کنکور است.

اگر شما داوطلب کنکوری 1403 هستید و قصد دارید از مهرماه مطالعه خود را شروع کنید؛ با ما همراه باشید. ما در الف مشاور به نکات مهم شروع از مهرماه برای کنکور 1403 می‌پردازیم.

طرح پرواز رایگان پاییز
اگر به هر دلیلی تابستون رو از دست دادی
نگران نباش🙅🏻‍♀️
اینجاییم تا کمکت کنیم🤝

تفاوت و ویژگی های طرح پرواز جدید (پاییزه🍁🍂)

شروع ازمهر برای کنکور

شروع از مهر برای کنکور

چگونه از مهر برای کنکور شروع کنیم؟

جهت شروع از مهر برای کنکور 1403 باید مواردی را درنظر بگیرید تا بتوانید به خوبی و بدون کمبود در وقت در کنکور موفق شوید.

  • عادات بد خود را تغییر دهید

بهتر است از تنبلی بپرهیزید، اگر تا به الان به طور جدی برای کنکور شروع نکرده‌اید، باید تبلی و سستی را کنار بگذارید و رفتار و عادات بد خود را تغییر دهید.

  • انگیزه و امید

برای شروع مجدد برای کنکور، باید انگیزه و امید داشته باشید تا بتوانید بدون خستگی و ناامیدی در مسیر موفقیت قدم بردارید.

  • طراحی برنامه درسی

باید یک برنامه ریزی درسی مختص به خود داشته باشید تا بتوانید در کنکور موفق شوید. برنامه ریزی از مهم‌ترین ارکان موفقیت در کنکور است.

  • ارزیابی برنامه ریزی درسی

به طور مداوم برنامه ریزی خود را ارزیابی و چک کنید. اگر در روند مطالعاتی و زمینه تحصیلی خود، رشد و پیشرفتی نداشتید، حتما برنامه خود را اصلاح کنید.

  • شناسایی هدف

حتما هدف خود را از شرکت در کنکور و رفتن به دانشگاه مشخص کنید. تعیین و شناسایی هدف اولین گام آماده شدن برای کنکور است. همچنین با تعیین هدف، انگیزه و امید نیز بالا می‌رود.

  • شرکت در آزمون آزمایشی

برای ارزیابی میزان دانش خود و نحوه عملکرد خود در جلسه کنکور، بهتر است در آزمون‌های دوره‌ای و جامع شرکت کنید. خود را در فضای کنکور قرار دهید و شرایط کنکور را برای خود مهیا کنید.

  • همگام شدن با مشاور مجرب

بهتر است در زمان محدود، حتما با یک مشاور کاربلد همراه شوید. استفاده از راهنمایی‌ها و توصیه‌های مشاور خوب از رمز و راز موفقیت در کنکور است.

برای دریافت مشاوره تحصیلی از الف مشاور کلیک کنید

آیا موفقیت در کنکور از مهر ماه امکان پذیر است؟

بله، موفقیت در کنکور از مهر ماه همچنان امکان پذیر است، اما برای دستیابی به آن باید به برنامه ریزی و مطالعه جدی پرداخته و به شیوه‌های موثر و علمی مطالعه کنید. همچنین، نباید فراموش کنید که پشتیبانی از سلامت روانی و جسمی خود نیز بسیار مهم است و اصلا نباید بابت زمان‌های از دست رفته، عذاب وجدان داشته باشید.

🔴 روزهای پایانی تابستون چیکار کنم بهتر⁉️🤔🤷🏻‍♀

📌اگر از بچه هایی هستی که تا الان هیچ درسی نخوندی
📌یا حتی از بچه هایی هستی که از تابستونت استفاده کردی و درس خوندی
این پادکست برای توعه🫵
اگر نمیدونی روزهای باقی مونده از تابستون رو واقعا چیکار کنی🫠؛ درس بخونی📚 یا تفریح🏖 کنی یا ستراحت🥱⁉️

جواب تمام سردرگمی ها و سوالاتت داخل این پادکسته🎙😎
ازش لذت ببر😉

شروع از صفر برای کنکور

اگر تا به الان برای کنکور شروع نکرده‌اید و قصد دارید از صفر شروع کنید، باید مواردی را درنظر بگیرید. برای آمادگی برای کنکور، می‌توانید از مراحل زیر شروع کنید:

1. اطلاعات دقیق در مورد ساختار و محتوای آزمون کنکور را بدست آورید.

