خداحافظی با رویابافی و حواس پرتی در هنگام مطالعه

با حواس پرتی در هنگام مطالعه خداحافظی کنید…

آیا شما در زمان مطالعه حواستان پرت  میشود؟ آیا افکار عجیب وغریب به ذهنتان خطور میکند؟ رویا بافی و حواس پرتی یکی از معضلات دانش آموزان در حین مطالعه است که تمرکز ذهنی ندارند و هرچه درس می‌خوانند بازدهی خوبی ندارد، شاید شما ذهنتان را درگیر آینده تحصیلی و اتفاقات پیرامون میکنید، حال آنچه باعث می‌شود شما پرنده خیالتان به هر جایی جز درس پر بکشد چیست؟بیایید چند دقیقه با ما در مقاله خداحافظی با حواس پرتی همراه باشید، امیدواریم مشکل رویا بافی و حواس پرتی شما را بتوانیم حل کنیم.

چرا هنگام مطالعه حواسمان پرت میشود؟

عادات اشتباه شما گاهی باعث رویابافی و حواس پرتی در شما میشود، حواس پرتی خود به خود اتفاق نمی افتد، این شمایید که با مدیریت درست می توانید ذهنتان را پرت خیالات و اتفاقات کنید و یا ذهنتان را متمرکز برای درس خواندن کنید، موارد زیر از عادات اشتباه در زمان مطالعه است:

  • دراز کشیدن در حین مطالعه 
  • اشتباه پشت میز نشستن 
  • کند خوانی مطالب درسی 
  • تکلیفی درس خواندن (به این معنا که بدون انگیزه و از سر اجبار درس خواندن)

راه درمان حواس پرتی

قبل از هرچیز برای رهایی از رویابافی باید موارد بالا را کنار بگذارید، حالا چطور می‌شود مسئله مهم خیال پردازی را حل کنیم؟ وقتی به آرامی درس می‌خوانید ذهن شما تمرکز لازم برای دریافت اطلاعات را ندارد، بهترین راه آموزش روش های درست مطالعه است ، ما در الف مشاور در طرح 7 روز مشاوره تحصیلی رایگان این امکان را برای شما دانش آموز عزیز فراهم‌ کرده ایم، بعد از آموزش روش های درست مطالعه، شما باید انگیزه لازم برای درس خواندن داشته باشید، انگیزه خود را تقویت کنید، اعتماد بنفس داشته باشید تا آینده ای موفق برای خود رقم بزنید. برای افزایش انگیزه مقاله تکنیک های بینظیر تقویت انگیزه برای درس خواندن به شما کمک خواهد کرد. مشاوره انگیزشی هم می‌تواند شما را در این مسیر کمک کند، وقتی ذهنتان پرت افکار منفی می شود از درس خواندن دست بکشید و به مکان دیگری بروید، مکانی که برا مطالعه است فقط کاربرد مطالعاتی دارد، باید مکان مطالعه را شرطی کنید، کار های دیگر مثل غذا خوردن، تلفن صحبت کردن و.. باعث حواس پرتی شما میشود، راه درمان رویابافی و حواس پرتی بسیار ساده است، باید مدتی این شرایط را رعایت کنید تا اثر گذار باشد.

