قبولی کنکور

چگونه بعد از چند سال فاصله از کنکور، قبول شویم؟

سلام دوستان کنکوری و همه اوناییکه میخان کنکور امسال کولاک کُنن…

دوست عزیزی که از امروز تصمیم گرفتی به درس خوندن لطفاً همین امروز دیگه دست به کار شو و بشین سر درسات حتی اگه هر آنچه که همه میگن باید داشته باشی مثل کتابای خوب باید داشته باشی،تو پایه ات ضعیفه، ریاضی هیچی نخوندی و…نداشته باشی و یا هنوز تهیه نکردی…زیاد مهم نیست که چه شرایطی داری مهم اینکه میخای همت کنی این شرایطو عوض کنی…پس بسم الله…

حال که تصمیم خود را گرفتی دوباره برای هدفی نو و عالی شروع کنی ،از همین لحظه هم یاد بگیر هر مشغله ذهنی که داری را کنار بذاری …البته اگه واقعاً میخای حرفه ای شروع کنی نه شُل و ول!!! درگیر حواشی نشوید جوریکه یک ماه بخونی و بعد درسو بذاری کنار به دلایل و موانع مختلف… از کنکور سالهای پیش و قبل از طرح جدید سازمان سنجش که داوطلبان فارغ التحصیل دانشگاهها هم میتوانند دوباره در کنکور رشته ی مورد علاقه ی خود با رفع محدودیتهای قبلی شرکت کنند، داوطلبان زیادی بودند که با همان محدودیت ها و سختی های کنکور دوباره تا همین کنکور اخیر توانستند در رشته های بسیار خوب علوم پزشکی و در دانشگاههای تراز اول کشور پذیرفته شوند حتی با وجود متاّهل بودن و فرزند کوچک داشتن و حتی شاغل بودن و… ولی همچون داوطلب ۱۷ یا ۱۸ ساله کنکور برنامه ریزی داشتند و همانند داوطلبان حرفه ای کنکور درس خواندند.

دانشجویی که از فرصت های ابتدایی ترم که برای حذف و اضافه و تعیین کلاس ها و… بوده است برای درس خواندن مجدد کنکور یک رشته ی بالاتر و مطمئن تر استفاده میکند و یا پرستاری که با وجود شاغل بودن و شیفت های کاری سخت دوباره برای کنکور مجدد و به قصد قبولی در پزشکی درس میخواند و دیگر نمونه های این چنینی باید همانند دیگر داوطلبان حرفه ای تلاش کنند و زحمت بکشند و این شعار که کنکور دوی ماراتن است و کم کم پیش روید تا سرعتتان کم کم بیشتر شود برای این گروه از داوطلبان صدق نمیکند.بلکه باید با برنامه ی قوی و به مراتب تلاشی بیشتر از خود بچه های رشته تجربی درس بخوانید.

چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟

چگونه برای رشته های تاپ و پرطرفدار درس بخوانیم؟؟؟

فارغ التحصیلان دانشگاهها و داوطلبان رشته های دیگر که میخواهند امسال در کنکور تجربی با هدف قبولی در گروه علوم پزشکی درس بخوانند باید توجه داشته باشند که از نظر برنامه ریزی درسی و پیشرفت درصدهای دروس تخصصی حتما باید با برنامه ای اصولی و حساب شده شروع کنند.

چرا که روش های مطالعه ی شما مثلا در زیست که تابحال نخوانده اید با داوطلب رشته تجربی که در دبیرستان تمام مباحث زیست را سرکلاس معلم و با کلی امتحان میان ترم و پایان ترم گذرانده،بسیارمتفاوت خواهد بود.

البته در بحث تعیین منبع درسی و تعیین آزمون و دیگر ابزارهای کمک درسی بهتر و مفیدتر این است که با نظر یک کارشناس کنکور صفر تا صد این راه را مطلع شوید تا محکمتر و هدفمند شده به سمت موفقیت قدم بردارید. در غیر اینصورت آشفتگی مطالعه و برنامه ریزی درسی یکی از موانع اصلی جلوی راه شما خواهد شد.