2. برنامه ریزی برای مطالعه و آمادگی برای آزمون کنکور را شروع کنید.

3. از منابع آموزشی مناسب استفاده کنید، از جمله کتاب‌های درسی، منابع آزمون‌های گذشته و سایت‌های آموزشی.

4. شروع به حل تمرینات و آزمون‌های مختلف کنید.

5. با استفاده از منابع دیگر، مانند کلاس‌های تقویتی و مشاوره تحصیلی، به پیشرفت خود کمک کنید.

6. نظارت و پشتیبانی از سلامت روانی و جسمی خود را نادیده نگیرید.

7. برای حفظ موفقیت خود، به یک برنامه مطالعه منظم و پایدار عمل کنید.

جهت دریافت برنامه ریزی کنکور از الف مشاور و فوت و فن رتبه برتر شدن کلیک کنید

برای کنکور از کجا شروع کنم؟

اولین قدم برای مطالعه کنکور، تعیین هدف است. ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید تا انگیزه لازم جهت ادامه مسیر را داشته باشید. بهتر است هدف خود را بر روی کاغذ و جلوی دید بگذارید تا در مسیر رسیدن به آن دچار لغزش نشوید.

سپس یک برنامه مناسب با هدفتان طراحی کنید و در اجرای آن کوتاهی نکنید. داشتن برنامه ریزی درسی شخصی و عمل به آن، بعد از تعیین هدف از مهم‌ترین ارکان موفقیت در کنکور است.

شروع طوفانی برای کنکور

اگر به کسب رتبه برتر کنکور فکر می‌کنید و قصد دارید در زمان محدود بهترین نتیجه را بگیرید، باید از مهرماه طوفانی شروع کنید. وقت کشی نکنید و هیچ تایمی را به بهانه‌های مختلف از دست ندهید. مهمانی رفتن و دیدار با دوستان را محدود کنید. همچنین بهتر است از مسافرت رفتن در این دوره طلایی خودداری کنید و بیشتر زمان خود را به مطالعه کنکور بپردازید.

در این مدت زمان مطالعه خود را بالا ببرید، بیشتر تست بزنید و از روش‌های مطالعه برتر استفاده کنید تا در زمان محدود بتوانید حجم بالای از دروس را مطالعه کنید و تست بزنید.

بهترین برنامه ریزی درسی

برنامه رایگان شروع از صفر کنکور

شما می‌توانید به چندین صورت برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی روزانه، برنامه ریزی هفتگی، برنامه ریزی ماهانه، برنامه ریزی ساعتی، برنامه ریزی حجمی و فصلی و … از نمونه برنامه ریزی است که می‌توانید بر اساس نیاز خود طراحی کنید.

  • برنامه ریزی روزانه

ابتا باید زمان و حجم مطالعه خود را در یک روز بر روی برگه یادداشت کنید. سپس بر اساس آن دروس و مباحث را پارت بندی کنید. دقت کنید در یک روز باید هم دروس حفظی و هم غیر حفظی را در دستور کار خود قرار دهید. حتما زمان استراحت را بین پارت‌های درسی خود مشخص کنید. 

  • برنامه ریزی هفتگی

برنامه ریزی هفتگی هم به صورت برنامه ریزی روزانه است. در برنامه ریزی هفتگی شما باید زمان‌های مطالعه، کارهای روزانه و حجم درسی خود را در برگه‌ای یادداشت کنید و براساس آن، برنامه ریزی کنید. همچنین باید بدانید که برنامه ریزی درسی باید منعطف باشد و حتما زمان‌هایی را برای جبران زمان‌های از دست رفته، اختصاص دهید. 

  • برنامه ریزی ماهانه

برنامه ریزی ماهانه دقیقا مشابه به برنامه ریزی هفتگی است. تنها تفاوت در حجم و زمان تعیین شده در یک ماه است. همچنین در برنامه ریزی ماهانه باید ساعات مطالعه خود را به مرور زمان افزایش دهید تا بازدهی زیادی داشته باشید.

  • برنامه ریزی فصلی

در روش برنامه ریزی فصلی باید برنامه‌ریزی مطالعه خود را بر اساس فصل‌های کتاب درسی انجام دهید. بدین صورت که فصل به فصل کتاب درسی را به صورت جداگانه مطالعه کنید و به آن مسلط شوید، سپس جمع‌بندی کنید و تست بزنید.