برای عدم تمرکز چه باید کرد؟

عوامل مختلفی در رسیدن به موفقیت شما دخیل است،  تمرکز و حواس جمعی یکی از مهمترین عوامل موفق شدن به حساب می آید، و رویابافی و حواس پرتی مانعی برای موفقیت، وقتی شما تمرکز کافی نداشته باشید نمرات بالا کسب نمی کنید، چراکه مطالب و مفاهیم ذهنی آماده می‌خواهند تا درک شوند، بیایید ابتدا هدف برای خود تعیین کنید، انسان بی هدف انگیزه لازم برای ادامه دادن ندارد، هدف گذاری خود اعتماد بنفس بالا می آورد، فردی با اعتماد بنفس و با هدف هرگز مطالعه برایش تکراری نمی‌شود و رویابافی و حواس پرتی به سراغش نمی آید، حال اینکه خستگی هم عدم تمرکز به دنبال دارد، یکی ازعوامل محسوب می شود، خواب کافی یک ساعت درس خواندن شما بالاترین بازدهی به همراه دارد تا چندین ساعت درس بخوانید اما با کمبود خواب، حتما درس خواندن شما کیفیت ندارد، و ذهنتان مدام به خواب و خوابیدن مشغول است، با رعایت این موارد می توانید حد بالای تمرکز را داشته باشید تا درس خواندن شما نتیجه بخش باشد. روش های افزایش تمرکز در مقاله بهترین روش‌های افزایش تمرکز هنگام مطالعه! کامل و جامع شرح داده ایم با مراجعه به این مقاله متمرکز و بدون حواس پرتی درس بخوانید.

خیال پردازی کنکور

یکی از مشکلات رایج داوطلبان کنکور می‌تواند همین رویابافی های بی از حد باشد، چرا می‌گوییم بیش از حد، زیرا که رویابافی اگر به اندازه باشد حتی باعث پیشرفت و ترقی می شود، همین تخیل باعث خیلی از اختراعات بشر شده است، اما اگر از حد خود خارج شود می‌تواند به مطالعه داوطلب صدمه بزند، اینکه شما نگران هستید، نتیجه کنکورتان چگونه خواهد شد، دردی از شما دوا نمیکند بلکه باعث اتلاف وقت شما و همچنین افت تحصیلی شما میشود، نتیجه کنکور شما به انگیزه و تلاشتان بستگی دارد، همچنین داشتن یک مشاور که راهنمای شما برای کسب رتبه در کنکور باشد، خیال شما را جمع می کند تا برروی اهدافتان تمرکز کنید و از افکار منفی دور باشید.

سخن پایانی

تمام تلاشمان را کردیم تا بگوییم مسیر موفقیت شما افکار منفی و رویابافی های بیهوده نیست، بلکه آنچه باید به شما کمک کند امیدها، انگیزه ها، و حتی شکست هاست، امیدتونو تقویت کنید ، اعتماد بنفس داشته باشید، شکست هایتان درسی عبرتی باشد برای رسیدن به موفقیت نه مسبب ناامیدی و ایستادن شما بشود، با اراده ای قوی به موفقیت دست پیدا خواهید کرد، الف مشاور همراه همیشگی شما در این مسیر خواهد بود.

اینستاگرام الف مشاور

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
انگیزه برای درس خواندن
تکنیک های بی نظیر تقویت انگیزه برای درس خواندن
بهترین منابع زیست کنکور
بهترین منابع زیست کنکور 1403- بهترین منابع رتبه برترها
از سال یازدهم چگونه درس بخوانیم؟
سال یازدهم چگونه درس بخوانیم؟
انتخاب رشته فیزیوتراپی
بهترین راهنمای انتخاب رشته فیزیوتراپی + مشاوره انتخاب رشته فیزیوتراپی
قبولی کنکور پزشکی با شروع از عید
قبولی کنکور پزشکی با شروع از عید – چطور از عید شروع کنیم؟
بهترین دانشگاه برای رشته ادبیات
بهترین دانشگاه ها برای رشته فیزیوتراپی
بهترین روش مطالعه برای کنکور در ماه رمضان
بهترین روش مطالعه برای کنکور در ماه رمضان
تعطیلات عید
شروع از عید برای کنکور – تعطیلات عید سکوی پرتاب کنکوری ها
بهترین تحلیل منابع کنکور
بهترین و کامل‌ترین تحلیل منابع کنکور 1403
درمان خیال پردازی هنگام مطالعه
خیال پردازی در هنگام مطالعه – 20 روش جلوگیری از خیال پردازی
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!