موانع جلوی راه تازه کارهای کنکور تجربی…

داوطلبانی که یه جواریی در رشته ی تجربی تازه کار هستند و میخان امسال کنکور تجربی شرکت کنند در این مسیر موانعی خواهند داشت که الان در ابتدای راه این موانع را به دلیل شوق و هیجان رسیدن به نتیجه بخوبی نمیدادند و اطلاع ندارند در صورتیکه با دانستن راههای میانبر به راحتی میتونن این میانبرها رو سریع دور بزنن و همانند دیگر داوطلبان رشته تجربی در مسیر صحیح کنکور درس بخوانند و پیشرفت داشته باشند.اما موانعی که ممکنه یک یا چند تاشون برای شما در این مسیر پیش بیایند عبارتند از:

انگیزه منفی اطرافیان و طرز نگاهشان:افرادی که خودشان همت نداشته اند آینده ی خود را تغییر دهند الان میتوانند با انگیزه دادن های منفی، شما را از ادامه ی مسیر و رسیدن به اهدافتان باز دارند.بله،شاید شما مثل همان اولین باری که کنکور شرکت کردید این بار هیچ حامی و تشویق کننده ای نداشته باشید.به میگن نمیشه و نمیتونی خودتو برسونی به درصدهای پزشکی و … رو اصلا توجه نکنید. اینها حاشیه های منفی و مخرب مسیرتان هستند .شما که تصمیم به شروع گرفته اید باید در حد و اندازه موفق شدن تلاش کنید تا نتیجه ی دلخواه را بگیرید.

زمان مانند یک رودخانه است هرگز نمی توانید به یک آب دو بار دست بزنید زیرا جریان آبی که از مقابل شما میگذرد دیگر باز نمی گردد… قدر فرصت های طلایی زندگیتان را بدانید.

کمبود های حسی و روحی روانی: از من دیگه گذشته،من استعدادشو ندارم و چقد دارم کند یادمیگیرم و چرا هر چی میخونم درصدهام بیشتر نمیشه و چقد زیست سخته و… همه این های انگیزه های منفی است که خودتان به خودتان تزریق میکنید و عین خوره میافته به جونتون… این دسته از داوطلبان وقتی در جواب به سوال تخصصی خود که مثلا برای قبولی در پزشکی یک دانشگاه غیر از تهران درصدهام باید چطور باشن،وقتی از درصدها و میانگین ها مطلع میشوند بیشتر استرس اینو میگیرن که ای وااای چقد مبحث سخت،من تو یه مبحثم نمیتونم درصد بالا کسب کنم چه برسه به چند تا کتاب !

دوست عزیز توجه داشته باشید که شما در ابتدای مسیر هستید و بسیار طبیعی است که این دغدغه و اشکالات را داشته باشید.تمام انگیزه های منفی که گفته شد هیچکدام نمیتوانند مانع موفقیت شما باشند و تنها مانع و ویران کننده اهدافتان، تخریب خود به دست خودتان است. توجه داشته باشید که شما الان در هر سن و سال و با هر مدرک فارغ التحصیلی از هر رشته و دانشگاهی که هستید، تمرکز بسیار بالایی نسبت به یک کنکوری ۱۷یا ۱۸ ساله دارید و تجربه ی محک زدن مطالعه و خیلی از پارامترهای خوب دیگه رو بیشتر و بهتر از بچه های کم سن و سال کنکور دارید.محدودیت های کلیشه ای را از خود دور سازید. موفقیت در هر سن و سالی هیجان انگیز و مثبت است و قرار نیست برای همه اتفاق بیافتد.