جهت دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور الف مشاور کلیک کنید

سال دوازدهم مدرسه حضوری یا غیر حضوری؟

آیا در سال کنکور مدرسه بروم یا نه؟

در سال دوازدهم چه کلاس‌هایی را شرکت کنم؟

بسیاری از دانش آموزان به دلیل کمبود وقت از شرکت در کلاس‌های حضوری مدرسه در سال دوازدهم امتناع می‌کنند. البته باید توجه کنید که شرکت در مدارس غیر حضوری شرایط سختی مانند متاهل بودن خانم‌ها و یا سرپرست خانوار بودن است، که بسیاری از دانش آموزان چنین شرایطی را ندارند. منظور از غیر حضوری بودن مدرسه، عدم شرکت دانش آموزان در کلاس‌های حضوری مدرسه است. باید بدانید که هم شرکت کردن و هم عدم شرکت در مدرسه دارای مزایا و معایبی است که باعث می‌شود عده‌ای از دانش آموزان گزینه رفتن به مدرسه را انتخاب کنند وعده دیگر نرفتن به مدرسه.

اگر هنوز در سر دوراهی حضور و یا عدم حضور در مدرسه هستید؟ به مقاله زیر مراجعه کنید. 

مدرسه رفتن و نرفتن در سال کنکور

رتبه برتر هایی که دیر شروع کردند

در ادامه به معرفی رتبه‌های برتر کنکور که دیرتر از سایر داوطلبان برای کنکور شروع کرده‌اند، می‌پردازیم.

  • اصلا کسایی که دیر شروع کردن نگران نباشن… تمام تلاش اشونو بزارن توی این تایم. بیشتر نتیجه کنکور به توانایی و خود فرد بستگی داره. دیگه کسایی که دیر شروع کردن باید یکم بیشتر تو مدت زمان باقی مونده تلاش کنن چون زمان طلایی محسوب میشه و حساسه… پس برنامه ریزی کنین و تمام تلاشتونو به کار بگیرین
  • خب باید بگم که درساتونو اولویت بندی کنید و اول مطالب پراهمیت و مهم رو بخونین و بهش مسلط بشین… حتما حتما تست بزنین… وقت زیادی رو روی تست زدن بزارین تا بهش مسلط بشین… از دروس پایه هم غافل نشین… فقط چون زمانتون محدوده و کم تمرکزتونو توی مطالب پر اهمیت و مهم بزارین
  • من به شخصه خیلی دیر شروع کردم اما خب پایه قوی داشتم. در طول سال تحصیلی یازدهم به تمام مطالب دهم و یازدهمم مسلط شدم. بعد ازمهر سال دوازدهمم بعد از چند ماه استراحت، برنامه ریزی کردم و کنکوری خوندم… ساعات مطالعه ام خیلی زیاد بود . البته اوایل 8 الی 9 ساعت روزی مطالعه میکردم… به مرور ساعت مطالعه امو افزایش دادم… همچنین توی این مدت از دروس پایه غافل نشدم و برای مرور تست زدم

سخن آخر

اگر تا به الان هیچ برنامه جدی برای کنکور نداشته‌اید، مهر ماه بهترین فرصت برای شروع مجدد است. بهتر است زمان را غنیمت بشمارید و به طور جدی از مهرماه برای کنکور 1403 آماده شوید. 

ما در این مقاله به صفر تا صد برنامه ریزی کنکور از مهرماه پرداخته‌ایم. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید به درستی برنامه ریزی کنید و در راه هدف خود قدم بردارید. 

با آرزوی موفقیت برای شما داوطلب گرامی

اینستاگرام الف مشاور
مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
تغذیه کنکوری ها
هر آنچه که باید درباره تغذیه کنکوری ها بدانید!
صفر تا صد معرفی رشته مهندسی کامپیوتر
0 تا 100 رشته مهندسی کامپیوتر
چطور زیست را 20 بگیریم؟
8 قدم تا 20 گرفتن زیست نهایی
انتخاب رشته ریاضی
بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + مشاوره انتخاب رشته ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی| 13 شغل پردرآمد رشته ریاضی 
شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
راهنمای مشاوره انتخاب رشته کنکور
راهنمای مشاوره انتخاب رشته 1403
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
بهترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین و جامع ترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین تحلیل منابع کنکور
بهترین و کامل‌ترین تحلیل منابع کنکور 1403
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!