محدودیت های سنی و شغلی: شما داوطلبی که الان یا فارغ التحصیل یک رشته ی دانشگاهی هستید و یا شاغل و یا متأهل و بچه دار،در رشته های گروه علوم پزشکی باید ازهم اکنون برای رشته ای هدفگذاری نمایدو براساس هدف خود برنامه ریزی داشته باشید.مثلاً داوطلبی با سن ۳۵ یا بیشتر، منطقی و درست نیست که برای قبولی در پزشکی عمومی هدفگذاری نماید بلکه باید برای رشته های هدفگذاری کنید که کمی راحتر و روان تر هستند مثلا دندانپزشکی، داروسازی یا یک رشته تحقیقاتی مثل میکروبیولوژی را انتخاب نمایید. یا یک داوطلب ۲۷ ساله دیگه باید قید تربیت معلم رو بزنه … اگر شاغل در ارگانی دولتی هستید بازهم یکسری محدودیت ها برای رشته ی جدید دارید و دیگر باید و نبایدهای شروع که حتما و بهتر آنست که از آنها در همین ابتدای راه مطلع باشید.

و کلام و توصیه ی آخر…

به روز باشید و هوشیار…کنکور دهه ی نود به مراتب فنی تر و حرفه ایتر از قبل شده و هیچ وقت روی نمره ی بالای ریاضی در دانشگاه زیاد حساب باز نکنید،چرا که بسیار فرق است بین نمره ی ریاضی شما در دانشگاه با تیپ تست های حرفه ای کنکور پرطرفدار تجربی.همانطور که بسیار فرق است بین تشریحی خواندن و تستی کار کردن یا نمره ی ۲۰ زیست در دبیرستان نمیتواند مهر اعتمادی باشد بر درصد بالای زیست در کنکور.مباحث به مراتب عمیق تر شده اند و روش های یادگیری و مطالعه نیز تغییر یافته اند.

با نظارت یک کارشناس حتی اگه هم شده برای چند ماه استارت بزنید تا بخوبی در همین ابتدای راه قلق گیری نمایید و به اصطلاح گرم شوید چرا که شما هم باید با شرایط کنکور رفتار کنید و کنکور با شرایط شما عوض نمیشود. کسی باید همراهتان باشد تا بتواند بین ابزارهای کمکی کنکوری ارتباطی موثر برقرار کنند.

و به قول معروف آنها را با مچ کند و کنار هم بچیند چرا که همین مچ نشدن و برقرار نشدن تعادل و هماهنگی بین منابع و کلاس و آزمون رفته رفته باعث فراموشی درس ها، حذف بدون آگاهی و به اشتباه مباحث ،تداخل درس ها،دوباره خوانی و …میشود. یکی از ویژگی های اصلی برنامه ریزی،استفاده درست از منابع علمیه

اگر بهترین منابع رو هم داشته باشی ولی برنامه مشخصی نداشته باشی به نتیجه نخواهی رسید!

موفق باشید…

با آرزوی موفقیت شما داوطلبان عزیز

اینستاگرام الف مشاور

گروه تخصصی مشاوره کنکور و انتخاب رشته الف مشاور

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
تغذیه کنکوری ها
هر آنچه که باید درباره تغذیه کنکوری ها بدانید!
صفر تا صد معرفی رشته مهندسی کامپیوتر
0 تا 100 رشته مهندسی کامپیوتر
چطور زیست را 20 بگیریم؟
8 قدم تا 20 گرفتن زیست نهایی
انتخاب رشته ریاضی
بهترین راهنمای جامع انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + مشاوره انتخاب رشته ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی
پردرآمدترین رشته های ریاضی| 13 شغل پردرآمد رشته ریاضی 
شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
راهنمای مشاوره انتخاب رشته کنکور
راهنمای مشاوره انتخاب رشته 1403
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟
بهترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین و جامع ترین منابع کنکور تجربی 1403
بهترین تحلیل منابع کنکور
بهترین و کامل‌ترین تحلیل منابع کنکور 1403
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرم ثبت نام در طرح مشاوره تحصیلی رایگان کامل واقعی و تضمینی

این طرح فقط مخصوص کسایی هست که دوست دارن توی درساشون موفق بشن و به هدفاشون برسن!
اطلاعاتت پیش الف مشاور محفوظ میمونه!